مزدا 3 مدل 2023 با تغییرات فنی معرفی شد

مزدا 3 مدل 2023 با تغییرات فنی معرفی شد
مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ با تغییرات فنی معرفی شد

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ جدید ترین محصول کمپانی مزدا است که به تازگی با تغییراتی اندک برای مدل جدید به بازار معرفی شده و به زودی فروش آن آغاز می شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

نام مزدا ۳ برای ما بسیار آشناست چرا که این خودرو چندین سال در نسل های اول و دومش توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ می شد و هنوز هم یکی از محبوب ترین سدان های بازار ایران است. در ایران مزدا ۳ بیشتر در کلاس سدان تولید شد و نسخه های هاچبک آن تولید محدود تری داشتند. در نسل های بعد هم نسخه هاچبک همیشه در کنار نسخه سدان معرفی شد و همیشه جذابیت خاص خودش را داشت. البته قرار بود نسل های جدید این سدان و حتی مزدا ۶ هم به ایران بیاید اما با برهم خوردن برجام و تحریم های همه جانبه صنعت خودروسازی، تولید همان نسل دوم هم در ایران متوقف شد. اما حالا کمپانی مزدا بروزرسانی هایی را برای نسل چهارم مزدا ۳ انجام داده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

تغییرات فنی در مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳

بیایید ابتدا از زیر کاپوت شروع کنیم. جایی که پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی اسکای اکتیو G قرار گرفته و حالا توان تولید نهایت قدرت ۱۹۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر را دارد. این اعداد نشان می دهد که افزایش قدرت ۵ اسب بخاری را در مدل جدید دارد و کمپانی اضافه میکند این افزایش قدرت منوط به کیفیت بنزین نیست. علاوه بر این در مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ تکنولوژی جدیدی به نام غیر فعال سازی سیلندر (cylinder-deactivation) را داریم که باعث می شود مصرف پایین تر و راندمان انرژی بهتر باشد. در مدل جدید مصرف ترکیبی ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر را داریم در حالی که برای مدل ۲۰۲۲ مصرف ترکیبی نزدیک به ۷.۸۴ لیتر در هر صد کیلومتر بود.

اما این تنها تغییر فنی برای مزدا ۳ نیست. کمپانی برای مدل جدید پیشرانه پایه ۲ لیتری را حذف کرده است. تا سال ۲۰۲۲ عادت داشتیم که مزدا ۳ را در نسخه پایه با پیشرانه ۲ لیتری اسکای اکتیو G ببینیم که نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۰۳ نبوتن متر را تولید می کرد و قیمت ۲۱,۱۵۰ دلاری داشت. اما حالا نسخه پایه با نام مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ تریم ۲.۵ S به پیشرانه ۲.۵ لیتری مجهز است و قیمت پایه برای نسخه سدان ۲۲,۵۵۰ دلار و برای نسخه هاچبک ۲۳,۵۵ دلار شده است. این افزایش قیمت ۱,۴۰۰ دلاری در نهایت پیشرانه قوی تر و مصرف بهینه تر را به ارمغان می آورد.

تغییرات در تریم های مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳

مزدا 3 مدل 2023 با تغییرات فنی معرفی شد

تریم جذاب اس کربن ادیشن (S Carbon Edition) حالا سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را دارد و قیمت پایه برای این نسخه ۲۷,۲۰۰ دلار شده است. در این تریم جذاب رنگ بدنه خکستری پلی متال را داریم و رینگ های ۱۸ اینچی و آینه های جانبی مشکی رنگ هستند. در داخل هم روکش تمام چرم اضافه می شود و سیستم صوتی حرفه ای Bose با ۱۲ اسپیکر در داخل بکار رفته است.

در تریم دیگر یعنی S پرمیوم، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک اضافه شده و سیستم تمام چرخ محرک را داریم. البته جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم برای نسخه هاچبک در این تریم قابل سفارش است که تمام قدرت موتور در این نسخه به چرخ های جلو می رسد. پیشرانه توربو بدون تغییر در مزدا ۳ حفظ شده که موتوری ۲.۵ لیتری است که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۳۳ نیوتن متر را دارد. البته کمپانی اشاره می کند این پیشرانه تنها با استفاده از بنزین سوپر و با کیفیت این خروجی ها را ارائه خواهد داد.

مزدا 3 مدل 2023 با تغییرات فنی معرفی شد

عرضه مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ پاییز پیش رو در آمریکا با نسخه هاچبک آغاز می شود و بعد از آن نسخه سدان آن در زمستان به نمایندگی های مزدا خواهد آمد. نکته قابل توجه در مورد این خودرو این است که برای آن ۸ تریم مختلف با قیمت های مختلف تعیین شده تا خریدار بتواند انتخاب های بسیار داشته باشد. نکته دیگر این است که با توجه به این که پیشرانه در نسخه پایه قوی تر شده اما باز هم می بینیم که افزایش قیمت حداقلی را در این خودرو داریم. این به ما نشان می دهد که در بازار های آزاد خودروسازان مجبو اند قیمت هایی رقابتی با بهترین شرایط را ارائه دهند تا سهمی از فروش داشته باشند و این چیزی است که ما در بازار انحصاری داخل کشور نمی بینیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع : carscoops

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی در نسخه پایه دارد؟

زیر کاپوت پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی اسکای اکتیو G قرار گرفته و حالا توان تولید نهایت قدرت ۱۹۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر را دارد.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۳ در قوی ترین نسخه چه مشخصات فنی دارد؟

پیشرانه توربو بدون تغییر در مزدا ۳ حفظ شده که موتوری ۲.۵ لیتری است که توان تولید نهایت قدرت ۲۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۳۳ نیوتن متر را دارد. البته کمپانی اشاره می کند این پیشرانه تنها با استفاده از بنزین سوپر و با کیفیت این خروجی ها را ارائه خواهد داد.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.