نسل جدید مرسدس بنز C کلاس نسخه کوچک شده S کلاس خواهد بود

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

رونمایی از «مرسدس بنز S کلاس W223»، تمام توجه ها را به سمت کمپانی «مرسدس بنز» و آینده طراحی سدان های این شرکت معطوف کرده است. حال خبرهایی از نسل جدید مرسدس بنز C کلاس در راه است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به این که E کلاس به تازگی تغییر نسل را تجربه کرده، می توان پیش بینی کرد که سدان بعدی بنز که از زبان طراحی S کلاس جدید الگو می گیرد، «C کلاس W206» است. خودرویی که بنز در سال آینده میلادی از آن رونمایی می کند. اما گرافیست ها که معمولاً صبر و تحمل زیادی برای منتظر ماندن تا زمان معرفی خودروهای جدید را ندارند، خودشان دست به کار شده اند و با الگوبرداری از W223 و تصاویر جاسوسی منتشرشده از نسل جدید C کلاس، رندر کامپیوتری این خودرو را طراحی کرده اند. خودرویی که رقیبی جدی برای نسل جدید ب ام و سری ۳ خواهد بود.

رسانه روسی “Kolesa” به تازگی به کمک گرافیست های خود، برچسب های استتاری از روی تصاویر جاسوسی گرفته شده از نسخه های پرتوتایپ W206 را کنار زده است. البته هنوز خیلی زود است که این رندر را نزدیک به نسخه نهایی C کلاس جدید بدانیم، اما به هر حال، طراحان این رندر تلاش کرده اند تا ابهامات ذهن ما از چهره احتمالی نسل جدید C را بزدایند. قطعاً نکته قابل توجه در این طرح، فاصله گرفتن معنادار مرسدس بنز از نسل کنونی این خودرو، یعنی W205 است. گویی ستاره نقره ای می خواهد انقلابی در کلاس C ایجاد کند!

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

آن چه از این رندرها برمی آید، یک مینی S کلاس جدید را نشان ما می دهند. این که زیباتر شده است یا زشت تر بستگی به سلیقه افراد دارد. نسل بعدی C کلاس، دومین سدان مرسدس بنز است که تغییر حالت چراغ های جلو از عمودی به افقی را تجربه می کند. همچنین درهای عقب این خودرو هم نسبت به نسل های قبل کشیدگی بیش تری پیدا کرده اند تا کاراکتر نیمه لوکس اتاق C را تقویت کنند. در نمای جلو، چراغ ها کاملاً شبیه به S جدید شده اند و چهره همان سدان پرچم دار را به یاد می آورند. اگرچه این رندر از نسخه سدان نسل جدید C کلاس تهیه شده است، اما تصاویر جاسوسی تأیید کرده اند که مرسدس بنز همزمان با مدل سدان، در حال آزمایش نسخه های واگن آن هم هست؛ استیشن واگنی که احتمالاً به طور استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic به بازار می آید. از سوی دیگر، عکس های جاسوسی‌ای که به تازگی از AMG C53 در حال تست گرفته شده بود، خبر از مرگ زود هنگام C43 می داد. همان طور که E53 هم پیش از این با E43 جایگزین گشته بود.

اما صحبت از عکس های جاسوسی که شد، بد نیست بدانید که طبق تصاویر به دست آمده، C کلاس جدید حتا در کابین هم کاملاً دنباله رو S کلاس جدید است! می توان انتظار داشت که همان نمایشگر غول آسای عمودی که به صورت کج در کابین S نصب شده است، در C هم وجود داشته باشد. در واقع، بنا به آن چه از تصاویر برداشت می شود، در C کلاس جدید نیز، همچون برادر بزرگش، دکمه های کنسول با نمایشگر چندرسانه ای خودرو ادغام شده اند! پنل های لمسی در پایین این نمایشگر، امکان دسترسی به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو را فراهم می آورند. مرسدس با پلت فرم جدید MRA، در حال ایجاد یک تحول اساسی در سدان هایش است! فضای پای بیش تر برای سرنشینان عقب و صندوق بار بزرگ تر، گوشه ای از مزایای این پلت فرم هستند. البته همچنان انتظار می رود که مانند نسل های پیشین، نسخه لانگ این خودرو برای بازارهای خاصی همچون چین که خواهان خودروهای با فاصله محوری بلندتر هستند عرضه گردد. مرسدس بنز سرانجام می خواهد که سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی جامع MBUX را بازنشسته کند. سامانه COMAND، جانشین سیستم سابق است که همراه با مجموعه ای از آپشن های ایمنی و سامانه های خودران عرضه می گردد.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار  

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.