لکسوس LX جدید با چه مشخصاتی به بازار می آید؟

لکسوس LX مدل 2022
لکسوس LX مدل ۲۰۲۲

زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا یعنی لکسوس، مراحل پایانی را برای عرضه لکسوس LX جدید پیش می برد و ما در این مقاله به مشخصات احتمالی این خودرو اشاره می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

لکسوس LX از سال ۱۹۹۶ به عنوان پرچم‌دار شاسی بلندهای این نشان شناخته می شود و همیشه مبنای ساخت این خودرو، تویوتا لندکروزر در هر دوره بوده است و می توان گفت لکسوس LX همان لندکروزر مجلل و زیباتر محسوب می شود. نسل اول و دوم لکسوس LX از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ به تولید رسید و این دو نسل بر مبنای سری ۸۰ و ۱۰۰ تویوتا لندکروزر طراحی شده بود. پس از آن، نسل سوم LX را در سال ۲۰۰۸ دیدیم که تا امروز فیس لیفت ها و چهره های متفاوتی داشته است، اما مبنای ساخت آن لندکروزر سری ۲۰۰ بوده و تا امروز به تولید رسیده است. حالا با معرفی لندکروزر سری ۳۰۰ نوبت به آن می رسد تا لکسوس LX جدید را هم داشته باشیم. گرچه قبل تر اعلام شده بود ممکن است لکسوس تمرکز خود را برای تولید یک شاسی بلند اختصاصی و جدا از تویوتا بگذارد، اما امروز می بینیم که عرضه لکسوس LX جدید قطعی است.

مشخصات فنی احتمالی لکسوس LX جدید

گزارش ها از ژاپن حاکی از آن است که همانند آن چه در LXهای قبل می دیدیم، در این نسل، که لکسوس LX ۶۰۰ نام دارد، باز هم مبنای ساخت لندکروزر وقت است. پس باید اساس طراحی و مشخصات فنی همان چیزی باشد که در سری ۳۰۰ لندکروزر جدید دیدیم. بنابراین در لکسوس LX جدید پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تویین توربوشارژ جای پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 را می گیرد. براساس اطلاعات منتشرشده، لکسوس LX با پیشرانه ۳.۵ لیتر توربوشارژ با مدل LX 600 عرضه می شود و نسخه قوی تری با همین پیشرانه اما در سیستم هیبرید با نام LX 750h عرضه می شود که قدرتمندترین نسخه پرچم‌دار شاسی بلندهای لکسوس خواهد بود.

براساس ادعای یک نشریه ژاپنی، پیشرانه ۳.۵ لیتر تویین توربو و V6 به همراه موتور برقی در لکسوس LX 750h یا همان لکسوس جدید هیبرید خروجی ترکیبی قدرتی ۴۸۰ اسب بخار را خواهد داشت و نهایت گشتاور هم در این خودرو به ۸۷۱ نیوتن متر می رسد. انتقال قدرت پیشرانه در هر دو نسخه معمولی و هیبرید لکسوس LX با نام های LX 600 و LX 750h به وسیله جعبه دنده اتوماتیک ۱۰ سرعته انجام می گیرد و قدرت به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

طراحی و امکانات احتمالی لکسوس LX جدید

لکسوس LX مدل 2022
لکسوس LX مدل ۲۰۲۲

درست همانند LX های قبلی، در لکسوس LX جدید هم مجموعه کاملی از امکانات و آپشن های را خواهیم دید تا این خودرو را از لندکروزر سری ۳۰۰ متمایز سازد. بیش تر تغییراتی که در این خودرو خواهیم داشت مربوط به کابین و طراحی داخلی می شود و براساس گزارش ها یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو را در دسترس قرار می دهد و سیستم تشخیص اثر انگشت را برای روشن و خاموش کردن LX جدید داریم. علاوه بر این، انتظار می رود سیستم های کمکی و نیمه خودران در این خودرو بسیار پیشرفته باشند و همچنین آپشن های ایمنی کاملی را در آن ببینیم.

البته به جز تغییرات مربوط به بخش تکنولوژی و آپشن ها، تغییراتی را در طراحی بدنه هم خواهیم داشت. برای مثال، در زمان رونمایی از لکسوس NX جدید، لکسوس LX جدید هم زیر کاور مشخص بود که چراغ های ال ای دی با طراحی کاملاً جدید و متفاوت را داشت، اما تنها تغییری که در حال حاضر به آن اطمینان داریم همین است و هنوز تغییرات دیگر مشخص نیستند. انتظار می رود رونمایی از لکسوس LX جدید سه ماه دیگر در ماه سپتامبر انجام شود و عرضه این خودرو را در ماه پایانی سال میلادی یعنی دسامبر داشته باشیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

لکسوس LX از چه زمان تولید شده است و ارتباط آن با تویوتا لندکروزر چیست؟

لکسوس LX از سال ۱۹۹۶ به عنوان پرچم‌دار شاسی بلندهای این نشان شناخته می شود و همیشه مبنای ساخت این خودرو، تویوتا لندکروزر در هر دوره بوده است و می توان گفت لکسوس LX همان لندکروزر مجلل و زیباتر محسوب می شود.

لکسوس LX جدید چه ویژگی های فنی‌ای خواهد داشت؟

در لکسوس LX جدید پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 تویین توربوشارژ جای پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 را می گیرد. براساس اطلاعات منتشرشده، لکسوس LX با پیشرانه ۳.۵ لیتر توربوشارژ با مدل LX 600 عرضه می شود و نسخه قوی تری با همین پیشرانه اما در سیستم هیبرید با نام LX 750h عرضه می شود که قدرتمندترین نسخه پرچم‌دار شاسی بلندهای لکسوس خواهد بود. براساس ادعای یک نشریه ژاپنی، پیشرانه ۳.۵ لیتر تویین توربو و V6 به همراه موتور برقی در لکسوس LX 750h یا همان لکسوس جدید هیبرید خروجی ترکیبی قدرتی ۴۸۰ اسب بخار را خواهد داشت و نهایت گشتاور هم در این خودرو به ۸۷۱ نیوتن متر می رسد.

چه امکانات جذابی را در کابین لکسوس LX جدید خواهیم دید؟

براساس گزارش ها، یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو را در دسترس قرار می دهد و سیستم تشخیص اثر انگشت را برای روشن و خاموش کردن LX جدید داریم. علاوه بر این، انتظار می رود سیستم های کمکی و نیمه خودران در این خودرو بسیار پیشرفته باشند و همچنین آپشن های ایمنی کاملی را در آن ببینیم.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.