بلاتکلیفی عرضه 5 هزار دستگاه دنا پلاس در بورس کالا

بلاتکلیفی عرضه 5 هزار دستگاه دنا پلاس در بورس کالا

روز گذشته نامه ای منتشر شد که ایران خودرو درخواست لغو عرضه ۵ هزار دستگاه دنا پلاس را به بورس کالا اعلام کرده بود. اما آن طور که گفته می شود، بورس کالا فعلاً این درخواست را قبول نکرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مدیرعامل ایران خودرو نامه ای را به بورس کالا ارسال کرده و در آن گفته است که با توجه به درخواست وزارت صمت، فروش ۵ هزار دستگاه دنا پلاس در بورس کالا لغو شود. اما پیگیری های خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که بورس کالا چنین درخواستی را قبول نکرده و فعلاً کارگزاری ها اعلام می کنند که عرضه این خودرو انجام می شود.

با توجه به نامه جدید بورس کالا که برای ایران خودرو ارسال شده است، امکان لغو یک طرفه عرضه خودرو وجود ندارد و بورس کالا درخواست ایران خودرو را قبول نکرده است. برای همین تا این لحظه کارگزاری های بورس معتقد هستند که باید عرضه ۵ هزار دستگاه دنا پلاس انجام شود و تا زمانی که بورس کالا، نام این خودرو را حذف نکند، نمی توان عرضه دنا پلاس را منتفی دانست. بورس کالا می گوید زمانی که خودرویی پذیره نویسی می شود، باید عرضه آن اتفاق بیافتد و این بستر فروش جایی برای رفتارهای لحظه ای و بدون برنامه نیست.

بر اساس پیگیری های انجام شده، شنبه صبح بورس کالا طی جلسه ای برای عرضه و یا لغو عرضه دنا پلاس تصمیم می گیرد و در صورتی که به شکل رسمی درخواست ایران خودرو پذیرفته نشود، متقاضیان خرید این خودرو می توانند، نسبت به واریز پول به حساب خود اقدام کنند و درخواست خود را ثبت نمایند. در حال حاضر امکان واریز وجه وجود دارد و هنوز به صورت رسمی فروش این خودروها در بورس کالا لغو نشده است.

۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.