رونمایی از چهار مدل جدید رنو سامسونگ در ایران

رونمایی رنو سامسونگ
رونمایی رنو سامسونگ

مدیر فروش شرکت سروش دیزل مبنا با اشاره به معرفی محصولات جدید این شرکت در اتو اکسپو تهران، از رونمایی چهار مدل جدید رنو سامسونگ در ایران خبر داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، حمیدرضا خباز با بیان این که سروش دیزل با تمام محصولات جدید خود در اتو اکسپو تهران حاضر شده بود، گفت: «سروش دیزل در حوزه سواری دو محصول رنو سامسونگ، دیزل کشنده تک‌محور و اتوبوس ایویکو را به معرض دید عموم گذاشت که خوشبختانه با استقبال خوبی هم همراه شد.»

 این فعال بخش خصوصی خودروسازی ادامه داد: «با توجه به این‌که محصولات چینی بازار ایران را قبضه کرده اند، ما ترجیح دادیم که متفاوت کار کنیم. با توجه به این‌که ما در حوزه دیزل نیز متفاوت کار می‌کنیم، به همین دلیل، ما در بحث سواری هم ترجیح دادیم به جای این‌که بخواهیم وارد برند چینی شویم، یک محصول متفاوت و باکیفیت را وارد بازار ایران کنیم.»

وی اضافه کرد: «از آن‌جا که ارتباط ما از طریق هیوندای با کره جنوبی همچنان برقرار است، سراغ محصولات شرکت رنو سامسونگ رفته ایم و دو محصول جدید این شرکت را برای عرضه در ایران وارد کرده ایم.»

مدیر فروش سروش دیزل مبنا افزود: «البته همکاری با رنو سامسونگ ادامه دارد و واردات چهار محصول جدید دیگر را نیز در دستور کار داریم. دو مدل در سال آینده و دو مدل دیگر را در ابتدای سال ۱۴۰۴ رونمایی کنیم.»

اولین عرضه رنو سامسونگ در ایران

خباز همچنین با اشاره به زمان فروش دو محصول سواری جدید این شرکت گفت: «قطعاً اولین عرضه رنو سامسونگ در ایران در نیمه اول سال ‌ آغاز می‌شود. فکر می‌کنم تا خردادماه سال آینده بحث شماره‌گذاری انجام می شود و بعد از آن می توانیم فروش را آغاز کنیم. ضمن این که، برای سال اول روی دو هزار دستگاه برنامه ریزی کرده ایم و امیدوارم بتوانیم آن را محقق کنیم.»

 وی همچنین با بیان این که همزمان با واردات تأمین قطعات و توسعه خدمات نیز انجام می شود تأکید کرد: «هر چند خودروهای کره‌ای در حالت کلی، خودروهای کم‌استهلاکی هستند، اما خدمات پس از فروش، لازمه کار است. البته سروش دیزل مبنا در این زمینه با تمام توان تلاش می کند که بهترین شرایط را برای مشتریان فراهم کند. همان طور که در محصولات هیوندای خدمات خوبی را ارائه کرده ایم، به  نحوی که، از سال ۹۵ تاکنون، به مشکل خاصی برخورد نکرده ایم.»

زمان تحویل کشنده و اتوبوس سروش دیزل

مدیر فروش شرکت سروش دیزل مبنا با اشاره به این که در حال حاضر فروش اتوبوس این برند ادامه دارد، گفت: «علاوه بر آن، فروش کِشنده ایویکو را هم شروع کرده ایم و کارهای شماره‌گذاری این دو محصول رو به اتمام است. مشکلی بابت عرضه آن نداریم. تحویل اتوبوس‌ها در خرداد ماه و کِشنده‌ها اردیبهشت‌ماه سال آینده است.»

تحریم از نظر ما مشکلی نبود

خباز در ادامه در خصوص وضعیت تولید محصولات یوآز توضیح داد: «تحریم از نظر ما مشکلی نبود، تحریم کشور مبدأ، یعنی روسیه، مشکل‌ساز شد. وقتی که روسیه تحریم شد، نتوانست قطعات CKD را به ما بدهد. در مورد کره‌جنوبی مشکلی نداشته‌ایم، مگر این‌که مثلاً اتفاقی بیافتد که کره جنوبی هم بخواهد تحریم شود. چون روی بحث تحریم شرایط ما به شکلی است که با واسطه خرید می‌کنیم. همان طوری که با هیوندای کار می‌کردیم و از راه‌های مختلفی خودرو می‌آوردیم. در مورد محصولات سامسونگ هم فکر می‌کنم در سال آینده بدون مشکل در بازار ایران عرضه کنیم.»

داخلی سازی رنو سامسونگ طی ۵ سال

خباز همچنین در مورد داخلی‌سازی محصولات سامسونگ نیز گفت: «ما طبق پلتفرمی که داریم، داخلی‌سازی را صددرصد انجام می‌دهیم. در سال اول با درصدهای پایین‌تر شروع می‌‌کنیم تا این که طی پنج سال بتوانیم به درصد بالاتری برسیم.»

تخصیص ارز نداریم

 خباز همچنین در مورد خدمات پس از فروش محصولات یوآز گفت: «با توجه به تحریم روسیه، باز هم تمام اقداماتی که باید انجام می‌شده است را انجام داده ایم و از کشورهایی مثل آذربایجان و کشورهای اوراسیا که نمایندگی داشتند، می‌توانیم این قطعات را تهیه کنیم، اما در حال حاضر، بیش‌ترین مشکلی که داریم، مشکل تخصیص ارز است.»

وی بیان کرد: «قطعات یدکی گاه به دلیل تخصیص ارز، داخل گمرکات می‌ماند و مشکل اساسی ما این است که تخصیص ارز نداریم تا بتوانیم سریع ترخیص کنیم و قطعه را به موقع برسانیم، اما ما همچنان خرید قطعات‌مان را ادامه می‌دهیم و تا الان هم فکر می‌کنم، تا ۸۰-۷۰ درصد قطعات را ارائه کرده ایم. نمی‌گویم صددرصد با توجه به تحریمی که وجود دارد.»

وی خاطرنشان کرد: «در بحث شرکت یوآز که خیلی هم می‌گویند خدمات خوبی نداشته است، فکر می‌کنم همچنان ۸۰ درصد رضایت را داشته باشیم.»

خودروسازان بخش خصوصی مدرن

خباز در پایان تأکید کرد: «ما سعی کرده ایم در این شرکت، متفاوت محصول بیاوریم و متفاوت کار کنیم. برنامه ما در آینده به شکلی خواهد بود که جزء خودروسازان بخش خصوصی مدرن جامعه باشیم. تمام تلاش‌مان این است که هم محصول باکیفیت بیاوریم و همچنین خدمات باکیفیت ارائه کنیم. محصولاتی که تاکنون توسط سروش دیزل مبنا عرضه شده است نیز این موضوع را تأیید می کند.»

۲ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.