بی وای دی از نشان جدیدش پرده برداشت

نشان جدید بی وای دی

کمپانی چینی «بی وای دی»، که به عنوان یکی از بزرگ ترین برقی سازان خودرو در دنیا شناخته می شود، به تازگی از نشان جدید خود پرده برداشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با آغاز سال جدید میلادی کمپانی بی وای دی نشان خود را تغییر داد و نشان جدید این کمپانی در رسانه های چینی منتشر شد. طراحی نشان جدید بی وای دی هنوز هم متشکل از حروف قدیمی “BYD” است که مخفف عبارت “Build Your Dream” است اما حالا طراحی مدرن تر و زیباتری دارد. طراحی این نشان براساس خطوط بسته و باز انجام شده است و دیگر خبری از بیضی بسته قدیمی دور در حاشیه نیست.

پیش از این در محصولاتی که کمپانی در بازار داخلی چین عرضه می کرد، حروف چینی را به جای نشان می دیدیم، اما حالا قرار است نشان جدید در تمام محصولات بازار داخل و خارج از چین مورد استفاده قرار گیرد و تمام رده های مختلف خودرو اعم از خودروهای برقی و پلاگین هیبرید و بنزینی این نشان را خواهند داشت.

بی وای دی

در سال گذشته بی وای دی محصولات مهم و جدیدی را معرفی کرد. مهم ترین محصول این کمپانی در سالی که گذشت بی وای دی هان بود که سبک جدید طراحی های بی وای دی را داشت و عملکرد بی نظیری را ارائه می داد. بی وای دی محصولات دیگر خود را هم تغییر داد و سانگ پلاس را با طراحی جدید معرفی کرد. این طراحی، که به چهره اژدها موسوم است، ویژگی های مدرن و زیبایی شناسی زیادی دارد و این باعث می شود حالا نسل جوان تر به خرید خودروهای بی وای دی فکر کنند. پس از تغییرات اساسی در سبک طراحی، حالا کمپانی دست به تغییر نشان قدیمی زده است، چراکه نشان جدید بی وای دی با طراحی های جدید این کمپانی همخوانی بیش تری دارد.

بی وای دی

با نگاهی به آمارهای فروش این خودروساز متوجه می شویم که در سال ۲۰۲۰ بی وای دی رشد فروش خوبی را داشته است. علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا، بی وای دی رشد فروش بالایی داشته و در فروش محصولات برقی رشد فروش بالاتر از صددرصد را تجربه کرده است. البته در فروش محصولات بنزینی کمی کاهش داشته ایم، اما با توجه به تمرکز این برند بر خودروهای بنزینی، این کاهش طبیعی به نظر می رسد. با معرفی نشان جدید و تغییراتی که در سال های گذشته از بی وای دی دیدیم، به نظر می رسد بی وای دی سال های آینده را نیز با همین روند و چه بسا سرآمدتر پیش خواهد برد.

چندی پیش بی وای دی قرارداد مهمی را برای تحقیق و توسعه باتری های خود با «تویوتا» امضا کرد و پس از آن باتری های جدید این کمپانی با چگالی انرژی بالا رونمایی شدند. همچنین حضور خودروهای این برند در اروپا در سال ۲۰۲۰ قطعی شد. اگر تمام اتفاق های اخیر در مورد بی وای دی را کنار هم بچینیم متوجه می شویم که این کمپانی در حال تبدیل شدن به یکی از برترین خودروسازان دنیاست و مسیر خود را با قدرت ادامه می دهد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.