سروش دیزل مبنا از محصولات رنو سامسونگ در نمایشگاه تهران رونمایی خواهد کرد

رنو سامسونگ XM3

شرکت سروش دیزل مبنا قصد دارد که نخستین بار از محصولات شرکت رنو سامسونگ، در نمایشگاه تهران رونمایی نماید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رنو سامسونگ

رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ موتورز یک شرکت خودروسازی کره‌ای است، که در سال ۱۹۹۴ میلادی، توسط شرکت سامسونگ، با نام سامسونگ موتورز تأسیس شد و از سال ۱۹۹۸ فروش خودرو را آغاز کرد. این شرکت در بحران مالی ۱۹۹۷ آسیا آسیب دید، که در پی آن، از ماه دسامبر ۱۹۹۸ مذاکرات با شرکت رنو را آغاز نمود و در سپتامبر ۲۰۰۰، شرکت خودروسازی رنو، اقدام به خریداری ۷۰٪ درصد از سهام آن، به ارزش ۵۱۲ میلیون دلار نمود. شرکت رنو هم‌اکنون مالکیت ۸۰٫۱٪ درصد و گروه سامسونگ نیز از طریق شرکت SAMSUNG CARD مالکیت ۱۹٫۱٪ درصد از سهام رنو سامسونگ موتورز را در اختیار دارند.

معرفی رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ XM3

رنو سامسونگ XM3 سامسونگ موتورز در بخش جلوی این خودرو شاهد دی لایت های C شکل هستیم که از چراغ خودرو انشعاب یافته است. جلوپنجره پرداخت های کرومی دارد و لوگوی دایره ای مانند رنو سامسونگ نیز بر پیشانی آن خودنمایی می کند. در نمای جانبی فرم کراس کوپه ی خودرو کاملا قابل مشاهده است و بالاخره بخش پشتی نیز به چراغ های به هم پیوسته با همان فرم آشنای رنو مجهز است و سپر نیز طراحی اسپرتی دارد.

رنو سامسونگ XM3 در بحث ابعاد و اندازه می تواند در رده C کراس اوورها قرار بگیرد و به نسبت فضای مناسبی در کابین و صندوق عقب آن وجود دارد. از سویی پلتفرم این خودرو با محصولاتی چون داستر، کپچر، قشقایی، جوک و… در رنو و نیسان مشترک است.

در خصوص امکانات رفاهی و ایمنی، نمونه فول آپشن رنو سامسونگ XM3 به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، رادار نقطه کور، تریم چرم، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های LED، سنسور نور و باران، نمایشگر لمسی، سامانه مولتی سنس رنو، آینه تاشو برقی، آینه حساس به نور، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم الکتریکی وضعیت دیفرانسیل، فرمان کمکی برقی، نور پردازی داخلی و… مجهز است.

مشخصات فنی

رنو سامسونگ XM3 با دو نوع قوای فنی در کره جنوبی به تولید می رسد. نسخه اول مجهز به یک قلب تپنده ۱.۳ لیتری توربوشارژ هیبرید خفیف است. این مجموعه می تواند یکی از خروجی های ۱۴۰ یا ۱۶۰ اسب بخاری را با توجه به تریم خودرو داشته باشد. توجه داشته باشید که گشتاور خروجی نسخه ضعیف تر یا ۱۴۰ اسبی، حدود ۲۶۰ نیوتن متر و گشتاور نسخه ۱۶۰ اسب بخاری حدود ۲۷۰ نیوتن متر است. این دو خروجی در اختیار یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه قرار می گیرند و می توانند به ترتیب شتاب‌گیری صفر تا صد، ۹.۸ و ۹.۱ ثانیه ای را برای رنو سامسونگ XM3 رقم بزنند.

نسخه هیبرید کامل (Full Hybrid) هم از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی تشکیل شده است که در کنار موتور برقی ۳۶ کیلوواتی می تواند ۱۴۵ اسب بخار توان تولید کند و آن را به یک گیربکس CVT تحویل دهد. البته شاید در نگاه اول این مشخصات فنی ضعیف به نظر برسد، اما رنو سامسونگ XM3 هیبرید می تواند شتاب صفر تا صد را در ۱۰.۸ ثانیه بزند که این زمان برای نسخه هیبرید، که سنگین تر از نسخه هیبرید خفیف است، فوق العاده است.

سخن پایانی

رنو سامسونگ XM3

طبق اخبار واصله سروش دیزل مبنا قصد دارد رنو سامسونگ XM3 را در ایران مونتاژ نماید و نخستین نمایش عمومی این خودرو نیز در نمایشگاه خودرو تهران که از ۹ الی ۱۵ بهمن ماه برگزار می شود، صورت خواهد گرفت.

۴.۲ امتیاز از ۱۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.