احتمال بازگشت مزدا ۳ به ایران ؛ سدان ژاپنی از چین می‌آید

مزدا 3
مزدا ۳

با توجه به سابقه حضور خودروساز ژاپنی در ایران به احتمال زیاد عرضه مزدا ۳ جدید توسط بی ام کارز (BM CARS) انجام خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در کنار واردات محصولات پر شمار چینی ، ورود یک خودرو ژاپنی که از سابقه خوبی هم برخوردار است می تواند نشانه خوبی تلقی شود. آنگونه که شنیده می شود قرار است مزدا ۳ جدید هم به کشور وارد شود. اما با توجه به بحث تحریم ها، این خودرو مستقیم از ژاپن وارد نخواهد شد.

مزدا یکی از شرکای تجاری بهمن موتور است . پیش از تحریم نسل های متفاوتی از مزدا توسط بهمن موتور تولید می شد. پس از برجام نیز واردات محصولات جدید این برند ژاپنی هم در شرف انجام بود.اما ممنوعیت ها و تحریم ها فرصت واردات و تولید را مانند سایر فعالان از بهمن موتور هم سلب کرد.

با این حال به نظر می رسد بعد از ۵ سال قرار است دوباره شاهد ورود یک محصول ژاپنی دیگر به کشور باشیم. ولی با توجه به تحریم ها این محصول مستقیم از ژاپن وارد نمی شود و به صورت تولید تحت لیسانس از چین وارد خواهد شد.
با توجه به شراکت فاو (FAW) و مزدای ژاپن و شراکت و همکاری های سابق این دو شرکت با بهمن موتور ، به احتمال زیاد مزدا ۳ جدید با بی ام کارز به ایران بیاید.

بر اساس شنیده ها واردات این خودرو در دستور کار بازوی وارداتی گروه بهمن قرار گرفته و مذاکرات در حال انجام است.اما هنوز قرار داد رسمی میان طرفین به امضاء نرسیده است . بنابراین نمی توان به صورت قطعی این مزدا ۳ جدید را جزء سبد محصول بی ام کارز به شمار آورد. اگر این قرار داد امضاء و به صورت رسمی اعلام شود ، به احتمال زیاد تا پایان سال به صورت رسمی شاهد رونمایی از مزدا جدید ۳ خواهیم بود.

البته با توجه به شراکت به سابقه شراکت هر دو شرکت (مزدا و فاو) گزینه دیگری نمی تواند برای عرضه مزدا ۳ جدید مونتاژ چین مطرح باشد. مگر اینکه برای واردات این خودرو هم جبهه جدیدی میان مدعیان باز شود.

مشخصات فنی و امکانات مزدا ۳ جدید

بر اساس اطلاعات موجود به احتمال زیاد مزدا ۳ جدید با موتور موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار ایران شود. این موتور از سری اسکای اکتیو مزدا به شمار می رود . این موتور دارای توان تولید ۱۵۵ اسب بخا ر و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور بوده و از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می برد.

امکانات مزدا ۳

مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب ،سیستم صوتی حرفه ای ،هد آپ دیسپلی،،رادار نقطه کور ، سیستم هشدار خروج از خط ، کروز کنترل هوشمند ،رادار هشدار تصادف از جلو، رادار هشدار تصادف از عقب ، سیستم کمکی حرکت در بین خطوط، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش ،۷ کیسه هوای ایمنی ، دی لایت ، ترمز پارک برقی ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای و سانروف از جمله امکانات این خودرو به شمار می‎‌آید.

البته هنوز مشخص نشده است که این سدان با چه امکاناتی وارد خواهد شد.اما با توجه به شرکای چینی و ایرانی مزدا و تولید این خودرو تحت نظر شرکت ژاپنی ، می توان به ورود یک سدان با کیفیت امیدوار بود.

۴.۲ امتیاز از ۱۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.