خودروهای آمریکایی که تا به حال نام آن ها را نشنیده اید – قسمت اول

خودروهای آمریکایی ناشناخته
بی شک هنگامی که صحبت از خودروهای آمریکایی می شود، پیش از هر چیز، نام ماسل کارهایی چون موستانگ و کامارو به ذهن می آید. سه خودروساز بزرگ دیترویتی یعنی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر، بخش بزرگی از بازار ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارند. اما گاه از میان انبوه نشان های خودروسازی آمریکا، نام هایی غریب به چشم می خورند که فروش آن ها بیش تر به صورت محلی انجام می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برخی از این کمپانی ها در دوردست ترین نقاط خاک ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند و گاه برخی از آن ها، محصولات خیره کننده ای دارند!
در فهرست خودروهای آمریکایی ناشناخته، از هایپرکار ۱٫۰۰۰ اسب بخاری تا مینی ون شهری یا حتا شاسی بلند نظامی دیده می شود. اما همان طور که گفته شد، نباید انتظار داشت نام و آوازه این خودروها به اندازه دیگر نشان های آمریکایی در جهان شناخته شده باشد. اگرچه نام بسیاری از آن ها حتا در خاک ایالات متحده آمریکا نیز غریب و منزوی محسوب می شود.
در این مقاله به بررسی کوتاه تعدادی از این خودروها پرداخته ایم که این امر می تواند افزایش اطلاعات خودرویی مخاطبان عزیز را به دنبال داشته باشد.

آنتروس
خودروهای آمریکایی ناشناخته
ترکیبی از ماسل کارهای آمریکایی و زبان طراحی اروپایی که در یک کوپه اسپرت ساخت کالیفرنیا نمود یافته است! «آنتروس» در حقیقت بر روی استخوان بندی کوروت C6 طراحی شده است. اما ویژگی های شاخص این خودرو، بدنه تمام فیبرکربنی، استایل خاص نمای بیرونی، تریم داخلی تمام چرمی و تنوع زیاد در انتخاب پرفورمنس آن است. آنتروس از پیشرانه بای توربوشارژ L3 بهره می برد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. آخرین مدل های تولید شده از این خودرو به سال ۲۰۰۹ باز می گردند که چیزی در حدود ۱۴۹٫۵۰۰ دلار، ارزش دارند.

دراکان اسپایدر
خودروهای آمریکایی ناشناخته
در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. «دراکان» برای رقابت با اسپرت های سبک دونفره ای همچون آریل اتم به تولید رسید. پروسه طراحی، مهندسی و تولید این خودرو در کالیفرنیا به اتمام رسیده است و فرم دونفره آن سبب شد با قرار گرفتن در گاراژ معروف «جی لنو» (Jay Leno)، شهرت جهانی پیدا کند. وزن خالص دراکان اسپایدر، فقط ۹۰۷ کیلوگرم است. دراکان اسپایدر با یک پیشرانه L3 V8 تغذیه می شود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت آن، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳٫۲ ثانیه ای را برای آن به ارمغان می آورد. همچنین بیشینه سرعت این اسپرت آمریکایی به ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. خریداران این خودرو می توانند نسخه پایه با شاسیِ نورد شده را به قیمت ۱۰۰٫۰۰۰ دلار و نسخه فول را با بودجه ای در حدود ۱۲۵٫۰۰۰ دلار، خریداری کنند.

ایکیوس باس ۷۷۰
خودروهای آمریکایی ناشناخته
چه اتفاقی می افتد وقتی شما تمام ویژگی های مثبت ماسل کارهای آمریکایی را در یک خودرو جمع کنید؟ حاصل، کوپه ای عضلانی به نام «ایکیوس باس ۷۷۰» است که در دیترویت تولید می شود. در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار معرفی شد. کوپه ای پرزرق و برق که با پیشرانه ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ ۸ سیلندر به میدان آمده است. این پیشرانه ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد که به نظر از روی پیشرانه موستانگ های کلاسیک، مهندسی معکوس شده است. باس ۷۷۰ قیمت بالایی دارد و نسخه پایه آن از ۲۵۰٫۰۰۰ دلار قیمت می خورد. اما اگر چیز قدرتمندتری می خواهید، می توانید با کمال افتخار به سراغ ایکیوس Throwback بروید که نسخه تغییرشکل یافته کوروت است. همین و بس!

ایکیوس Throwback
خودروهای آمریکایی ناشناخته
باس ۷۷۰ نقطه اوج ایکیوس نبود! هر چند یک ماسل کار حرفه ای و کامل به شمار می رفت، اما جدیدترین پروژه ایکیوس با نام “Throwback”، گزینه به مراتب هیجان انگیزتری است. اگر دقت کرده باشید، Throwback در حقیقت، نسخه ای ریبج شده از کوروت C7 است! اما با پیشرانه سفارشی ۱٫۰۰۰ اسب بخاری، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲٫۵ ثانیه ای را به آن هدیه می دهد؛ یک هیولای واقعی که توانایی دست یابی به سقف سرعتی ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.

فالکون F7
خودروهای آمریکایی ناشناخته
ساخته شده بر مبنای فیبرکربن و کولار! هایپرکاری ۱٫۰۰۰ اسب بخاری که از سریع ترین خودروهایی است که به عمر خود دیده اید. «فالکون»، این کمپانی اهل میشیگان، در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و در ۲۰۱۰، نخستین نمونه تولیدی از F7 را برای رونمایی با خود به دیترویت آورد. F7 از پیشرانه بای توربوی Lingenfelter V8 استفاده می کند. جدیدترین نسخه از F7 با استفاده از این پیشرانه، از منبع قدرت ۱٫۱۰۰ اسب بخاری برخوردار شده است. با این حال، این موشک زمینی تنها ۱٫۲۶۳ کیلوگرم وزن دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت فالکون F7 با پیشرانه مذکور، در حدود ۲٫۷ ثانیه است. بیشینه سرعت آن نیز به ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می رسد. براساس نوع تریم سفارشی، فالکون F7 در رده ۱۹۵٫۰۰۰ تا ۳۹۵٫۰۰۰ دلاری به فروش می رسد.

فیسکر SUV
خودروهای آمریکایی ناشناخته
ممکن است بسیاری از شما نام «فیسکر» را با سدان اسپرت معروف «کارما» به یاد داشته باشید. سدانی که اکنون با نام «کارما ریورو» “Karma Revero” شناخته می شود. اما کمپانی فیسکر در حال گذراندن یک دوران جدید پوست اندازی است. برندی که اکنون توسط «هنریک فیسکر» (Henrik Fisker) احیا شده است و رویای تجاری سازی پروژه جدید خود را در سر می پروراند. فیسکر SUV، محصول جدید فیسکر است که بنا به وعده های داده شده، شاسی بلندی تمام الکتریکی خواهد بود. این شاسی بلند برقی با رعایت اصول طراحی محصولات سابق فیسکر، طراحی شده است.

هنسی ونوم F5
خودروهای آمریکایی ناشناخته
اگرچه «هنسی ونوم» شاید در مقایسه با دیگر گزینه های این فهرست، شناخته شده ترین باشد، اما این جانشین رسمی اعجوبه های قبلی هنسی است. خودرویی که به تازگی در نمایشگاه SEMA معرفی شد. هنسی ونوم F5 با ۱٫۶۰۰ اسب بخار به دست آمده از پیشرانه ۸ سیلندر، حریف می طلبد. پیشرانه ای که این خودرو را نسبت به نسل قبلی آن، سریع تر کرده است. بنا به اعلام سازنده، ونوم F5 قادر است تا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد. بدون شک، ما و بسیاری از خودرودوستان، بی صبرانه در انتظار ورود این ابَرخودرو به خیابان های جهان هستیم.

Local Motors Olli
خودروهای آمریکایی ناشناخته
به “Olli” سلام کنید! یک ونِ دوست داشتنی که توسط «فونیکس» (Phoenix) طراحی شده است. این خودرو که ساخت ایالت آریزونا است، در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. گفته می شود Olli یک خودروی تمام خودران است و فقط از باتری برای حرکت کردن نیرو می گیرد. طرح آن توسط «ادگار سرمینتو» (Edgar Sarmiento) قلم زده شده است و از تکنولوژی “IBM Watson” بهره می برد. این مینی ون شهری، تجربه ای بی نظیر را به راکبان خود، هدیه می دهد. گزارش ها حاکی از آن هستند که این کمپانی همچنان در حال تست Olli است. البته این تست ها در کلان شهرهای اصلی و بزرگ آمریکا انجام می پذیرد. میامی و نوادا، دو مورد از مهم ترین مکان های آزمایش Olli هستند. “Local Motors” امکان خرید و سفارش اینترنتی را از روی وب سایت خود باز کرده است، اما عجیب است که هیچ برچسب قیمت رسمی برای این مینی ون برقی درج نمی شود.

لوکرا LC470
خودروهای آمریکایی ناشناخته
بدون شک “LC470” را نمی توان نادیده گرفت. فقط کافی ست به آن نگاه کنید! خطوط طراحی کلاسیک با توانایی های فنی مدرن، ادغام شده اند. در زیر کاپوت، خریداران می توانند یکی از پیشرانه های LS3 یا LS7 V8 را انتخاب کنند. نقطه هیجان انگیز ماجرا، قدرت ۵۰۵ اسب بخاری این خودرو است که در مقایسه با خروجی ۴۳۰ اسب بخاری نسل قبلی، رشد چشم گیری را تجربه می کند. هر دو پیشرانه های قابل انتخاب بر روی LC470 با جعبه دنده ۵ دنده دستی کار می کنند. این خودروی استثنایی در منطقه سن مارکوی (San Marcos) کالیفرنیا، به صورت دست ساز تولید می شود.

Mobility Ventures MV-1
خودروهای آمریکایی ناشناخته
صادقانه بگوییم، “MV-1″ شاید کسل کننده ترین خودروی این فهرست باشد، اما یکی از کاربردی ترین ها است. این کمپانی که اصالت آن به طور مشترک به میامی و فلوریدا برمی گردد، در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد. با گذشت ۲ سال از فعالیت این شرکت،”AM General” با خرید سهام آن، از سال ۲۰۱۳ این برند را به نام خود تصاحب کرد. دوره جدید “Mobility Ventures” با ساخت مدل MV-1 در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در طراحی این مدل به طور ویژه به نیازهای معلولان توجه شده است. خودرویی که می تواند به عنوان یک تاکسی همه کاره نیز در ناوگان شهری نیویورک ایفای نقش کند. یک MV-1 استاندارد، امروز تنها با بودجه پایه ۳۹٫۸۰۰ دلار قابل خریداری است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.