خودروهای آمریکایی که تا به حال نام آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم

خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
بی شک هنگامی که صحبت از خودروهای آمریکایی می شود، پیش از هر چیز، نام ماسل کارهایی چون موستانگ و کامارو به ذهن می آید. سه خودروساز بزرگ دیترویتی یعنی جنرال موتورز، فورد و کرایسلر، بخش بزرگی از بازار ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارند.
اما گاه از میان انبوه نشان های خودروسازی آمریکا، که پیش تر به معرفی برخی از آنها در خودروهای آمریکایی که تا به حال نام آن ها را نشنیده اید – قسمت اول کردیم، نام هایی غریب به چشم می خورند که فروش آن ها بیش تر به صورت محلی انجام می گیرد. برخی از این کمپانی ها در دوردست ترین نقاط خاک ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند و گاه برخی از آن ها، محصولات خیره کننده ای دارند!
در فهرست خودروهای آمریکایی ناشناخته، از هایپرکار ۱٫۰۰۰ اسب بخاری تا مینی ون شهری یا حتا شاسی بلند نظامی دیده می شود. اما همان طور که گفته شد، نباید انتظار داشت نام و آوازه این خودروها به اندازه دیگر نشان های آمریکایی در جهان شناخته شده باشد. اگرچه نام بسیاری از آن ها حتا در خاک ایالات متحده آمریکا نیز غریب و منزوی محسوب می شود.
در این مقاله به بررسی کوتاه تعدادی از این خودروها پرداخته ایم که این امر می تواند افزایش اطلاعات خودرویی مخاطبان عزیز را به دنبال داشته باشد.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
پانوز آوزانو
«پانوز» به ساخت خودروهای ریس معروف است. اما این خودروساز اهل جیورجیا گاه دست به ساخت خودروهای سواری هم می زند که از توانایی های چشم گیری برخوردارند. از هشت خودروی اسپرتی که این کمپانی در فهرست محصولات وب سایت خود قرار داده است، نسخه آپدیت شده آوزانو را به شما معرفی می کنیم. خودرویی که سازنده از آن با جمله «طنین انداز همچون توفان و درخشان همچون صاعقه» یاد می کند. بدنه سبک وزن آلومینیومی و فیبرکربنی آوزانو بر روی شاسی لوله ای فلزی طراحی شده است. قلب تپنده این محصول، پیشرانه ای ۸ سیلندر به حجم ۶٫۲ لیتر است که ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. خریداران همچنین می توانند نسخه قدرتمندتر ۵۸۰ اسب بخاری را سفارش دهند که به جعبه دنده ۶ دنده دستی متصل می شود. قیمت پایه آوزانو، ۱۶۸٫۹۰۰ دلار است.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
پانوز اسپرانت GTR-1
«پانوز» درباره این محصول خود می گوید: «یک اتومبیل ریس واقعی با توانایی حرکت در خیابان!» اما پانوز شوخی نمی کند.
GTR-1 الهام گرفته شده از خودروهای ریس، ۶۰۰ اسب بخار را از دل بلوک آلومینیومی ۸ سیلندر بیرون می کشد. این یک شاسی مونوکوک کامپوزیتی فیبرکربنی است که اتاق مینی مالیستی این خودرو را با خود حمل می کند. موقعیت نشستن راننده در وسط، حس تسلط بهتری نسبت به جاده برای او به وجود می آورد.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
رضوانی بیست آلفا
شاید آشناترین برند در این فهرست برای ما ایرانی ها! برند «رضوانی موتورز» عمده شهرت خود را مدیون معرفی شاسی بلند شبه نظامی «تانک» است. اما آیا می دانستید این کمپانی کالیفرنیایی، همزمان به تولید یک اسپرت هارد تاپ به نام «بیست آلفا» هم می پردازد؟ این خودرو یک رودستر گمنام است که طراحی خاص و موتور قدرتمندی دارد. پیشرانه بیست آلفا در حالت استاندارد، ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳٫۵ ثانیه ای را برای آن به ارمغان می آورد. البته می توانید به سراغ تریم Blackbird این خودرو هم بروید که قدرت آن به ۷۰۰ اسب می رسد. بیست آلفا، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در عرض ۲٫۹ ثانیه پر می کند.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
رضوانی تانک
در ساده ترین تعریف می توان «تانک» را نسخه ارتقایافته جیپ رانگلر دانست! این خودرو نماد تمام ابهت صنعت خودروسازی آمریکاست! شاسی بلندی تمام آف رودی با طراحی ظاهری گیرا و پیشرانه ۵۰۰۰ اسب بخاری ۸ سیلندر! از عجیب ترین آپشن های تانک می توان به امکان سفارش دوربین حرارتی و بدنه کولار ضدگلوله اشاره کرد!
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
راشن Q1
اگر به نظر شما هم «راشن Q1» اهل فلوریدا اندکی آشنا به نظر می آید، بد نیست بدانید که این خودرو یک نسخه بازمهندسی شده از نوبل M400 است! کمپانی راشن، حق استفاده از پلت فرم و شاسی محصول نوبل را خریداری کرد و بر روی آن وقت گذاشت تا خودرویی جذاب تر از M400 را برای بازار طراحی کند. در سال ۲۰۱۵ راشن، پیشرانه Q1 را با نسخه ای قدرتمندتر از پیشرانه دوراتک بای توربو ۶ سیلندر ساخت فورد، جایگزین کرد. پیشرانه ای پر بازده با ۵۰۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۶ نیوتن متر گشتاور که توانایی دست یابی به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت زمان ۲٫۸ ثانیه برای Q1 فراهم می کند. نسخه های کارکرده این خودرو اکنون به طور میانگین، ۷۳٫۵۰۰ دلار ارزش دارند.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
سالین S1
«سالین» از مشهورترین نام های این فهرست است. اما آیا می دانستید شرکتی که چندی پیش به تیون حرفه ای موستانگ
می پرداخت، اکنون محصولی اسپرت و اختصاصی با برند خود دارد؟ S1 اولین جرقه تحقق این رؤیای مدیران سالین است که سال گذشته در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد. پیشرانه توربوشارژ ۲٫۴ لیتری ۴۵۰ اسب بخاری، تکمیل کننده S1 است و ۴۷۴ نیوتن متر نیز گشتاور دارد. نخستین سری از سالین S1 از تابستان امسال به دست مشتریان می رسد و در محدوده قیمتی ۱۰۰٫۰۰۰ دلاری های بازار، جای می گیرد.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
USSV Rhino GX
همچون بسیاری از خودروهای موجود در این فهرست، “USSV Rhino GX” هم براساس پلت فرم یک خودروی معروف طراحی شده است. شاسی فورد F450، انتخاب مهندسان این شرکت بوده است. اما Rhino GX به اندازه کافی خاص و پر ابهت هست که بتواند مستقل از F450، بازاری برای خود دست و پا کند. ارتفاع ۲٫۲ متری، عرض ۲٫۴ متری، توانایی عبور از هر مسیری را به Rhino GX می دهند. Rhino GX در نسخه بنزینی با بهای گزاف ۲۲۹٫۰۰۰ دلاری به فروش می رسد و این قیمت در مدل های دیزلی تا ۲۳۹٫۰۰۰ دلار هم افزایش می یابد.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
واندرهال ونیز
این کمپانی جدید و تازه کار، نخستین محصول خود را به شکل یک تارگای سه محور در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرد. خودرویی که از پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۴ لیتری بهره می برد و ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد تا در مدت ۴٫۵ ثانیه خود را از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. «ونیز» تاکنون در تیپ های دیگری از جمله نسخه الکتریکی پرتوتایپ Edison و تریم مجهزتر «لاگونا» با امکاناتی از قبیل سیستم تهویه مطبوع، روکش های چرمی صندلی ها، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث و سیستم تعلیق قابل تنظیم ارائه شده است. نسخه پایه ونیز، اکنون ۲۹٫۹۵۰ دلار آمریکا قیمت دارد. درحالی که در تریم لوکس تر لاگونا، بهای رسمی خودرو به ۴۹٫۹۵۰ دلار می رسد. اما مدل Edison هنوز برای فروش آماده نشده است.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
VLF Force 1
اگر اخبار «هنریک فیسکر» را دنبال کرده باشید، می دانید که مدیر عامل این شرکت با «باب لاتز»، کارشناس خودرویی اهل دیترویت، همکاری کرده و آن ها شرکت جدیدی تأسیس کردند که اکنون “VLF Automotive” نام گرفته است. در سال ۲۰۱۳ این کمپانی جوان، خودروی Destino را رونمایی کرد. خودرویی که درواقع یک فیسکر کارمای ۸ سیلندر بود! اما در ۲۰۱۶، Force 1 با ۷۴۵ اسب بخار قدرت، پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو رونمایی جهانی خود را در نمایشگاه دیترویت آمریکای شمالی تجربه کرد. یک سوپرکار ساخته شده براساس دوج وایپر که توسط شخص هنریک فیسکر، طراحی شده است. VLF Force 1 می تواند قیمت ۲۸۶٫۵۰۰ دلاری داشته باشد و تیراژ تولید آن به ۵۰ دستگاه، محدود خواهد شد.
خودروهای آمریکایی که تا به حال اسم آن ها را نشنیده اید – قسمت دوم
یوآبیان پوما!
یکی از پرحرف و حدیث ترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۳! البته با مشاهده ظاهر آن، چندان هم نمی توان بر منتقدان خرده گرفت. جالب این که این خودرو توسط «کامبیز یوآبیان»، دکتر جراح زیبایی ساکن آمریکا طراحی شده است! و جالب تر زمانی است که بدانید بهای یک دستگاه پوما بیش از ۱٫۱ میلیون دلار است! اما گول ظاهر احمقانه اش را نخورید! همین محصول در زیر کاپوت، پیشرانه ای ۸ سیلندر به حجم ۷٫۰ لیتر دارد که ۵۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کند و شتاب ۵٫۹ ثانیه ای را برای آن به ارمغان می آورد!
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.