آلفارومئو میلانو 2024 در دو نسخه هیبرید و الکتریکی معرفی شد

آلفارومئو میلانو 2024
آلفارومئو میلانو ۲۰۲۴

مدل جدید برند ایتالیایی با نام میلانو، زبان طراحی جدید آلفارومئو را به جهانیان نشان می دهد. این خودرو قصد دارد، بازار خودروهای اروپایی را تحت تأثیر قرار دهد و با خودروهای هیبریدی و الکتریکی سایر برندها رقابت کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هنگامی که به مدل جدید آلفارومئو، میلانو، نگاه می کنیم، این خودرو طراحی تازه‌ای را برای این برند معروف ایتالیایی به نمایش می‌گذارد و به طور انحصاری برای بازار کوچک خودروهای اروپا طراحی شده است. در این خودرو مشتریان می‌توانند نسخه‌های هیبریدی و کاملاً الکتریکی را با همه آن شور و هیجان و روحیه‌ای که از آلفارومئو انتظار دارند، تجربه کنند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با آلفارومئو میلانو ۲۰۲۴ بیش تر آشنا شوید.

کمپانی سازنده به طور ویژه اعلام کرده است این خودروی کوچک یک زبان طراحی جدید را برای آلفارومئو به خود اختصاص داده است. طول خودرو نسبت به سایر کراس اوورهای برند کوچک تر شده است، چرا غ های جلو گرافیک تازه ای دارند، اما گریل جلو در مدل برقی با مدل هیبرید گرافیک متفاوتی دارد. همچنین چراغ های عقب با گرافیک به هم پیوسته ظاهری زیبا و جدید دارند. در این مدل با توجه به این که خودرو در دو نسخه هیبرید و برقی عرضه می شود، در نسخه های الکتریکی لوله های اگزوز در نمای عقب خودرو حذف شده اند، اما در نسخه هیبرید آلفارومئو میلانو لوله های اگزوز دوتایی در بخش راست عقب دیده می شود. رینگ های ۱۸ اینچی به صورت استاندارد عرضه می‌شوند و رینگ های ۲۰ اینچی برای نسخه‌های پرفورمنس به صورت سفارشی در دسترس است.

با طولی کم تر از ۳.۵ متر و عرضی نزدیک به ۱.۷ متر، آلفارومئو میلانو ۲۰۲۴ به طور قطع در دسته خودروهای کوچک قرار می‌گیرد. این ابعاد خودرو، فضای باری به اندازه ۱۴.۱ فوت مکعب را درون خودرو در پشت صندلی‌های عقب به وجود آورده است، که آلفا ادعا می‌کند بیش ترین فضا را در مقایسه با خودروهای کوچک داراست. در بخش جلو یک کابین با دو صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی می بینیم، یکی برای راننده به عنوان کلاستر و دیگری به عنوان صفحه نمایش مرکزی و سیستم مالتی مدیا تعبیه شده است. همچنین در این خودرو دکمه های فیزیکی بسیاری به منظور کنترل بخش های مختلف خودرو طراحی شده است. مشتریان می توانند تریم داخلی یکسانی در هر دو نسخه برقی و هیبرید سفارش دهند.

درباره مشخصات فنی آلفارومئو میلانو ۲۰۲۴ باید گفت نسخه‌های الکتریکی شامل یک موتور تکی با باتری ۵۴ کیلووات‌ساعت هستند. در شکل استاندارد، این موتور ۱۵۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برد آن در چرخه WLTP حدود ۳۶۰ کیلومتر است. در نسخه ولوچه توان خروجی به ۲۴۰ اسب بخار افزایش پیدا می کند و همچنین قفل کننده دیفرانسیل مکانیکی به منظور افزایش کیفیت رانندگی، سیستم تعلیق بهبودیافته، ترمز‌های بزرگ و رینگ های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های مسابقه ای در این نسخه وجود خواهد داشت. اما تمام نسخه‌های الکتریکی قابلیت شارژ سریع از ۱۰ تا ۸۰ درصد را در ۳۰ دقیقه با شارژرهای سریع DC با توان ۱۰۰ کیلووات دارند.

اما در نسخه هیبریدی میلانو مشخصات فنی متفاوت است؛ در نسخه آلفارومئو میلانو هیبرید ۲۰۲۴ یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری با توربو شارژ و یک موتور الکتریکی ۲۱ کیلووات وجود دارد، که قدرت ترکیبی دو موتور از طریق یک گیربکس دو کلاچه شش سرعته به چرخ های خودرو منتقل می شود. آلفارومئو قدرت کلی ۱۳۶ اسب بخار را برای این مدل اعلام کرده است، که قدرت یا به طور کامل به چرخ های جلو یا به همه چرخ‌ها (فقط در نسخه Ibrida Q4) منتقل می شود. کمپانی سازنده اطلاعاتی درباره برد پیشرانه الکتریکی هنگامی که قرار است به طور مستقل کار کند، منتشر نکرده است.

آلفارومئو میلانو در بازارهای آمریکا عرضه نخواهند شد و این موضوع از سوی مسئولان کمپانی تأیید شده که این مدل تنها برای بازار اروپا طراحی و تولید شده است. برای مشتریانی که در آمریکا هستند، میلانو اسپسیاله عرضه خواهد شد و در نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی قابل دسترس خواهد بود. این نسخه ویژه دارای تزیینات، رینگ ها و تجهیزات منحصربه‌فردی است و به فن‌آوری‌های متنوعی از جمله سیستم‌های کمک راننده سطح ۲ مجهز شده است. همچنین هنوز قیمت آلفارومئو میلانو ۲۰۲۴ از سوی کمپانی اعلام نشده است.

۳.۷ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.