مشخصات سایپا کوییک GX + کاتالوگ

کوییک GX
کوییک GX

سایپا در پیش فروش آخر خود نام کوییک GX را به عنوان یکی از محصولات آورده است و حالا مشخصات این نسخه از کوییک مشخص شده و کاتالوگ آن از سوی سایپا منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کوییک محصولی از سایپاست که از سال ۱۳۹۵ به بازار ایران معرفی شد. یک هاچ‌بک اقتصادی که در زمان خودش از باقی محصولات سایپا طراحی بهتری داشت و توانست فروش نسبتاً خوبی را برای سایپا داشته باشد، اما با گذشت سال ها هنوز تغییر اساسی و تغییر نسلی برای این خودرو نمی بینیم و تنها نسخه های جدیدتر با پسوندهای مختلف معرفی می شوند. پس از معرفی تیپ های استاندارد، R ،R پلاس اتوماتیک، کوییک S و… حالا نوبت به کوییک GX رسیده است تا با پسوندی تازه به بازار ایران بیاید. در ادامه، مشخصات این نسخه و تفاوت آن با دیگر نسخه ها را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی کوییک GX

کوییک GX
کوییک GX

پیشرانه استفاده شده در این خودرو M15 و از نوع GSI است. این پیشرانه توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور به اندازه اندکی در این پیشرانه افزایش داشته است، اما نکته فنی اصلی خروجی های عددی نیست. مهندسان سایپا با تغییرات فنی پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر ۸ سوپاپ در کنار به کارگیری سیستم VVT-i توانسته اند نمودار گشتاور این پیشرانه را بهبود دهند. این یعنی در دورهای پایین تر گشتاور بالاتری را نسبت به نسخه های قبلی در این خودرو خواهیم داشت. قدرت توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و در این بخش تغییری نداریم.

امکانات GX

کابین کوییک GX
کابین کوییک GX

این نسخه در واقع تیپ آپشنال از کوییک S است و امکانات کامل تری را نسبت به آن دارد. در این خودرو امکاناتی نظیر دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور و دوربین پارک عقب، آینه کناری برقی، چراغ روز، روف رک، سیستم پایش میزان فشار بار تایرها (TPMSسنسور نور و… دیده می شود. البته به این نکته هم باید اشاره کرد که سایپا قرار بود طراحی جدید داشبورد را برای این خودرو داشته باشد و کوییک GX با خط طراحی جدید داشبورد به بازار بیاید، اما در تصاویر ارائه شده در کاتالوگ همچنان همان چینش قدیمی را می بینیم و مشخص نیست تکلیف آن پروژه که قدم های نهایی را پست سر می گذاشت چه شد.

قیمت کوییک GX

کوییک GX

هنوز به صورت رسمی سایپا قیمتی را برای نسخه های ارتقایافته کوییک دنده ای اعلام نکرده است، اما با توجه به پیش پرداخت های تعیین شده برای کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، احتمال آن زیاد است که این خودروها در زمان تحویل قیمتی فراتر از ۲۱۰ میلیون تومان را در کارخانه داشته باشند.

در این قسمت می توانید کاتالوگ کوییک GX را مطالعه کنید:

کاتالوگ کوییک GX
کاتالوگ کوییک GX
کوییک GX چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

پیشرانه استفاده شده در این خودرو M15 و از نوع GSI است. این پیشرانه توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور به اندازه اندکی در این پیشرانه افزایش داشته اما نکته فنی اصلی خروجی های عددی نیست. مهندسان سایپا با تغییرات فنی پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر ۸ سوپاپ در کنار به کارگیری سیستم VVT-i توانسته اند نمودار گشتاور این پیشرانه را بهبود دهند. این یعنی در دورهای پایین تر گشتاور بالاتری را نسبت به نسخه های قبلی در این خودرو خواهیم داشت.

کوییک GX چه امکاناتی دارد؟

این نسخه در واقع تیپ آپشنال از کوییک S است و امکانات کامل تری را نسبت به آن دارد. در این خودرو امکاناتی نظیر دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور و دوربین پارک عقب، آینه کناری برقی، چراغ روز، روف رک، سیستم پایش میزان فشار بار تایرها (TPMS)، سنسور نور و… دیده می شود.

۲.۶ امتیاز از ۳۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.