فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد + تصاویر

فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد

شرکت «فیات» به تازگی از نسخه فیس لیفت کراس اوور «تیپو» رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

پس از به روزرسانی کراس اوور «ساندرو» و «لوگان» توسط «داچیا»، اکنون فیات نیز مدل تیپو را در نسخه فیس لیفت به بازار جهانی معرفی کرده است. فیات تیپو کراس به عنوان یکی از رقبای اصلی داچیا و رنو ساندرو محسوب می شود و اکنون به منظور کسب سهم بیش تر از بازار، در مدل فیس لیفت ۲۰۲۱ رونمایی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد

 عضو جدید خانواده تیپو، هنوز هم تنها با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو عرضه می شود، اما به لطف استفاده از سیستم تعلیق و لاستیک های جدید عاریه گرفته شده از «فیات ۵۰۰X»، ارتفاع خودرو به میزان ۴ سانتی متر نسبت به سطح زمین افزایش یافته است. با استفاده از زه های پلاستیکی در سراسر بدنه و افزایش ارتفاع ۷ سانتی متری بدنه، فیات تیپو کراس ظاهر یک کراس اوور کامل را به بیننده منتقل می کند.

فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد

 رکاب های کناری نیز بزرگ تر شده اند و روف ریل متعلق به نسخه واگن در تیپو کراس نیز به کار گرفته شده است. همراه با نسخه کراس، مدل های سدان و واگن نیز فیس لیفت شده اند. یکی دیگر از نکات جالب توجه بدنه، نصب نشان جدید فیات روی جلوپنجره است که پیش از این در مدل ۵۰۰ سیتی نیز به کاررفته بود.

فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد

 از جمله مهم ترین تغییرات ظاهری فیات تیپو می توان به چراغ های جلو و عقب LED، رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلومینیومی با طراحی جدید و دو رنگ آبی و نارنجی جدید برای بدنه اشاره کرد. افزون بر این، این خودرو که در بازار ترکیه با نام فیات “Egea”  و در برخی نقاط جهان با نام «دوج نئون» شناخته می شود نیز در قسمت کابین به روزرسانی شده اند و از پوشش جدید صندلی ها بهره می برند. در کابین فیات تیپو فیس لیفت، شاهد قرارگیری دو نمایشگر ۷ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی و ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم سرگرمی Uconnect 5 هستیم.

ویژگی های فنی

فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد

فیات تیپو فیس لیفت ۲۰۲۱ در بحث مشخصات فنی نیز به روزرسانی شده است. اکنون برای این خودرو امکان سفارش پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری عضو خانواده “FireFly” نیز وجود دارد. این پیشرانه توربوشارژ، ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند که نسبت به مدل ۱.۴ لیتری قدیمی، ۵ اسب بخار قدرت بیش تر دارد. گشتاور پیشرانه نیز اکنون به ۱۹۵ نیوتن متر رسیده و بیشینه مقدار آن در دورهای پایین تر (بین ۱.۵۰۰ تا ۴.۵۰۰ دور بر دقیقه) به دست می آید.

فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد

پیشرانه دیزلی مالتی جت نیز در دو نوع ۹۵ و ۱۳۰ اسب بخاری قابل سفارش است. به گفته فیات، قدرت و بهره وری این پیشرانه در مقایسه با نسخه قبل فیس لیفت به طور چشمگیری افزایش یافته است. پس از فیات ۵۰۰ و «پاندا»، تیپو سومین خودروی فیات است که از فناوری D-Fence موپار بهره می برد.

فیات تیپو کراس فیس لیفت 2021 معرفی شد

 در این بسته با استفاده از فیلتر مخصوص و لامپ UV از جلوگیری ذرات آلاینده و ناخالصی ها به داخل کابین جلوگیری می شود. این سیستم ریسک ورود باکتری را نیز تا ۹۸ درصد کاهش می دهد.

از معرفی فیات تیپو در سال ۲۰۱۶ تاکنون، این خودرو به یکی از موفق ترین محصولات فیات تبدیل شده است. بیش از ۷۰ درصد از ۶۷۰ هزار دستگاه تیپوی فروخته شده به خارج از بازار ایتالیا صادر شده اند که این خود نشان از محبوبیت این مدل دارد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.