چگونه در یک روز گواهی نامه موتورسیکلت بگیریم؟

گواهی نامه موتورسیکلت در یک روز

بسیاری از مردم برای رفت و آمد در شهر و خلاصی از ترافیک شهرهای شلوغ، موتورسیکلت را انتخاب می‌کنند، اما متأسفانه بسیاری از راکبان موتورسیکلت در واقع گواهی نامه ندارند و غیرقانونی سوار بر موتورسیکلت می‌شوند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با فرآیند دریافت گواهی نامه یک روز موتورسیکلت بیش‌تر آشنا شوید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

برای ثبت‌نام در طرح گواهی نامه یک روز موتورسیکلت، دو شرط وجود دارد: اول این‌که باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. دوم این‌که باید یک موتورسیکلت به نام خودتان یا یکی از اقوام درجه یک‌تان باشد.

چه مدارکی لازم است؟

  1. عکس پرسنلی در سامانه پلیس + ۱۰
  2. احراز محل سکونت و کدپستی در سامانه سخا
  3. مدارک مالکیت موتورسیکلت

در چه سایتی برای گواهی نامه یک روزه موتورسیکلت ثبت نام کنیم؟

ابتدا باید به سایت iranianmotorco.ir مراجعه کنید و مدارک هویتی خود و مدارک موتورسیکلت را بارگذاری کنید. سپس باید منتظر تأیید مدارک هویتی خود در سامانه باشید. پس از تأیید، مرکز آموزش رانندگی موتورسیکلت مورد نظر خود را انتخاب و مبلغی در حدود ۷۵۰ هزار تومان را پرداخت کنید.

پس از رزرو نوبت در تاریخ و زمان مشخص، به مرکز آموزش موتورسیکلت مورد نظر مراجعه کنید و در آن‌جا ابتدا معاینه چشم‌پزشکی انجام خواهد شد. پس از قبولی در معاینه چشم‌پزشکی، باید برای همان روز از سایت برای آزمون آیین‌نامه و آزمون شهر نوبت رزرو کنید.

پس از قبولی در آزمون آیین‌نامه، نوبت به آزمون شهر می‌رسد. در آزمون شهر، سه تا چهار مانع قرار داده می‌شود که باید با موتورسیکلت از بین آن ها بدون این که پاهای‌تان را روی زمین بگذارید، عبور کنید.

این آزمون برای سنجش مهارت‌های عملی و تحرک شما با موتورسیکلت طراحی شده است. با موفقیت در این آزمون عملی، آخرین گام برای دریافت گواهی نامه موتورسیکلت نیز پشت سر گذاشته شده است.

بعد از قبولی در تمامی این مراحل، گواهی نامه موتورسیکلت شما ظرف یک تا دو هفته بعد توسط پست به محل سکونت شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت گواهی نامه، می‌توانید به صورت قانونی و مجاز از موتورسیکلت خود استفاده کنید.

۴.۶ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.