10 خودرویی که از سال 2025 دیگر تولید نخواهند شد

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

برای سال ۲۰۲۵ برخی از مدل های خودرویی از خط تولید کمپانی های خودروسازی خارج خواهند شد. در ادامه مقاله، ۱۰ خودروی معروف و محبوب دنیا را که قرار است دیگر از سال ۲۰۲۵ تولید نشوند معرفی خواهیم کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

برای برخی از این خودروها، این اتفاق پیش‌بینی شده بود. خط تولید محصولات قدیمی نیسان نیاز به یک بازطراحی و محصول جدید دارد و در سال ۲۰۲۵، مدل نیسان Titan از فهرست محصولات شرکت خارج خواهد شد و مدل‌های Altima و Versa نیز در سال آینده جایگزین این مدل خواهند شد، اما برخی از خودروهای دیگر قابل پیش بینی نبودند و خبر توقف تولید آن ها در سال آینده همه را شوکه کرده است، مانند خانواده Quadrifoglio از آلفارومئو، کامارو معروف و TRX از رم.

مدیران 777 مدیران 777

آلفارومئو جولیا Quadrifoglio

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

مجموعه خودروهای پرفورمنس Quadrifoglio از آلفارومئو، برای سال ۲۰۲۵ توقف تولید خواهند شد. شرکت پس از سال ۲۰۲۴، ادامه تولید مدل Giulia Quadrifoglio با موتور بنزینی را متوقف خواهد کرد، اما مدیر تیم عملیاتی آلفارومئو، لری دومینیک، بیان می کند که هدف کمپانی آلفارومئو ساخت یک خودروی پرفورمنس با حداکثر قدرت و توان است، اما با یک پیشرانه الکتریکی که در سال های آینده وارد خط تولید خواهد شد.

آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

آلفارومئو همچنین قصد دارد مدل Stelvio Quadrifoglio را از خط تولید خود خارج کند. این SUV عملکرد بالا با ۵۰۵ اسب بخار قدرت، در سال ۲۰۲۵ توقف تولید خواهد شد، زیرا شرکت از موتورهای احتراق داخلی دست کشیده و به جای آن به خودروهای پرفورمنس با پیشرانه الکتریکی روی آورده است.

شورولت کامارو

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

سال گذشته، برند شورولت مدل کامارو را با موتور چهار سیلندر توقف تولید کرد. برای سال ۲۰۲۵، نام کامارو به طور کلی از صحنه خارج خواهد شد. مدل نسل ششم که به عنوان نسخه نهایی در دسامبر ۲۰۲۳ تولید شد، که در واقع یک ZL1 1LE با گیربکس دستی و ۶۵۰ اسب بخار بود، اما احتمالاً هنوز امکان خرید مدل ۲۰۲۴ در نمایندگی های برند وجود دارد.

فورد Escape

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

فورد اسکیپ، به عنوان بیست و پنجمین خودروی پرفروش در آمریکا در سال گذشته با بیش از ۱۴۰٬۰۰۰ دستگاه فروخته‌شده، در سال ۲۰۲۵ دیگر در خط تولید کمپانی فورد نخواهد بود. از زمان تولید اولین نسخه این خودرو ۲۳ سال می گذرد و سال ۲۰۲۴ احتمالاً سال از بین رفتن نام اسکیپ خواهد بود و احتمالاً فورد Edge، جایگزین این مدل خواهد شد.

مازراتی گیبلی

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

بعد از ۱۱ سال حضور در بازارهای جهانی، نسل فعلی مازراتی گیبلی در سال ۲۰۲۵ توقف تولید خواهد شد. با پیشروی مازراتی در حوزه خودروهای برقی، مازراتی گیبلی ممکن است در آینده با یک پیشرانه الکتریکی یا هیبرید دوباره به خط تولید کمپانی بازگردد.

میتسوبیشی میراژ

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر دو نسخه هاچ‌بک و سدان میتسوبیشی میراژ در پایان سال ۲۰۲۴ از خط تولید کمپانی خارج خواهند شد. با قیمت پایه ۱۷٬۹۵۵ دلار، این خودرو با پنج در هنوز یکی از ارزان‌ترین خودروها در بازارهای جهانی است، اما عملکرد پایین و پلتفرم قدیمی آن باعث می‌شود تقاضا برای خرید آن کم باشد.

مینی کلابمن

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

لاین‌آپ جدید و بهبودیافته مینی شامل خودروی دوست‌داشتنی کلابمن نخواهد بود، اما همچنان امکان خرید یک مینی کلابمن در سال ۲۰۲۴ برای مشتریان وجود دارد، فقط یک مشکل کوچک وجود دارد، آن هم این که کم تر از ۱۰۰ دستگاه از نسخه Final Edition با قیمت پایه ۴۷٬۱۴۵ دلار در آمریکا عرضه خواهد شد. پس از آن، مینی برای مدتی خودروی استیشن خود را از بازار خارج خواهد کرد.

نیسان تایتان

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

نیسان تایتان، یکی دیگر از مدل‌های قدیمی نیسان است که به سال ۲۰۲۵ نخواهد رسید. اگرچه بازار خرید و فروش خودروهای پیکاپ همیشه داغ و پررونق است، اما نیسان کم تر از ۲۰٬۰۰۰ دستگاه از مدل تایتان در سال ۲۰۲۳ فروخته، بنابراین طبیعی است که این خودرو را از خط تولید کمپانی خود خارج کند.

پورشه ۷۱۸ باکستر / کیمن (در اروپا)

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

 پورشه ۷۱۸ باکستر همچنان برای بازار آمریکا تولید خواهد شد، اما در قاره اروپا، این خودروی اسپرت شرایط مقررات عمومی ایمنی اتحادیه اروپا را که شامل امنیت سایبری است، رعایت نمی‌کند. این بدان معناست که از تاریخ July ۲۰۲۴، دیگر مشتریان امکان خرید یا سفارش این خودرو را نخواهند داشت. همچنین پورشه برنامه‌ای برای ارائه مدل جدید باکستر یا کیمن بر روی پلتفرم فعلی در اروپا ندارد، اما مدل الکتریکی جدید باید در چند سال آینده در اروپا عرضه شود.

رم ۱۵۰۰ TRX

توقف تولید خودرو 2025
توقف تولید خودرو ۲۰۲۵

رم ۱۵۰۰ TRX برای سال ۲۰۲۵ دیگر تولید نخواهد شد و یک مدل جدید با نام RHO جایگزین آن خواهد شد. این بدان معناست که این پیکاپ جذاب با قدرت ۷۰۲ اسب بخار پس از این سال در آمریکا در دسترس نخواهد بود. خریداران هنوز می‌توانند این پیکاپ را با قیمتی حدود ۹۸٬۳۳۵ دلار تهیه کنند.

۴.۲ امتیاز از ۲۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.