معرفی یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک سروش دیزل مبنا

معرفی یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک سروش دیزل مبنا
معرفی یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک سروش دیزل مبنا

به تازگی شرکت سروش دیزل مبنا، فروش فوری یواز پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک را آغاز کرده است. پاتریوت اتوماتیک قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان را دارد و نسخه اتوماتیک پیکاپ نیز بهای مصوب یک میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. در این محتوا به سراغ معرفی یواز پیکاپ اتوماتیک و پاتریوت اتوماتیک رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حال حاضر، یواز پاتریوت و پیکاپ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی در کارخانه سروش دیزل مبنا مونتاژ می شوند و چندی وقتی است که نصب جعبه دنده اتوماتیک هم بر روی این خودروها آغاز شده است. حضور نمونه اتوماتیک پاتریوت سبب می شود دوباره یک شاسی بلند آفرودی و اتوماتیک غیر چینی با نسخه های صفرکیلومتر در بازار ایران حضور داشته باشد.

یواز پاتریوت اتوماتیک سروش دیزل مبنا
یواز پاتریوت اتوماتیک سروش دیزل مبنا

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سروش دیزل مبنا از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را به وسیله مونتاژ یواز پیکاپ و پاتریوت با جعبه دنده ۵ سرعته دستی گسترش داد. در فاز اول، این خودروساز بخش خصوصی با مونتاژ این محصولات روسی، سفارش های دریافتی از سوی برخی ارگان ها را پاسخ داد و در نهایت، از اواسط سال ۱۳۹۹، دو محصول Heavy Duty یواز را با پلاک ملی سفید (پلاک هایی با مصارف شخصی) به بازار عرضه کرد.

به گفته مدیران ارشد سروش دیزل مبنا، با توجه به این که یواز پاتریوت و پیکاپ تنها محصولات غیر چینی این روزهای بازار در گروه خودروهای دو دیفرانسیل آفرودی به حساب می آیند، مورد استقبال علاقه مندان به این دسته از خودروها قرار گرفته اند. همچنین رده فنی و ساختاری این خودروها در جایگاه Heavy Dutyها، سبب شده است شاسی بلند پاتریوت و پیکاپ مورد توجه مصارف پرفشار قرار بگیرند.

مشخصات یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک

یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک به همان پیشرانه نسخه دنده ای مجهز هستند. این خودروها در بازار ایران به پیشرانه ۲٫۷ لیتری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز هستند که ۱۴۹ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر تولید می کند. در حال حاضر، پاتریوت و پیکاپ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هیوندای در بازار حضور دارند. حال قرار است پاتریوت و پیکاپ در کنار عرضه با جعبه دنده ۵ سرعته دستی، به سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته AT هم مجهز شوند.

جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته یواز پیکاپ و پاتریوت از نوع AT است و توسط کمپانی پانچ ساخته می شود. اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم، جعبه دنده اتوماتیک پیکاپ و پاتریوت از سری ۶L50 پانچ پاورگلید استراسبورگ است که با مشارکت جنرال موتورز برای محصولات کادیلاک، شورولت، هولدن و برماک ساخته شد. البته که بعدها این خانواده جعبه دنده با برخی تغییرات ساختاری توسط ZF برای محصولات ب ام و هم مورد استفاده قرار گرفتند.

از ویژگی های جعبه دنده ۶L50 قابلیت تحمل گشتاوری بیش از ۶۵۰ نیوتن متر است و مبدل گشتاوری دقیق و قوی در آن دیده می شود. همچنین این جعبه دنده قابلیت تحمل جرم سربار نزدیک به ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم را دارد. همچنین براساس اطلاعات منتشرشده توسط کمپانی یواز روسیه، پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت ۲ لیتر مصرف سوخت کم تری نسبت به نسخه ۵ سرعته دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند. عملکرد متغییر با توجه به شرایط رانندگی، تطبیق با جرم سربار حداکثری، مدیریت گشتاور تطبیقی، تطبیق هوشمند با دما و ارتفاع از جمله ویژگی های جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ۶L50 کمپانی پانچ پاورکلید استراسبورگ است.

در این پاتریوت اتوماتیک و دنده ای امکاناتی نظیر شیشه های جلو و عقب برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD، BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، شبیه ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، ره‌یاب ماهواره ای، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS، هشت بلندگو، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، یخ زدای شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، کول باکس، دریچه تهویه و گرمایش ردیف عقب با تنظیم فن مستقل، گرم‌کن صندلی های جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، ژیروسکوپ دیجیتال و… وجود دارد.

امکانات یواز پیکاپ اتوماتیک هم مانند پاتریوت است و تنها سنسور پارک عقب و فن پرتاب باد ردیف عقب را ندارد. لازم به ذکر است که یواز پاتریوت و پیکاپ اتوماتیک هر دو به صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل برقی محور عقب مجهز هستند.

در حال حاضر مشتریان این خودروها می توانند با مراجعه به نمایندگی های سروش دیزل مبنا نسبت به خرید نقدی یواز پاتریوت اتوماتیک و پیکاپ اتوماتیک اقدام کنند.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس های تولیدی: علیرضا پاداش/ اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.