چالش دولت ها با قیمت خودرو

قیمت خودرو در دولت
قیمت خودرو در دولت

التهاب بیشتر در بازار نتیجه تصمیم غیرکارشناسی دولت در جلوگیری از اصلاح قیمت کارخانه ای خودروهاست.
کارشناس اقتصاد صنعتی زیان تولیدکننده و التهاب بیشتر در بازار را نتیجه سرکوب قیمت و جلوگیری از تعدیل قیمت کارخانه ای خودرو دانست.

مدیران 777 مدیران 777

عطا بهرامی گفت: در ظاهر کنترل قیمت ها برای مشتری اقدام خوبی خواهد بود ولی اگر این کنترل متوازن با درک شرایط اقتصادی و تورم نباشد نتیجه معکوسی خواهد داشت و در آینده بیشتر از همه تولید کننده و مشتری واقعی ضرر خواهند کرد.
وی به نتایج منفی مخالفت دولت با اصلاح قیمت ها اشاره کرد و ادامه داد: سخت تر شدن شرایط تولید و کاهش تولید از نتایج اسفبار این تصمیم غیرکارشناسی خواهد شد و برخلاف نظر دولت رشد قیمت ها در بازار شتاب بیشتری خواهد گرفت.
بهرامی با یادآوری اینکه دولت در زمان تصمیم گیری به دماسنج اقتصاد توجه کند، افزود: اگر تمام موارد در یک محیط و فضای اقتصادی مانند تورم، نظام بانکی و مالی و از همه مهمتر شرایط تولید و صنعتی درست بررسی شود امکان کنترل بازار میسر خواهد شد.
کارشناس اقتصاد صنعتی با انتقاد از عملکرد شورای رقابت در قیمت گذرای دستوری خودرو و ضرورت اصلاح این روش گفت: این شورا در سال های گذشته با تاکید و اصرار بر قیمت گذاری دستوری و سرکوب قیمت های واقعی و عدم اجازه به خودروسازان باعث زیان ده ها هزار میلیارد تومانی بر این صنعت شد.
وی ادامه داد: با اصرار دولت بر جلوگیری از اصلاح قیمت شاهد سردرگمی در صنعت خودرو به خصوص تولیدکننده و در آخر مشتریان خواهیم بود که لازم است دولت با شجاعت از اقدام اخیر شورای رقابت حمایت کند و در کنار تولیدکننده باشد.
بهرامی افزود: تغییر ریل گذاری در صنعت خودرو با اصلاح قیمت ها انجام خواهد شد و اگر این اصلاح انجام شود امکان تولید یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال محقق خواهد شد و نیاز بازار تامین می شود.
کارشناس اقتصاد صنعتی در پایان گفت: اگر روند اصلاح قمیت ها به صورت واقعی باشد در کنار کمک به تولید و افزایش آن شاهد تعادل نسبی در بازار، کاهش تورم و همچنین جلوگیری از شرایط سفته بازی و دلال بازی در بازار خواهیم بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
۳.۳ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.