فورد موندئو مدل 2022 سدان مخصوص بازار چین

فورد موندئو مدل 2022
فورد موندئو مدل ۲۰۲۲

فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ آخرین محصول کمپانی فورد برای بازار چین است که سرانجام پس از انتشار تصاویر و تیزرهای بسیار، به صورت رسمی رونمایی شد و ما در این مقاله به معرفی این خودرو می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

فورد موندئو سدان محبوب بازار چین است که حالا با نسل جدیدیش به بازار می آید. این خودرو در بازار آمریکا با نام فیوژن شناخته می شد و تولید آن در آمریکا به دلیل استقبال پایین از سدان های متوقف گردید. اما سگمنت سدان هنوز در بازار چین بازار خودش را دارد و این بازار به قدری قوی است که کمپانی فورد فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ به طور خاص برای این بازار طراحی کرده و تمام مراحل توسعه و تولید این خودرو هم در چین انجام شده است. البته در هیچ کدام از بیانیه های کمپانی فورد اعلام نشده که این خودرو انحصاراً برای بازار چین است، اما به نظر می رسد بازار دیگری برای فروش این سدان در نظر گرفته نشده است.

طراحی فورد موندئو مدل ۲۰۲۲

فورد موندئو مدل 2022
فورد موندئو مدل ۲۰۲۲

به نظر می رسد که فورد به طراحی این سدان می بالد، چراکه در بیانیه مطبوعاتی معرفی این خودرو بیش تر تمرکز کمپانی بر نوآوری های به کاررفته در طراحی این خودرو بوده است. فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ براساس زبان جدید طراحی فورد موسوم به Progressive Energy in Strength طراحی شده است که قبل تر در مدل های Evos و Equator دیده بودیم. پس اساس این زبان طراحی به طور خاص سلیقه بازار بزرگ چین بوده و همان طور که پیداست سبک طراحی همان سبکی است که این روزها در بازار چین ترند شده است.

در قسمت جلو، طراحی خشن و قدرتمند است و ما را یاد طراحی Evos می اندازد. دیگر عناصر به کاررفته براساس همان اصولی است که در سدان ها می بینیم که البته سقف شیب دار باعث می شود که موندئو نسبت به دیگر سدان ها متمایز شود. با وجود شیب دار بودن سقف به نظر نمی رسد که شیشه عقب متصل به درِ صندوق عقب باشد و برف پاک کن عقبی هم در این خودرو نمی بینیم. در جلو چراغ ها به وسیله یک نوار ال ای دی به هم متصل می شوند و برجستگی ها در قسمت گلگیر و سپر به نحوی است که فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ ظاهری عضلانی و قدرتمند داشته باشد.

فورد موندئو مدل 2022
فورد موندئو مدل ۲۰۲۲

در نمای عقب مهم ترین المانی که در طراحی می بینیم چراغ های تمام ال ای دی است که به نظر می رسد با الهام از طراحی عقب فورد موستانگ مک ای شکل گرفته باشد که شامل سه خط افقی می شود. دیفیوزر عقب با طراحی خاص باعث شده است ماهیت اسپرت را در این خودرو ببینیم و در گوشه های سپر عقب دو خروجی اگزوز را داریم که البته تزیینی هستند و اگزوزی در آن ها نداریم. از دیگر نکات خاص در طراحی می توان به طراحی خاص در رینگ ها و دستگیره های پنهان در اشاره کرد.

مشخصات فنی فورد موندئو مدل ۲۰۲۲

فورد موندئو مدل 2022
فورد موندئو مدل ۲۰۲۲

متأسفانه کمپانی فورد در مورد مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما با توجه به بج ۲۴۵ در قسمت عقب این خودرو می توان حدس زد این خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتر اکوبوست توربوشارژ باشد که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار قدرت را دارد که این قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ براساس پلتفرم c2 کمپانی فورد ساخته شده است و این همان پلتفرمی است که در ساخت لینکلن زفیر هم به کار رفته بود.

فورد موندئو مدل 2022
فورد موندئو مدل ۲۰۲۲

براساس اطلاعات منتشرشده، فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ در خط تولید فورد – چانگان در چین خولید می شود و به زودی به بازار چین می آید. همان طور که گفته شد هنوز مشخص نیست که آیا بازار هدف دیگری برای این خودرو در نظر گرفته شده است یا نه، اما به زودی این نکته هم توسط فورد روشن خواهد شد. در اروپا تولید نسل چهارم فورد موندئو در سال جاری متوقف خواهد شد و این قاره می تواند مقصد نسل جدید موندئو یا همان فیوژن باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

این خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتر اکوبوست توربوشارژ باشد که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار قدرت را دارد که این قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

فورد موندئو مدل ۲۰۲۲ برای چه بازاری طراحی شده است؟

این خودرو به طور خاص برای بازار چین طراحی شده، اما ممکن است کمپانی فورد بازارهای هدف دیگری برای این سدان در نظر گیرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.