کی ام سی J7 کرمان موتور (KMC J7) ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

KMC J7 کرمان موتور رونمایی شد
KMC J7 کرمان موتور

KMC J7 جدیدترین و البته لوکس‌ترین سدان کرمان موتور تاکنون بوده که در مردادماه ۱۴۰۱ توسط این شرکت در ایران رونمایی شد. این خودرو در اصل Sehol A5 Plus است که در ایران با تغییر برند با نام کی ام سی J7 مشتریان می‌رسد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

کرمان موتور مدت زیادی است که با شرکت چینی جک همکاری‌های بزرگی داشته و تاکنون محصولات مختلفی را از این شرکت در ایران عرضه کرده به فروش رسانده است. محصولاتی که درصد بالایی از آنها توانستند در بازار کشور طرفداران بسیاری پیدا کرده و بازار بسیار خوب و پر رونقی را پیدا کنند. پس از جک J4 دومین سدانی که از این برند چینی توسط کرمان موتور وارد بازار ایران شد J7 است. همانطور که اشاره کردیم این خودرو در واقع سهول A5 پلاس نام دارد. Sehol یک جوینت ونچر میان برند جک و غول خودروسازی جهان یعنی فولکس واگن بوده و وظیفه دارد تا محصولات خاص جک را تولید کند. Sehol A5 Plus یا همان KMC J7 اولین محصول این جوینت ونچر در ایران است که در اواخر تابستان ۱۴۰۲ در کارخانه قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان را دارد.

ویدیو بررسی کی ام سی J7

طراحی ظاهری

کی ام سی J7 یک خودروی سدان فست بک بوده و ظاهر اسپرت و جذابی دارد. خودروهای فست بک گونه‌ای از سدان‌هاست که در آنها خبری از صندوق مجزا از بدنه نیست و درب صندوق مانند خودروهای استیشن و هاچ بک به همراه شیشه عقب یه صورت یک تکه باز می‌شود.

در نمای جلوی KMC J7 اولین موردی که به چشم می‌خورد سبک جدید و مدرن طراحی چراغ‌های اصلی است که باریک و البته متصل بهم طراحی شده‌اند. همچنین گرافیک و مدل روشن شدن این چراغ‌ها نیز مدل خاصی دارد. سپر نیز جلو پنجره اصلی خودرو به صورت کشیده و بزرگ طراحی شده و به سبب فرو رفتگی‌های مختلف درون سپر ظاهر اسپرتی را به این خودرو داده است.

در نمای عقب نیز چراغ‌های اصلی کاملا هماهنگ با چراغ‌های جلو طراحی شده و همان گرافیک را درون خود می‌بیند. چراغ‌های مه‌شکن به صورت عمودی در دو طرف سپر طراحی شده و در زیر درب صندوق نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است. انتهای سپر نیز علاوه بر یک دیفیوزر بزرگ و ساده دو خروجی واقعی اگزوز تعبیه شده که حس خوبی را به بیننده القا می‌کند.

کابین

کی ام سی J7 در قسمت کابین نیز کاملا یک خودروی مدرن و امروزی است. داشبورد میانی به سبک نسخه‌های جدید مرسدس S کلاس میزبان یک صفحه نمایش مستطیلی بسیار عریض و بزرگ عمودی است که از کنسول میانی شروع شده و تا بالای داشبورد ادامه پیدا کرده است. از طریق این صفحه نمایش تمام لمسی و البته تنها یک سری کلیدهای پیانویی که در انتهای آن قرار گرفته‌اند تمامی قسمت‌های ایمنی و رفاهی خودرو قابل کنترل هستند. همچنین کلاستر این خودرو به صورت تمام دیجیتالی بوده و گرافیک و شفافیت قابل قبولی دارد. به لطف ابعاد و فاصله بین دو محور مناسب KMC J7 فضای کابین این خودرو کاملا جادار و مناسب بوده و همچنین متریال به کار رفته درون داشبورد و اتاق خودرو کیفیت مطلوبی دارند.

مشخصات فنی KMC J7

کی ام سی J7 در بخش فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که فناوری GDi را نیز با خود به همراه دارد. این پیشرانه ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده که از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر (WDCT) این توان را به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌کند.

به لطف این مشخصات فنی قابل قبول KMC J7 شتابی حدود ۸ ثانیه را داشته و از این نظر یک خودروی تند و تیز محسوب می‌شود. نکته مثبت دیگر این خودرو سیستم تعلیق آن است. در چرخ‌های جلوی کی ام سی J7 سیستم تعلیق مک فرسون و در چرخ‌های عقب آن سیستم تعلیق مولتی لینک به کار رفته و سبب شده تا پایداری این خودرو در جاده بالا رود.

پیشرانه۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو GDi
حداکثر قدرت۱۷۲ اسب بخار
حداکثر گشتاور۲۸۲ نیوتن متر
جعبه دنده۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر
شتاب
مصرف سوخت۶ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۵۵ لیتر

امکانات ایمنی و رفاهی

خودروی KMC J7 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز امکانات بالایی داشته که از جمله آنها می‌توان به ۶ ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای مجهز شده و همچنین تعدادی سیستم ایمنی نظیر سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی، سقف پانوراما، کی لس استارتر، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سنسور نور، سنسور باران، چراغ بدرقه و خوش آمد گویی، چراغ های جلو و عقب LED، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، کول باکس، درایو مود، صفحه کیلومتر دیجیتالی ۷ اینچی، سیستم مالتی مدیا با ۸ بلندگو، نمایشگر ۱۰.۴ اینچی و کلید های کنترلی از روی فرمان، کروز کنترل، شارژر وایرلس موبایل، صندوق عقب برقی، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در ۳ حالت کامفورت – استاندارد – اسپرت، نورپردازی داخل کابین با قابلیت تغییر رنگ، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

تجربه رانندگی

KMC J7 به سبب وزن مناسب و البته پیشرانه مجهز به سیستم توربو GDi یک خودروی تند و تیز بوده و زمانی که پدال گاز را فشار دهید در شرایط استاندارد ظرف مدت حدود ۱۰ ثانیه شتاب خواهد گرفت. تعویض دنده‌ها در این خودروی اسپرت به لطف گیربکس دوکلاچه به موقع و درست بوده اما مانند دیگر خودروهای چینی طوری برنامه ریزی شده که تمایل زیادی به سبک نگه داشتن دنده خواهد داشت تا استهلاک کمتری داشته باشد. سیستم تعلیق این خودرو پایداری قابل قبولی را برای J7 به همراه داشته و از طرفی ضربات نیز به کابین آن چنان منتقل نمی‌شود. صندلی‌ها نیز طراحی اسپرتی داشته و پشت سری نیز به صورت یکپارچه بوده و در برگیرندگی خوبی دارند. اما نقطه ضعفی که البته در بیشتر خودروهای این سبکی وجود دارد در J7 نیز هست و آن هم دید محدود عقب به علت زاویه زیاد شیشه عقب است.

رقبا

ته چین: تست و بررسی فونیکس آریزو ۶ پرو

از جمله رقبای KMC J7 خودروهایی نظیر آریزو ۶ پرو و بهمن رسپکت پرایم هستند که هر دوی این خودروها در بخش پرفورمنس و عملکرد فنی از کی ام سی J7 پایین‌تر قرار گرفته و به مراتب قیمت پایین‌تدی نیز از این خودرو دارند. همچنین با توجه به قیمت این خودرو در بازار رقبای کارکرده‌ای نیز مانند کیا سراتو مونتاژ و وارداتی و همچنین مزدا ۳ نیو در یک سطح با این خودرو قرار می‌گیرند که تمام آنها بازار بهتری از این خودرو دارند.

مزایا کی ام سی جی ۷

طراحی بروز

امکانات رفاهی و ایمنی بالا

مشخصات فنی خوب

خدمات پس از فروش مناسب

فضای کابین و صندوق جادار

معایب کی ام سی J7

بازار دست دوم کم رونق

حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین

کیفیت پایین برخی قطعات مونتاژی

نداشتن امکاناتی مانند سنسور جلو

گالری تصاویر KMC J7

سوالات متداول

KMC J7 در چه کلاسی قرار دارد؟

سدان جدید کرمان موتور به خاطر بازشدن یکپارچه درِ صندوق عقب به همراه شیشه، در رده سدان های فست بک قرار می گیرد.

مشخصات فنی کی ام سی J7 چیست؟

سدان KMC J7 به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو TGDi مجهز است که ۱۸۴ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. همچنین جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه (WDCT) توان را به چرخ های J7 منتقل می کند و می تواند در شرایط ایده آل، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۸ ثانیه ثبت کند.

امکانات سدان J7 کرمان موتور چیست؟

KMC J7 به امکاناتی مانند صندلی های برقی جلو، پشتی یک پارچه و اسپرت صندلی های جلو، سانروف، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی و اتوهلد، فناوری LED چراغ ها و… مجهز است

۴.۳ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.