رکود شدید در بازار خودروی کشور

رکود شدید در بازار خودروی کشور
رکود شدید در بازار خودروی کشور

در حال و هوای امروز کشور شاهد هستیم که رکود شدیدتری نسبت به گذشته در بازار خودرو آغاز گردیده و اکثر خودروهای موجود در بازار آزاد با کمبود مشتری و کاهش قیمت مواجه شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، اتفاق های اخیر سبب شده است تا بسیاری از کسب و کارها با چالش هایی مواجه شوند و از سویی بسیاری از بازارها به خاطر بی رمقی عموم مردم و نبود انگیزه ذهنی، با کاهش تقاضا همراه شده اند. بازار خودرو یکی از این دسته بازارها است که طی سه هفته گذشته با کاهش شدید مراجعه مشتری رو به رو بوده و این اتفاق به حدی بوده که خودروسازان خصوصی هم آنچنان شرایط فروش خاصی را برای محصولات خود اعلام نکرده اند. حتی برخی شرکت ها شرایط فروش خودروهایشان را به تعویق انداخته اند و برخی نمایندگی های برتر شرکت های خصوصی از این دسته خودروسازان خواسته اند تا در زمانی مناسبتر به فکر فروش محصولاتشان باشند.

در چند روز گذشته شاهد هستیم که موج رکود در بازار سبب کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد شده است و هر روز می بینیم که قیمت اعلامی فروشندگان کمتر از روز قبل می شود. به عنوان مثال پژو ۲۰۷i MC که تا چندی پیش قیمتی فراتر از ۵۸۰ میلیون تومان را در بازار آزاد تجربه می کرد، این روزها قیمتی کمتر از ۴۷۰ میلیون تومان را در آگهی ها دارد و تارا دنده دستی که با قیمتی بیش از ۴۷۰ میلیون تومان هم معامله می شد، امروز بهای کمتر از ۴۳۰ میلیون تومان را در نمایشگاه ها و نمایندگی ها دارد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد رسیده و خانواده محصولات تیبا هم که دوره ای با بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می شد، امروز قیمتی کمتر از ۱۹۸ میلیون تومان را در گران ترین نسخه یعنی تیبا EX دارد. سایپا شاهین هم در شرایط فعلی بازار قیمتی کمتر از ۳۶۵ میلیون تومان را در آگهی ها تجربه می کند و احتمال آن زیاد است که از این عدد هم کمتر از برای فروش گذاشته شود.

در این بازار تنها برخی تیپ های پژو پارس بوده اند که با رشد نزدیک یک درصد نسبت به گفته گذشته برای فروش گذاشته شده اند. همچنین محصولات مدیران خودرو که با حاشیه سود ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می شدند، در شرایط فعلی دوباره قیمتی مشابه به کارخانه را در بازار آزاد تجربه می کنند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.