برنامه های جدید کرمان موتور تشریح شد

برنامه های جدید کرمان موتور تشریح شد
برنامه های جدید کرمان موتور تشریح شد

مدیر عامل کرمان موتور در مراسم رونمایی از لوگو و جدیدترین خودروی این شرکت، KMC J7 ، به تشریح برنامه های آتی پرستوهای آبی پرداخت.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سامان فیروزی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی گفت: «طی سه سال گذشته سختی های زیادی را پشت سر گذاشتیم. از سوی دیگر در شرایطی هستیم که از یک سو در دنیا با تورم ۹ درصدی دلار و ۸ درصدی یورو و از سوی دیگر با تورم داخلی ۴۰ درصدی همراه هستیم. معنی این تورم یعنی کاهش قدرت خرید و فشار اقتصادی».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: «در این وضعیت اولین و مهم ترین هدف که مصونیت می آورد استقلال در تولید بدون وابستگی به خارج است».

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این مهم قدم های بزرگی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ برداشته ایم، بیان کرد: «دومین گام برای دستیابی به هدف بزرگی که پیش رو داریم تکمیل زنجیره تولید است. امروز زنجیره تولید در کرمان موتور تکمیل شده است. به نحوی که در حال حاضر این خودروساز از پرس شاپ تولید بدنه و تولید قطعات برخوردار است و قدم سوم نیز ایجاد ظرفیت و پتانسیل طراحی خودرو است که طراحی محصول جدید در کرمان موتور کاملاً مستقل انجام شده است نتیجه همین ایجاد ظرفیت هاست».

فیروزی همچنین در تشریح برنامه‌های آتی کرمان موتور تاکید کرد یکی از نکات مهم برای تبدیل شدن به خودروسازبزرگ رسیدن با تیراژ بالا است. نرخ تولید در این شرکت از سال ۹۷ و ۹۸ کاهش یافت، اما توانستیم در سال قبل به رشد ۶۰ درصدی در تیراژ برسیم و امسال نیز با افزایش میزان ۶۰ درصدی تیراژ تولید به ۴۰ هزار دستگاه خودرو خواهد رسید.

وی ادامه داد: «همچنین برای تحقق برنامه های آتی تولید در کرمان موتو به دو دسته تقسیم خواهد شد  در یک بخش تولید خودروها  با درصد داخلی سازی و تیراژ بالا و قیمت پایین و بخش دوم تولید خودرو به صورت CKD با تیراژ کم و قیمت بالا است که این بخش دوم بخش لوکس کرمان موتور را تشکیل خواهد داد».

مدیرعامل کرمان موتور همچنین در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی ها کرمان موتور در سال ۱۴۰۵ ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه خواهد شد، توضیح داد: «بر اساس مطالعات انجام شده ارزش خودروساز به تیراژ تولید و وسعت بستگی ندارد. خودروسازانی وجود دارند که با تیراژ یک تا دو بیستم نسبت به خودروسازان بزرگ دنیا ارزشمند تر محسوب می شوند».

فیروزی توضیح داد: «در واقع ارزشمندترین شدن بستگی دارد که چگونه این اتفاق را رقم خواهید زد. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۵ کرمان موتور خودرویی خواهد داشت که تنها با ۳ لیتر بنزین هزار کیلومتر پیمایش خواهد کرد این محصول ما را از دیگر خودروسازان مستثنا خواهد کرد».

وی ادامه داد: «البته برای این کار برخی پیش نیاز ها نیز وجود دارد که تمام اقدامات آن در حال انجام است از جمله دیگر اقدامات، ایجاد مرکز تحقیق و توسعه است که طی ۱۸ ماه آینده مرکز تحقیقات و توسعه کرمان موتور با سرمایه گذاری ۷۵ میلیون دلاری به بهره برداری خواهد رسید. فاز دوم افزایش ظرفیت تولید و رسیدن به ظرفیت اقتصادی است ضمن اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان تیراژ به ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد، از سوی دیگر اتفاق سوم در این داستان ارتقای سطح فنی و مهارتی و دانشی است. این ارتقا شامل تمام ذی نفعان کرمان موتور خواهد شد به نحوی که تمام آنها بتوانند پابه‌پای ما پیش بروند.

فیروزی همچنین در پایان اشاره که فروش خودرو J7 محصول لوکس و جدیدترین خودروی این گروه از روز شنبه ۸ مرداد آغاز خواهد شد.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس: علیرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.