جزییاتی جدید از کابین تارا سال

تارا سال
تارا سال

گروه صنعتی ایران خودرو در شرایطی دست به رونمایی دو واریانت جدید از دنا پلاس و تارا به نام های دنا پلاس جوانان و تارا سال زد که نه تنها هیچ یک از اصحاب رسانه برای پوشش خبری و تصویری این دو محصول حضور نداشتند، بلکه خود شرکت نیز نتوانست حتا یک تصویر درست و با جزییات ویژه از این دو محصول منتشر نماید.

مدیران 777 مدیران 777

با تمام اوصاف، تارا سال با میزان تغییرات نسبتاً قابل توجهی به خط تولید آمده است که از مهم ترین آن ها می بایست به چند تغییر ساختاری و آپشنال در کابین و تغییر گرافیک چراغ های عقب این خودرو اشاره کرد. در این محتوا با توجه به تصاویری که به تازگی به دست‌مان رسیده است، قصد داریم به بیان برخی از تغییرات داخلی تارا سال با تیپ های V3 و V4 بیاندازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
تارا سال
تارا سال

تارا را می توان یکی از پرحاشیه ترین محصولات ایران خودرو از بدو رونمایی تا اکنون دانست‌ این خودرو اگرچه برخی ضعف های طراحی و همچنین ضعف کیفی ورقه های بدنه را از همان ابتدا تاکنون با خود به همراه داشته است، اما به علت برخورداری از پلت فرم به روز و به نوعی داخلی سازی شده گروه پژو – سیتروئن، از سواری نرم، بی صدا و فضاسازی داخلی متفاوتی نسبت به سایر محصولات ایران خودرو همچون دنا پلاس برخوردار است و از طرفی، نسخه اتوماتیک آن، لوکس ترین محصول داخلی به شمار می آمد و اکنون با افزوده شدن امکاناتی همچون صندوق بار برقی و گرم‌کن صندلی های جلو، لوکس تر و پرآپشن تر از قبل نیز شده است.

اما در این بین، برخی ایرادات ساختاری به کابین تارا، به عنوان سدان پرچم‌دار ایران خودرو، وارد بود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به نداشتن فضای مورد نیاز برای قرار دادن گوشی همراه و همچنین عدم تعبیه شیشه بالابرها در قسمت رودری ها اشاره کرد.

تعبیه موبایل باکس

تارا سال
تارا سال

حال تصاویری به صورت اختصاصی به دست خبرنگار اسب بخار رسیده است که کم و کیف تغییرات داخلی تارا را بهتر نشان می دهد. در تصویر اول شاهد هستیم کلیدهای شیشه بالابر از روی کنسول میانی حذف شده و جای خود را به دو موبایل باکس داده اند. آن طور که از تصاویر مشخص است، موبایل باکس ها به صورت نواری و باریک تعبیه شده اند و گوشی همراه صرفاً به صورت عمودی در آن ها جا می گیرد. این مورد یعنی عمودی قرار گرفتن گوشی، در شرایطی که گوشی همراه به مانیتور خودرو متصل یا میرور نباشد و راننده بخواهد در مواقعی همچون تماس های ورودی، صفحه گوشی خود را ببیند، وی را دچار مشکل می سازد. بهتر بود که این موبایل باکس به‌جای آن که به صورت دوبل و در کنار زیرسیگاری تعبیه شود، به پشت دسته دنده و درواقع در قسمت لیوان زیرسیگاری جانمایی می شد و در این صورت می توانست کاربری شارژر وایرلس را نیز داشته باشد؛ ضمن این که، صفحه گوشی نیز در این شرایط مشخص بود.

کلیدهای شیشه بالابر بالاخره منتقل شدند

تارا سال
تارا سال

کلیدهای شیشه بالابر نیز بالاخره به رودری ها منتقل شدند. برخلاف انتظار بسیاری از افراد که گمان می کردند ایران خودرویی ها برای تارا V3 و V4 از داشبورد نسخه ارتقایافته سیتروئن C3 XR بهره بگیرند و به این ترتیب، کلیدهای شیشه بالابر و تنظیم آینه ها با شکل و شمایلی زیبا به رودری ها منتقل شوند، اما آبی پوشان جاده مخصوص ابتکار به خرج داده و قطع به یقیین برای کاهش هزینه ها در سدان پرچم‌دار خود از پنل دکمه های شیشه بالابر سورن پلاس برای این خودرو استفاده کرده اند. به نظر می رسد که این اقدام سبب حذف دستگیره داخلی تارا اتومات که در نمونه های اولیه بود، شده است و به این ترتیب این دستگیره که در زیباسازی و لوکس تر نشان داده شدن فضای داخلی نسخه اتومات تأثیر بسزایی داشت، به سادگی و در راستای استفاده از قطعات مشترک حذف شده است.

سخن پایانی

کابین تارا سال
کابین تارا سال

به طور کل، باید گفت که تغییرات تارا سال، تغییرات مثبت و با ارزشی تلقی می شوند، اما ذکر دو نکته خالی از لطف نیست:

نخست آن که وقتی در واریانت اول تارا به صورت کری اوور از داشبورد محصولات گروه PSA بهره گرفته می شود و نسخه ارتقایافته این داشبورد دارای تمام خصوصیات مورد نظر شرکت ایران خودرو اعم از تعبیه موبایل باکس، امکان نصب شارژر وایرلس، ترمزدستی خلبانی و بسیار زیبا و انتقال دکمه های شیشه بالابر به رودری هاست، ای کاش در تیپ های V3 و V4 نیز از این تریم استفاده می شد تا فضای داخلی نسبت به قبل لوکس تر به نظر برسد.

دومین مورد نه به جزییات بلکه به نحوه رونمایی از دو خودروی تارا سال و دنا پلاس جوانان و رفتار شرکت ایران خودرو اشاره دارد؛ برخلاف صحبت های همیشگی مدیر عامل ایران خودرو، شاهد آن هستیم که این خودروساز باسابقه، رویکردهای قبلی و انحصارطلبانه خود را تغییر نداده و فعالیت خود را با محوریت عدم اهمیت مخاطب، رسانه و… ادامه می دهد که امید است در آینده شاهد این گونه رفتارها نباشیم.

۴ امتیاز از ۳۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.