فولکس واگن تی-کراس؛ کراس اوور ارزان آلمانی

فولکس واگن تی-کراس؛ کراس اوور ارزان آلمانی
فولکس واگن تی-کراس (T-Cross) یک کراس اوور کوچک است که تا حدی بزرگتر از T-Roc به نظر می رسد و بزودی عرضه ی رسمی آن در بازار کشورهای آمریکایی، چین، روسیه و… آغاز خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فولکس واگن اعلام کرده بود که برنامه ای برای عرضه ی کراس اوور T-Roc در مناطق نام برده ندارد و می خواهد نسخه ی بزرگتر آن را با نام T-Cross در آن کشورها به فروش رساند. تی-کراس خودرویی کراس اوور و جمع و جور است و در بحث رقابتی می تواند کنار خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر، مزدا CX3، فورد اکواسپرت، تویوتا C-HR و… قرار بگیرد. این خودروی کوچک را می توان یکی از ارزانترین کراس اوورهای کمپانی فولکس واگن آلمان دانست.
فولکس واگن تی-کراس در حال حاضر با سه حجم موتور به بازار جهانی معرفی شده و فعلا تولید آن در نمونه های تک دیفرانسیل انجام می شود. پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربو تی-کراس می توان بر اساس سفارش گذاری ۹۴ و یا ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید کند و به حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر برسد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نسخه ی ۹۴ اسب بخار با جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی ۱۱٫۱ ثانیه و نمونه ی ۱۱۴ اسب بخاری با جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی، شتاب ۹٫۹ ثانیه ای را دارد. نمونه ۱٫۵ لیتری توربوی فولکس واگن تی-کراس، قدرتی حدود ۱۴۸ اسب بخار دارد و گشتاور آن به ۲۵۰ نیوتون متر می رسد. این پیشرانه در اتصال با یک جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی و یا ۷ سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه می تواند در ۷٫۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو در حال حاضر با پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری توربو دیزل ۹۴ اسب بخار هم قابل سفارش گذاری است.
برخی احتمال می دهند که در آینده ی نزدیک، فولکس واگن مانند T-Roc، تی کراس را به سیستم ۴motion و یا همان دو دیفرانسیل هوشمند مجهز می کند و پیشرانه های دو لیتری توربو بنزینی ۱۸۸ اسب بخار با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر و دو لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر قابل انتخاب خواهد شد. پیشرانه ی ۱۸۸ اسب بخار بنزینی فولکس واگن در T-Roc می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷٫۲ ثانیه ثبت کند.


فولکس واگن تی-کراس در نسخه ی فول آپشن به امکاناتی نظیر کروزکنترل هوشمند، رادار نقطه کور و خطی، سامانه ی پیشگیری از تصادف، سنسور پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه دوگانه، استارت دکمه ای، نمایشگر پشت آمپر TFT، مانیتور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، سیستم کنترل پایداری الکتریکی و… مجهز است.
تی-کراس در آینده ی نزدیک اولین تولید انبوه را در کارخانه ی اسپانیای فولکس واگن تجربه می کند و سپس مونتاژ آن برای بازارهای دیگر آغاز خواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فولکس واگن تی-کراس به عنوان نسخه ی بزرگتر T-Roc قیمتی حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار را در مدل های پایه خواهد داشت. بدیهی است که اگر هنوز همکاری فولکس واگن با ماموت خودرو ادامه داشت و از طرفی، ممنوعیتی برای واردات خودرو وضع نمی شد، تی-کراس یکی از گزینه های جذاب برای عرضه به بازار ایران بود که می توانست به راحتی بازار خودروهایی چون رنو کپچر، تویوتا C-HR و… تصاحب کند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.