بازار پژو ۲۰۰۸ به کدام سمت حرکت کرده است؟

طرح تبدیل و شرایط تحویل خودرو به مشتریان ایران خودرو اعلام شد
با نزدیک شدن به آغاز سال جدید و فرا رسیدن شب عید، شاهد هستیم که دلالان و فروشندگان پژو ۲۰۰۸ رفتاری متفاوت نسبت به روزهای گذشته را در پیش گرفته اند و سبک خرید و فروش این کراس اوور مونتاژی را به سمت افزایش قیمت برده اند.

مدیران 777 مدیران 777

پژو ۲۰۰۸ تحویل ماه های اردیبهشت تا دی ماه، در دهه ی اول بهمن ماه جاری با قیمتی حدود ۲۱۹ تا ۲۲۵ میلیون تومان معامله می شدند و با توجه به افزایش حضور این خودرو در بازار کشور، احتمال داده می شد که تا اواخر ماه جاری، ۲۰۰۸ قیمتی در محدوده ی ۲۱۵ میلیون تومان را هم تجربه کند. اما طولی نکشید که به خاطر نوسان های بازار ارز و از طرفی افزایش تقاضا برای خرید خودرو به خاطر نزدیک شدن به شب عید، دلالان رویکرد خود را بر فروش پژو ۲۰۰۸ تغییر دادند و روز گذشته، نمونه های برج ۲ تا برج ۱۰ این خودرو را با قیمت ۲۳۶ تا ۲۴۴ میلیون تومان معامله کردند.
به گفته ی برخی نمایشگاه داران تهرانی، افزایش قیمت پژو ۲۰۰۸ در شرایطی اتفاق افتاده که برخی دلالان بزرگ به سمت خرید عمده این خودرو رفته اند و امروز تعداد قابل توجهی از ۲۰۰۸های موجود در بازار را در اختیار دارند. لذا آن ها هستند که قیمت روز این خودرو را تعیین می کنند و می خواهند که تا شب عید، سود بیش از ۱۰ درصد را به خاطر سرمایه گذاری یک ماهه ی خود به دست آورند. به گفته ی این نمایشگاه دار، قیمت های ۲۳۶ تا ۲۴۴ میلیون تومان برای رنگ سفید پژو ۲۰۰۸ اعلام می شود و رنگ های مشکی و نوکمدادی این خودرو، با قیمتی فراتر از ۲۵۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده اند. این در حالی است که در هفته ی اول بهمن ماه، خرید رنگ نوکمدادی و مشکی پژو ۲۰۰۸ با هزینه ای کمتر از ۲۳۶ میلیون تومان ممکن بود.
به گفته ی یکی دیگر از نمایشگاه داران تهرانی، با توجه به آغاز بازار شب عید، کمیسیون دلالی واسطه ها نیز افزایش پیدا کرده و گاهی تنها حق معرفی و پیدا کردن یک پژو ۲۰۰۸ برای مشتری تا ۳ میلیون تومان هم اعلام می شود. این عدد در شرایطی به مشتریان اعمال می شود که تا چند هفته ی پیش، حق معرفی و پیدا کردن پژو ۲۰۰۸ کمتر از ۱٫۵ میلیون تومان بوده است.
بر اساس تحلیل های مختلف و نظر اکثر کارشناسان، بازار خودروی شب عید امسال نیز مانند سال های گذشته افزایش قیمت را برای خودروها در بر خواهد داشت. با اینکه در شرایط فعلی رکورد بازار خودرو را در بر گرفته است، اما انتظار چنین افزایش قیمت هایی دور از ذهن نیست. برای همین برخی دلالان و فعالان بازار خودرو احتمال می دهند که تا اواسط اسفند ماه، قیمت پژو ۲۰۰۸ برج ۲ تا برج ۱۱ نیز در بازه ی ۲۴۰ تا ۲۵۵ میلیون تومان برای رنگ سفید قرار بگیرد.
کارشناسان خودرو پیشنهاد می کنند که در شرایط فعلی، خریداران خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸ به جای مراجعه به نمایشگاه ها سعی کنند تا خودروها را از دلالان خرد و سرمایه گذاران شخصی خریداری کنند تا امکان تهیه ی این خودرو با قیمت مناسبتر برای آن ها فراهم باشد. امروز که نمایشگاه داران تهرانی قیمت پژو ۲۰۰۸ را در بازار آزاد تا مرز ۲۴۵ میلیون تومان هم اعلام می کنند، هستند فروشندگانی که این خودرو را با قیمتی کمتر از ۲۳۵ میلیون تومان در فضای مجازی آگهی کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این کراس اوور، ویدیوی تست و بررسی پژو ۲۰۰۸ و ویدیوی شتاب پژو ۲۰۰۸ را تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.