کم مصرف ترین و پرمصرف ترین خودروهای روز دنیا را بشناسید

کم مصرف ترین و پرمصرف ترین خودروها

یکی از مهم ترین پارامترها در سنجش خودروهای روز، میزان مصرف سوخت در آن هاست و ما در این مقاله کم مصرف ترین و پرمصرف ترین خودروهای بازار آمریکا را بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هنگام خرید خودرو همه مشتریان به میزان مصرف خودروها دقت می کنند. میزان مصرف سوخت پیشرانه های بنزینی از دو جنبه حائز اهمیت است. اول این که شما هر چه کم تر سوخت گیری کنید هزینه سوخت کم تری می پردازید و دوم این که هر چه مصرف سوخت خودروی شما کم تر باشد استهلاک پیشرانه و دیگر قطعات مربوط به آن نیز کم تر خواهد بود. اما زمانی که شما بودجه کافی برای خرید یک خودروی سوپراسپرت را داشته باشید، پارامتر مصرف سوخت چندان اهمیت ندارد و جذابیت این خودروها آن قدر زیاد است که مصرف بالایشان به چشم نیاید. اما با بررسی بیش تر میزان مصرف سوخت خودروها در آمریکا مشخص می شود همه خودروهای اسپرت و سوپراسپرت پرمصرف نیستند.

آژانس حفاظت از محیط زیست در آمریکا در یک تحقیق، اسامی پرمصرف ترین و کم مصرف ترین خودروهای بازار آمریکا را منتشر کرده که بررسی نتایج این تحقیق بسیار جالب است. در فهرست ارائه شده توسط این مؤسسه در بخش خودروهای دو صندلی «تویوتا سوپرا GR» و «ب ام و Z4» با مصرف ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در صدر فهرست قرار دارند. در بخش خودروهای کامپکت «مینی کوپر الکتریکی» به عنوان کم مصرف ترین شناسایی شده است و باقی کم مصرف ها را نیز می توانید در جدول زیر مشاهده کنید. نکته مهم و اساسی در مورد جدول کم مصرف ترین ها این است که خودروهای برقی در صدر قرار دارند و اساس رتبه بندی آن ها مصرف بهینه انرژی است و طبیعتاً از خودروهای بنزینی مصرف بسیار بهینه خواهد بود.

کم مصرف ترین و پرمصرف ترین خودروها

یکی از نکته های جالب فهرست فوق حضور «پلستار ۱» به عنوان کم مصرف ترین مینی کامپکت بازار آمریکاست که به عنوان یک خودرو با عملکرد فنی بالا مصرف آن تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. اما «ولوو» خودروی دیگری هم در این فهرست دارد و “V90” در نسخه تمام چرخ محرک در کلاس استیشن واگن های متوسط به عنوان کم مصرف ترین خودروی این کلاس با ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شناخته می شود.

کم مصرف ترین و پرمصرف ترین خودروها

اما خودروهای جذاب را می توان در بخش پرمصرف ها دید. در صدر این فهرست «بوگاتی شیرون پوراسپرت»، «لامبورگینی اونتادور کوپه» و «اونتادور رودستر» دیده می شوند که مصرف آن ها نزدیک به ۲۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در بخش مینی کامپکت، «بنتلی کانتیننتال GT» کانورتیبل و معمولی را با مصرف ۱۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می بینیم. با بررسی خودروهای بخش پرمصرف متوجه می شویم که بیش تر آن ها سوپراسپرت های خاص و یا سوپرلوکس ها هستند که در این موارد مالک آن ها اهمیتی به مصرف بالای آن ها نمی دهند و پارامتر آن ها برای خرید خودرو چیز دیگری است.

توجه کنید در فهرست های ارائه شده شاید اساس کلاس بندی به نظر درست نباشد، چراکه اساس این کلاس بندی با آن چه در بازار می بینیم متفاوت است و مختص به آژانس حفاظت از محیط زیست در آمریکاست.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.