۵۰ هزار تومان برای تجربه آفرود!

طرح نوسازی خودروهای تجاری فراموش نشود/ مدل پلکانی با اتکا به توان داخلی
با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، بدیهی است که هرگونه سفر درون و برون شهری با هزینه بیشتری قابل انجام است. از سویی سفرهای آفرودی که نیاز به میزان سوخت و بنزین بیشتری دارند، با روند تساعدی هزینه ها رو به رو شده اند. آفرود چند روزه که چندی پیش با ۲۰۰ هزار تومان سوخت بنزین قابل انجام بود، امروز هزینه ای فراتر از ۵۵۰ هزار تومان دارد. برای همین اگر بشود تا با کمتر از ۱۰ درصد این هزینه سفرهای آفرودی را تجربه کرد، قطعا راهکار مناسبی به میان آمده است!

مدیران 777 مدیران 777

«آمیکو آسنا» یک پیکاپ دو دیفرانسیل با برخی قابلیت های آفرودی است که در سال های گذشته توانسته تا مشتریانی را به سمت خود بکشاند. وجود سامانه قفل دیفرانسیل هوشمند عقب، کمک سبک و سنگین باعث شده تا آسنا در جایگاه یک پیکاپ بزرگ و مناسب برای سفرهای بیراهه نوردی شناخته شود.
این خودروی آفرودی به پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۴G69 گروه «میتسوبیشی» مجهز است که توان ۱۴۳ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی قدرت را به چرخ های جلو و عقب منتقل می نماید. دو کیسه هوا، ترمز ABS ، EBD و DPR، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، فرمان هیدرولیک و… از جمله ویژگی های آمیکو آسنا است. در کنار این قابلیت ها، این پیکاپ آمیکو با ویژگی دوگانه سوز (بنزین + گاز) به بازار عرضه شده و مشتریان می توانند با هربار پر کردن مخزن ۹۰ کیلوگرمی گاز CNG این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر مسافت را طی نمایند. به عبارت ساده برای هر ۱۵۰ کیلومتر هزینه ای حدود ۸ هزار تومان برای آسنا نیاز است.
آمیکو آسنا
به گفته مالکان و همچنین بر اساس تست های مختلف، می توان با سوخت CNG، آفرودهای سبک و نیمه سنگین را با آسنا تجربه کرد. اما یکی از معایب این سیستم، امکان پیمایش کم خودرو در مسیرهای جاده ای و آفرودی به خاطر میزان اشتعال گاز فشرده نسبت به حجم موجود است. با وجود اینکه آمیکو آسنا یکی از بزرگترین مخازن CNG را در زیر محفظه بار خود جای داده، اما لازم است که در مسیرهای کفی هر ۱۶۰ کیلومتر یک بار مجددا سوخت گیری انجام شود و در جاده های آفرودی و بیراهه، با ظرفیت کامل CNG، مسافتی حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر را می توان پیمود. با این حال با توجه به هماهنگ بودن پیشرانه آسنا با سوخت گاز فشرده، می توان استهلاک قابل قبولی را در این پیکاپ تجربه کرد و از سویی با افت توان حداقلی این پیشرانه نسبت به حالت بنزین رو به رو شد.آمیکو آسنا
با این حال بسیاری از رانندگان آفرودی آسنا در مسیرهای جاده ای از سوخت گاز فشرده و سیستم CNG استفاده می کنند و برای مسیرهای بیراهه و آفرودی سنگین با سوخت بنزین، سفر خود را تجربه می نمایند. استفاده از قابلیت CNG آسنا در سفرهای آفرودی سبک و نیمه سنگین این امکان را فراهم می کند تا نسبت به بهای سوخت بنزین ۳۰۰۰ تومانی، هزینه سفر با گاز فشرده تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کند. از سویی افرادی که به صورت ترکیبی از گاز فشرده CNG و بنزین در آمیکو آسنا برای سفرهای آفرودی استفاده می کنند، صرفه جویی هزینه ای حدود ۵۰ تا ۶۵ درصد را خواهند داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای تماشای ویدیوی تست و بررسی آمیکو آسنا و ویدیوی شتاب آمیکو آسنا بر روی لینک کلیک نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار
جواد قربانی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.