خودروهای جدید سوئیست بر پایه جتور

خودروهای جدید سوئیست بر پایه جتور
خودروهای جدید سوئیست بر پایه جتور

تصاویر جدید منتشرشده از کارخانه کمپانی سوئیست در چین نشان می دهد که این خودروساز کراس اوورهای DX8 ،DX8S و DX8 پلاس را بر مبنای محصولات جتور توسعه داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در حال حاضر، سوئیست DX8 همان جتور X70 یا همان X70S است که در ایران با نام فیدلیتی پرایم شناخته می شود و سوئیست DX8 پلاس هم نمونه ای از جتور X70 پلاس یا همان فیدلیتی پرستیژ با نشان تجاری دیگری است. سوئیست DX8S نیز همان نمونه M جتور X70 است که در برخی بازارها با نام X70 هم شناخته می شود.

کمپانی سوئیست که یکی از خودروسازان قدیمی چینی به حساب می آید و با سرمایه گذاری مستقیم کمپانی میتسوبیشی ژاپن تأسیس شده است، در چند وقت اخیر، محصول جدیدی را براساس پلتفرم های خود معرفی نکرده است و حال می بینیم که خانواده جدید کراس اوورهای این نشان تجاری، یعنی DX8، براساس پلتفرم خانواده X70 جتور طراحی شده است. نکته قابل توجه عدم تغییر قطعات کلی و اجزای مهم بدنه در سوئیست DX8 ،DX8S و DX8 پلاس نسبت به نمونه مشابه در میان خودروهای جتور است.

در چند وقت اخیر، برخی خودروسازان جهانی که به دلیل کاهش آمار فروش و هزینه های بالای توسعه محصول، تا حدی از بازار جهانی عقب افتاده بودند، به سمت استفاده از پلتفرم های رایج و پرتقاضا رفته اند. به عنوان مثال، میتسوبیشی که جزئی گروه رنو است، نسل جدید ASX را بر پای رنو کپچر معرفی کرده و صرفاً به تغییر نشان تجاری اکتفا کرده است. حال می بینیم که شریک تجاری میتسوبیشی در بازار چین، به جای توسعه محصول براساس ساخت پلتفرم جدید، از ساختار یک خودروی چینی دیگر استفاده کرده و برای بقا و افزایش سهم بازار، جتور X70S و X70 پلاس را با نشان تجاری خود به بازار معرفی نموده است.

لازم به ذکر است که هنوز کمپانی سوئیست جزییات دقیق و کاملی را برای DX8 ،DX8 پلاس و DX8S معرفی نکرده است. اما با توجه به تصاویر منتشرشده، همکاری این خودروساز چینی با جتور قطعی بوده است و برخی رسانه های چینی هم می گویند که مشخصات فنی، متریال و امکانات رفاهی میان خانواده سوئیست DX8 و جتور X70 برابر است.

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.