یک تراژدی مدرن، کامارو بدون بنزین! + ویدیو

یک تراژدی مدرن، کامارو بدون بنزین! + ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یک کاماروی ولتاژ بالا بی شک می تواند شوکه کننده و ترسناک باشد! اکنون نوبت آن رسیده است تا ” شورولت ” همه ما را برای بزرگ داشت سالگرد ۵۰ سالگی سری COPO، غافلگیر کند؛ با رونمایی از کامارو eCOPO تمام الکتریکی. این نسخه از کامارو، یک درگ ریسر مفهومی است که توسط غرفه شورولت در نمایشگاه سِما ۲۰۱۸ در شهر لس آنجلس به همگان معرفی شده است.

شورولت کامارو eCOPO نه تنها یک خودروی الکتریکی سریع است که یک چهارم مایل را در مدت ۹ ثانیه طی می کند، بلکه نمونه آزمایشی قابل اعتمادی برای تست سیستم شارژ ۸۰۰ ولت به شمار می رود. این سیستم امکان شارژ پیشرانه های الکتریکی را در زمانی بسیار کوتاه و مشابه با مدت زمان سوخت گیری خودرو های بنزینی، فراهم می آورد. شرکت خودروسازی ” پورشه ” نیز از دیگر کمپانی های فعال در توسعه این سیستم است و با دنبال کردن ساخت سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی، افزایش مسافت قابل پیمایش الکتریکی ها را تا سقف ۳۵۰ کیلومتر، هدف گذاری کرده است.

یک تراژدی مدرن، کامارو بدون بنزین! + ویدیو

شورولت کامارو eCOPO از پیشرانه ای با قدرت ۷۵۰ اسب بخار برخوردار است. گشتاور تولیدی این خودرو از مجموع دو پیشرانه الکتریکی آن، به رقم حیرت انگیز ۸۱۳ نیوتن متر می رسد. پیشرانه این کاماروی الکتریکی به یک جعبه دنده مسابقه ای جدید با عنوان ” توربو ۴۰۰ ” متصل می شود. این جعبه دنده مدرن، گشتاور موتور eCOPO را به محور یکپارچه عقب انتقال می دهد که ناگفته نماند این محور در ساختار فنی با محور به کار رفته در کامارو های مسابقه ای سری COPO یکسان است.

یک تراژدی مدرن، کامارو بدون بنزین! + ویدیو

ظرفیت مجموع باتری های کامارو eCOPO به ۳۲ کیلو وات ساعت می رسد و کل این مجموعه ۳۱۸ کیلوگرم وزن دارد. سیستم شارژ ۸۰۰ ولت به کار رفته در این خودرو از ۴ ماژول ۲۰۰ ولتی تشکیل شده است که انتقال سریع تر قدرت از باتری ها به موتورهای الکتریکی و اتلاف کم تر زمان در فرآیند شارژ کردن را به ارمغان می آورند. همچون COPO های ۱۹۶۹ که با مهندسی خلاقانه و توانایی های فنی بالا در رقابت های درگ، خوش درخشیدند، eCOPO نیز با فن آوری جدید و سیستم شارژ سریع ۸۰۰ ولتی می تواند بار دیگر توجه جهانیان را به سمت خود جلب کند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.