تولید انبوه دافران H7 جدید از بهمن ماه آغاز می شود

تولید انبوه دافران H7
تولید انبوه دافران H7

مدیر عامل شایان دیزل با اشاره به این که تمام مجوزهای لازم برای کشنده جدید این شرکت اخذ شده است گفت: «تولید انبوه دافران H7 جدید از بهمن آغاز می شود.»

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، محمد مرتضایی، با بیان این که مجموعه هلدینگ آرشام یک گروه صنعتی به اسم شایان دیزل تأسیس کرده، که از شرکت های شایان یدک، شایان خودرو، شایان دیزل و شایان موتور تشکیل شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وی ادامه داد: «در حال حاضر، شرکت شایان دیزل و شایان یدک هولدینگ آرشام فعال است. شایان دیزل نیز در حال تولید خودروهای دافران است که فعالیت خود را با محصول دافران H7 شروع به فعالیت کرد. این کشنده چهار در دو از نظر مشخصات فنی و آپشن‌ها تنها خودرویی بود که استانداردهای ۸۵گانه را پاس کند.»

این فعال صنعت خودروسازی اضافه کرد: «ضمن این که تولید مدل جدید این محصول را هم برای تولید آماده کرده ایم. تمام مجوزهای لازم اخذ شده است و تولید انبوه آن از بهمن سال ۱۴۰۲ شروع می شود.

مدیرعامل شایان دیزل درباره سایر برنامه های این شرکت نیز توضیح داد: «محصول باری شش در دو را نیز، که یکی از مدرن‌ترین محصولات باری کشور است، وارد کرده ایم، مجوزهای ثبت سفارش آن انجام شده است و تولید این محصول نیز از بهمن ماه شروع خواهد شد.»

خبر خوب شایان دیزل

مرتضایی اضافه کرد: «خبر خوبی هم که برای مشتریان و همچنین دوست‌داران خودروی سنگین دارم، این است که بهترین و یکی از زیباترین و یکی از مستحکم‌ترین خودروهای کمپرسی به زودی وارد کشور خواهد شد.»

وی بیان کرد: «این محصول یک کمپرسی ۴۸۰ اسب بخار با لاستیک ۲۴ است، که تمام استانداردهای ۸۵گانه را نیز پاس کرده است و تولید انبوه این محصول نیز از اسفند ماه شروع خواهد شد.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی اضافه کرد: «از دیگر مزیت‌های این کمپرسی غیر از استانداردهای ۸۵گانه می توان به یخچال، کولر درجا و دوربین ۳۶۰ اشاره کرد. ضمن این که، یکسری ریزه‌کاری‌ها نیز در این خودرو دیده شده است که بتواند به راحتی در معادن هم کار کند.»

محصولی جایگزین بنز ایران خودرو دیزل

مدیرعامل شایان دیزل بیان کرد: «امیدوارم این محصول بتواند به صنعت معدن کشور کمک کند و جایگزین بنز ایران خودرو دیزل شود.»

اخذ نمایندگی کار و تجاری های کینگ لینگ ایسوزو

مرتضایی همچنین در ادامه با اشاره به اخذ نمایندگی کینگ لینگ ایسوزو گفت: «این محصولات هم به اسم دافران به زودی رونمایی خواهد شد.»

به گفته وی محصول ۵ تُن این شرکت به زودی تولید خواهد شد، ضمن این که، دو  محصول شش و ۵/۱۰ تن هم در اردیبهشت‌ و خردادماه به تولید انبوه خواهد رسید. در واقع، طی ماه های آتی باکیفیت‌ترین کامیونت‌های کشور توسط شرکت شایان دیزل وارد بازار خواهد شد.

افزوده شدن ۳ خط تولید جدید به شایان دیزل

مرتضایی در ادامه درباره سایر برنامه ها و محصولات این شرکت توضیح داد: «برای توسعه سبد محصول و استفاده از ظرفیت های گروه سه خط تولید جدید تعبیه کرده ایم. در یکی از آن‌ها، پیرو انعقاد قرارداد با یک شرکت عظیم، محصولات کشاورزی تولید خواهد شد. یک خط تولید به محصولات کشنده و سنگین اختصاص خواهد یافت و یکی از مدرن‌ترین محصولات کشور چین که تا حالا وارد کشور نشده و تقریباً نیمه‌اروپایی است تا انتهای سال در مجموعه آرشام بهره‌برداری خواهد شد.»

زمان آغاز تولید انبوه شاسی بلند شایان دیزل

خط تولید دیگر هم به سواری اختصاص پیدا کرده است. مدل اولی که وارد کشور می‌کنیم، یک SUV دو لیتری توروبو است که تقریباً شبیه رقیب‌های اصلی‌اش مثل تیگو ۷ و لاماری یا دیگنیتی خواهد بود. نمونه این محصول نیز وارد و تا انتهای دی‌ماه مجوزهای استانداردهای ۸۵گانه نیز اخذ خواهد شد. البته برای شروع با CBU کار را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شایان دیزل درخصوص این که تولید انبوه این خودروی سواری چه زمانی آغاز خواهد شد نیز توضیح داد: «شرایط CBU و CKD با هم متفاوت است. قیمت CBU با توجه به تعرفه‌هایی که دولت معظم اعلام کرده است، یک مقدار باعث می‌شود بازار CBU را نتوانیم تحت پوشش قرار دهیم. در مورد تولید نیز هدف و برنامه تدوین‌شده این است که عمق داخلی سازی را برای شروع تا ۲۰ درصد بالا ببریم.»

مرتضایی اضافه کرد: «طبق برنامه ها، سال آینده قطعاً خط رنگ و خط جوش را وارد زنجیره تولید خواهیم کرد که بتوانیم قیمت را کاهش دهیم و از تخفیف‌های تعرفه‌ای که دولت تعریف کرده است بهره مند شویم. به احتمال زیاد در تابستان ۱۴۰۳ خط CKD راه‌اندازی خواهد شد و تا آن موقع سعی خواهیم کرد دو تا سه هزار دستگاه CBU وارد کشور کنیم و بعد وارد تولید انبوه خواهیم شد.»

این فعال بخش خصوصی خودروسازی درخصوص چالش هایی که به عنوان یک تولیدکننده با آن مواجه هستند، تصریح کرد: «از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ خودروسازان وارد چالش کسری یا عدم تخصیص ارز شدند. ما هم آسیب‌هایی دیدیم؛ چند ماه مجبور شدم خط تولید را متوقف کنم، تعداد زیادی محصول در پارکینگ داشتم و البته بازار هم تأثیرگذار بود؛ تقاضا نسبت به عرضه افت پیدا کرد، اما از آبان ماه وزارت صمت شروع به تخصیص ارز کرد و من مطمئن هستم که در آینده نزدیک، چالش‌هایی که ما با آن روبه‌رو بوده ایم، از بین خواهد رفت.»

درخواست از وزارت صمت

مدیرعامل شایان دیزل افزود: «با این حال، خواهشم از مسئولان محترم وزارت صمت و بانک مرکزی این است که درباره نحوه تخصیص ارز حداقل تا انتهای سال و قبل از این‌که ۱۴۰۳ شروع بشود شفاف سازی کنند، تا انتهای ۱۴۰۲ سیاست‌ها را به ما اعلام کنند. اگر در میانه های سال، در سیاست‌ها تغییر و تحولی صورت بگیرد، آیین‌نامه‌ها عوض شود یا مصوبه جدید بیاید، به ما آسیب می‌رسد.»

مرتضایی توضیح داد: «باید این را در نظر داشت که زنجیره تأمین ما به گونه ای نیست که روزانه یا ماهیانه برای فروش و تولید تصمیم بگیریم. خودروساز اگر آیین‌نامه جدیدی مصوب ‌شود، حداقل ۶ ماه نیاز دارد که خود را هماهنگ کند.»

وی ادامه داد: «البته واقف هستیم که دولت با مشکلات و  مسائل زیادی روبه‌روست و  در تحریم ظالمانه قرار داریم، اما باید سعی کند حتماً سیاست‌های تأمین ارز، استاندارد و تعرفه‌های گمرکی را شفاف به خودروسازان اعلام کند تا بتوانیم براساس آن در حوزه تولید، فروش و سرمایه‌گذاری، سیاست‌های خود را هماهنگ کنیم. این خواهشی است که من از دولت و به‌خصوص وزارت صمت دارم. ان‌شاءالله با درایتی که دارند، حتماً سال دیگر از اعلام ابلاغیه‌ها و مصوبات شبانه‌ای که به خودروسازان آسیب می‌رساند جلوگیری خواهند کرد.»

۳.۹ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.