سرما برق خودروسازان را قطع کرد

سرما برق خودروسازان را قطع کرد
سرما برق خودروسازان را قطع کرد

بر اساس پیگیری های خبرنگار اسب بخار، به دلیل آغاز موج سرما و افزایش مصرف گاز، برق برخی صنایع از جمله خودروسازان قطع شده است و باعث گردیده تا چالش های شدید در تولید و فعالیت شرکت ها رخ دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، تابستان امسال بود که به خاطر افزایش مصرف برق به خاطر موج گرما، برق خودروسازان در بسیاری از مناطق قطع شد. این اتفاق به شکلی بود که عملاً در ساعت های رسمی خودروسازان امکان مونتاژ خودرو را نداشتند و در آن روزها افت تولید شدیدی را تجربه کردند. بیشتر این خودروسازان که با چالش افت تولید مواجه شدند، جز مونتاژکاران خصوصی بودند و به خاطر نبود زیرساخت برق ژنراتور با توان بالا، چنین مشکلاتی را تجربه کردند. اما ایران خودرو و سایپا در آن روزها مشکلات کمتری را داشتند و به هر شکلی توانستند تا خطوط تولید خود را فعال نگه دارند.

با گذشت چند ماه دوباره شاهد هستیم که قطع برق برای صنایع خودروسازی دوباره شروع شده است و اینبار چالش ها عمیق تر از گذشته دیده می شود. به عنوان مثال یکی از خودروسازان فعال در شهر تهران، در این روزها با مشکل قطعی برق و توقف لحظه ای خط تولید مواجه شده و نمی توانند در این چند روز مانند گذشته فعالیت کنند. بدیهی است که به خاطر این قطعی های برق باید منتظر تاخیرهای بیشتر در تحویل محصولات این دسته از خودروسازان باشیم.

باید به این نکته اشاره کرد که تامین برق و گاز در شرایط فعلی برای مصارف خانگی در هر کشوری اولویت دارد و بسیاری از کشورها در شرایط بحرانی چنین رویکردی را اتخاذ می کنند. اما نکته جالب اینجاست که حکومت ایران پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، هشدار قطع گاز در فصل های سرد را به دولت های اروپایی داده بود و اعلام می کرد که کشورهای اروپایی، زمستان سرد و سختی را پشت سر خواهند گذاشت و قیمت حامل های انرژی به خاطر عدم صادرات گاز روسیه، نارضایتی های گسترده ای را برای حاکمان اروپا ایجاد می کنند و اقتصاد و صنایع این کشورها فلج می شود.

بدیهی است زمانی که حکومتی چنین هشدارهایی را به دولت های اروپایی می دهد، باید خود آمادگی زمستان سخت را داشته باشد. اما می بینیم که هشدارهای «زمستان سخت» بیشتر برای ایران صدق کرده و امروز حکومت ایران برای تامین گاز شهری، مجبور شده است تا با قطع برق صنایع سنگین مصرف گاز برای تولید برق را کاهش دهد و کمبود گاز را از این روش تامین کند.

بر اساس پایش های رسمی در حوزه گاز، ایران دومین کشور دارای ذخایر گازی در جهان است و بیش از ۲۰ درصد ذخیره گاز جهان در مناطق مختلف ایران ما است.

۴.۸ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.