قیمت بازار سایپا اطلس مشخص شد

قیمت بازار سایپا اطلس
قیمت بازار اطلس

سایپا اطلس جدیدترین هاچ بک تولیدی سایپا است که هم اکنون وارد بازار شده و شاهد قیمت گذاری آن توسط صاحبانش هستیم.

مدیران 777 مدیران 777

سایپا اطلس هاچ بکی بر پایه پلتفرم X200 است که بالاخره پس از مدت ها تولیدش آغاز شد و هم اکنون نیز شاهد تحویل آن به مشتریان و حضورش در بازار آزاد هستیم. این خودرو را می توان به نوعی نسخه هاچ بک سهند پارس خودرو دانست و همین قضیه ما را به یاد کوییک و ساینا می اندازد که از لحاظ قیمتی در بازار اختلاف کمی با هم دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بیشتر بخوانید : قیمت سایپا اطلس مشخص شد – آبان ۱۴۰۲

قیمت بازار سایپا اطلس

سایپا اطلس ؛ مشخصات فنی و امکانات

شورای رقابت با در نظر گرفتن هزینه های ساخت و صورت های مالی ارائه شده توسط سایپا، قیمت پایه این خودروی جدید را حدود ۳۴۴ میلیون تعیین کرده که با اضافه شدن هزینه های جانبی به حدود ۴۰۶ میلیون تومان می رسد. به این ترتیب خریدار و متقاضی این خودرو فعلاً باید بیش از ۴۰۰ میلیون برای خرید سایپا اطلس در نظر داشته باشد.
به محض ورود این خودرو به بازار آزاد اما صاحبان اطلس و نمایشگاه داران در آگهی های فروش، قیمت ۵۴۰ تا ۵۶۰ میلیون تومان را برای این هاچ بک دنده ای در نظر گرفتند که در مقایسه با کوییک آر پلاس اتوماتیک حدود ۲۵ میلیون نیز گران تر است.

نام خودروقیمت پایه کارخانه ایقیمت نهایی کارخانه ایقیمت بازار
سایپا اطلس۳۴۴,۱۸۷,۰۰۰۴۰۶,۶۱۵,۰۰۰۵۴۰ تا ۵۶۰ میلیون

مشخصات فنی سایپا اطلس

پیشرانه سهند و اطلس
پیشرانه سهند و اطلس

سایپا اطلس در همه تیپ ها به پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ را با نام M15-GSI دارد. تفاوت این پیشرانه نسبت به موتور M15 معمولی، اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها است که باعث می شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین تر در دسترس باشد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و همان طور که گفته شد قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد.

امکانات و آپشن های اطلس

در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفری، چراغ های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور نور، صفحه نمایش ۷ اینچ مالتی مدیا، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، آینه های تاشو برقی، آنتن سقفی کوسه ای، تریم داخلی دو رنگ، سانروف برقی، سقف رنگی و… را داریم.

سوالات متداول

قیمت کارخانه سایپا اطلس چقدر است؟

شورای رقابت با در نظر گرفتن هزینه های ساخت و صورت های مالی ارائه شده توسط سایپا، قیمت پایه این خودروی جدید را حدود ۳۴۴ میلیون تعیین کرده که با اضافه شدن هزینه های جانبی به حدود ۴۰۶ میلیون تومان می رسد.

قیمت بازار سایپا اطلس در چه بازه ای اعلام می شود؟

به محض ورود این خودرو به بازار آزاد اما صاحبان اطلس و نمایشگاه داران در آگهی های فروش، قیمت ۵۴۰ تا ۵۶۰ میلیون تومان را برای این هاچ بک دنده ای در نظر گرفتند که در مقایسه با کوییک آر پلاس اتوماتیک حدود ۲۵ میلیون نیز گران تر است.

۳.۵ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.