تفاوت های جک S5 فیس لیفت با نسخه های قبلی اعلام شد + تصاویر

تفاوت های جک S5 فیس لیفت
تفاوت های جک S5 فیس لیفت

شرکت کرمان موتور برنامه دارد تا در هفته های آتی عرضه و تولید جک S5 فیس لیفت را آغاز کند و برای همین تفاوت های نسخه جدید این کراس اوور چینی را با نمونه های قبلی اعلام نموده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در سال ۱۳۹۴ قرار بود تا جک S5 اتوماتیک با ظاهر فیس لیفت ۲۰۱۵ به بازار عرضه شود. اما به خاطر برخی مسائل فنی و مسئله تامین، تصمیم گرفته شد تا حضور این نمونه از S5 در ایران به تعویق بیافتد. اما حال پس از حدود ۵ سال دوباره جک S5 فیس لیفت با تغییرات بیشتر به ایران آمده و قرار است تا دیگر جایگزین نمونه قبلی در بازار شود. با حضور نمونه جدید این کراس اوور چینی در خط تولید کرمان موتور، تولید نسخه فعلی متوقف خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی جک S5 اتوماتیک به همراه تست شتاب در اسب بخار

تفاوت فنی جک S5 فیس لیفت با مدل قبلی:

جک S5 جدید تقریبا در بسیاری از بازارها با پیشرانه دو لیتری توربو خداحافظی کرده و نسل جدید موتورهای توربوشارژر این کمپانی چینی بر روی آن نصب شده است. پیشرانه جدید جک S5 از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است که با فناوری پاشش سوخت مستقیم ( GDI )همراه بوده و ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه کمپانی جک، HFC4GC1 نام دارد و در حال حاضر در کراس اوورهای ۷ نفره این خودروساز چینی هم دیده می شود. یکی از ویژگی های خوب این پیشرانه تولید توان بالا با وجود مصرف سوخت پایین است. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو از ۱۵۰۰ دور در دقیقه به جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه این خودرو انتقال پیدا می کند و سبب می شود تا جک S5 جدید همچنان توان حرکتی قابل قبولی را داشته باشد.

تفاوت ظاهری S5 جدید با مدل قبلی:

در نمونه فیس لیفت S5 شاهد هستیم که جلو پنجره، سپر و چراغ های مه شکن نیز نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و ظاهری جدیدتر را به خود گرفته است. البته که برخی به خاطر سبک طراحی بخش جلوی S5 در نسخه اولیه، آن چنان امتیاز بالایی را به طراحی نسخه جدید نمی دهد. در بخش عقب هم با تغییر خاصی مواجه نیستیم و در برخی بازارها نیز، جک S5 ارتقا یافته با علامت دو یونانی نیز بر روی درِ صندوق همراه شده است.

همچنین کرمان موتور اعلام کرده است که یکی از تفاوت های جک S5 فیس لیفت با مدل های قبلی، استفاده از تریم دو رنگ ( مشکی و قهوه ای ) چرم صندلی ها و رودری ها در نسخه جدید است.

اختلاف سطح امکانات در S5 فیس لیفت نسبت به مدل قبلی:

نسخه فیس لیفت S5 کرمان موتور همچنان دارای سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، یخ زدای مستقل شیشه جلو، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سامانه کنترل پایداری، ۴ کیسه هوا، صندلی برقی راننده با حافظه تنظیمات، سنسور نور و باران، کامپیوتر سفر و… است.

اما آنچه که تفاوت را میان جک S5 فیس لیفت با مدل قبلی در بحث امکانات ایجاد کرده است، تجهیز نسخه جدید این کراس اوور چینی به کروز کنترل و چراغ روشنایی روز به صورت استاندارد است. پیش از این جک S5 اتوماتیک بدون این دو آپشن در ایران مونتاژ می شدند و مشتریان کرمان موتور برای داشتن این دو قابلیت، باید به صورت غیر رسمی کروز کنترل و چراغ روشنایی روز را بر روی خودرویشان نصب می کردند. اما حال این دو آپشن به صورت رسمی بر روی جک S5 فیس لیفت وجود دارد. البته که چراغ روشنایی روز برای محصولاتی با کد فنی جدید، اجباری بوده و دیگر حضور این ویژگی، وجه تمایزی را میان جک S5 جدید با سایر رقبا ایجاد نمی کند.

عکس های تولیدی: پایگاه خبری اسب بخار / منطقه آزاد اقتصادی ارگ جدید بم / سال ۱۳۹۴

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.