ماجرای گروگان گیری ایران خودرو از چه قرار است؟

ماجرای گروگان گیری ایران خودرو از چه قرار است؟
در روزهای گذشته، برخی رسانه ها و شخصیت های صنعت خودرو تعبیری جدید را در فضای کنونی خودروسازان به زبان می آورند و می گویند که “ایران خودرو”، گروگان گرفته شده است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر اساس اطلاعات موجود در رسانه های مختلف، گویا به علت عدم تحویل قطعه یکی از قطعه سازان کشور به ایران خودرو، خط تولید این شرکت در یک روز با مشکل مواجه شده و به گفته مدیرعامل ایران خودرو، یکی از خطوط مونتاژ محصولات نیز به طور کامل تعطیل شده است. حال این مسئله که هنوز عمدی یا غیرعمدی بودن آن مورد بررسی قرار نگرفته است، به سوژه ای جدید برای برخی رسانه ها تبدیل شده و گمانه زنی هایی را درباره پشت پرده صنعت خودرو ایجاد کرده است.
جالب است که در شرایط کنونی، بیش ترین اتهام ها به شرکت قطعه ساز مورد نظر وارد شده و این جو رسانه ای به شکلی ترتیب داده شده تا عموم افراد عواملی غیر از خودروساز را مقصر اصلی بدانند. اما واقعیت این است که همه ما می دانیم، تعطیلی کامل خط تولید خودروسازان مسئله ای است که امکان آن وجود ندارد، زیرا در ماه های گذشته بارها شاهد بودیم که به دلیل مسائل مربوط به تحریم، بسیاری از خودروها به صورت ناقص تولید می شدند و با فعالیت خطوط تولید، بالاخره چرخ صنعت خودرو حتا به بدترین شکل در حال گردش بود.
حال به دلیل این که فقط یک قطعه ساز، آن هم قطعه ای خاص را در روزی به خصوص به ایران خودرو تحویل نداده است، عاملی شده تا امروز تمام مشکلات موجود در تحویل و تولید خودروها بر گردن این شرکت تأمین کننده و شرکت های مانند آن بیافتد. بدیهی است در شرایط کنونی ابتدا باید بررسی کرد که آیا قطعه ساز مورد نظر به عمد عدم تحویل قطعه را انجام داده و یا به دلیل مشکلات موجود، نتوانسته تأمین به موقع قطعه های لازم را داشته باشد؟ سپس، پس از بررسی این مسئله، باید به این نکته بپردازیم که آیا عدم تحویل این قطعه به ایران خودرو می تواند به طور کامل خط تولید این شرکت را فلج کند و به اصطلاح برخی افراد، ایران خودرو را به گروگان بگیرد؟
با نگاهی به رویکرد ایران خودرو نسبت به این اتفاق، جو رسانه ای ایجاد شده و مسائل مربوط به قطعه سازان مشخص است که اتفاقاتی متفاوت از متن خبرها در پس پرده این درگیری ها وجود دارد! آیا تغییر ناگهانی ایران خودرو در مواضع خود نسبت به مشکلات تولید و مقصر دانستن تنها یک قطعه ساز خاص، می تواند خبر از این بدهد که در روزهای گذشته، اتفاقی در پشت پرده صنعت خودروی کشور رخ داده و قرار است صدمه ای جدید از سوی خودروسازان به مشتریان وارد شود و در این میان، برای رفع اتهام از اعتبار قطعه سازان استفاده شود؟

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.