تست جاده ای رانا پلاس پانوراما 6 دنده ادامه دارد + تصاویر و مشخصات

تست رانا پلاس پانوراما 6 دنده
تست رانا پلاس پانوراما ۶ دنده

بر اساس تصاویر تهیه شده توسط خبرنگار پایگاه خبری اسب بخار ، مشخص است که همچنان تست جاده ای ایران خودرو رانا پلاس پانوراما ۶ دنده ادامه دارد و مهندسان این شرکت، بررسی عملی این خودرو را با پیشرانه TU5 پلاس آغاز نموده اند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در هفته های پایانی سال ۱۳۹۹ گروه صنعتی ایران خودرو با مشارکت شرکت نیرو محرکه خط تولید خانواده جعبه دنده ۶ سرعته ایران خودرو را در استان قزوین افتتاح کرد. در حاشیه این مراسم نیز رانا پلاس پانوراما ۶ دنده دستی با پیشرانه TU5 پلاس معرفی شد و مدیرعامل این شرکت خودروساز، عرضه این محصول را برای سال ۱۴۰۰ اعلام کرد. با توجه به تصویر موجود هنوز مجوز شماره گذاری رسمی رانا پلاس ۶ دنده پانوراما صادر نشده و مهندسان ایران خودرو، نسخه جدید این خودرو را با پلاک گذر موقت جهت آزمایش فنی به جاده ها می آورند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

شنیده ها حاکی از آن است که ایران خودرو رانا پلاس پانوراما ۶ دنده در تابستان امسال وارد بازار می شود و در صورتی که قرار باشد تا شورای رقابت از طریق کلینیک خودرو بهای مصوب این محصول را مشخص کند، احتمال آن زیاد است که نمونه جدید رانای فیس لیفت با قیمتی فراتر از ۲۴۰ میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری شود.

رانا پلاس پانوراما چه پیشرانه ای دارد؟

این خودرو به نمونه جدید و ارتقا یافته پیشرانه TU5 مجهز است. پیشرانه TU5 پلاس شباهت بسیار زیادی به EC5 دارد و تنها برخی از اجزای آن متفاوت نسبت به نسخه فرانسوی است. این پیشرانه ۱.۶ لیتر حجم دارد و با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ، ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند. زمان بندی متغییر سوپاپ ورودی سوخت و هوا، پمپ روغن متغییر و… از جمله ویژگی های مهندسی پیشرانه TU5 پلاس برای رانا پلاس، تارا و… است.

جعبه دنده دستی ۶ سرعته رانا پلاس با چه ضرایبی تولید می شود؟

گیربکس ۶ سرعته و دستی رانا پلاس ساخت شرکت نیرو محرکه است. این جعبه دنده به خاطر کاهش مصرف سوخت، افزایش بیشینه سرعت، کاهش صدا و فشار پیشرانه بر روی رانا پلاس TU5 پلاس نصب می شود و بدیهی است که می تواند عملکرد مطلوب تری را در سرعت های فراتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت نسبت به نسخه ۵ دنده داشته باشد. جعبه دنده ۶ سرعته رانا پلاس پانوراما توان پیشرانه TU5 پلاس را به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می کند. ضرایب این جعبه دنده برای رانا پلاس جدید به شرح زیر است:

ضریب دنده یک: ۳.۵۸

ضریب دنده دو: ۲.۰۴

ضریب دنده سه: ۱.۲۹

ضریب دنده چهار: ۰.۹۷

ضریب دنده پنج: ۰.۷۶

ضریب دنده شش: ۰.۶

ضریب دنده عقب: ۴.۱۷

رانا پلاس سقف شیشه ای چه امکانات و ویژگی هایی دارد؟

بر اساس نمونه معرفی شده از ایران خودرو رانا پلاس ۶ دنده دستی و پانوراما، این سدان کلاس B قرار است تا با کمی تغییرات در بخش رفاهی وارد بازار شود. این خودرو به سقف شیشه ای ثابت و مشابه به پژو ۲۰۷i مجهز است و سایه بان دستی در آن دیده می گردد. دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، شیشه ها و آینه های برقی، تریم داخلی پارچه ای، تهویه دستی، سنسور پارک عقب، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، رینگ فولادی، ترمز ABS، EBD، BA و… از جمله امکانات رانا پلاس ۶ دنده پانوراما است.

عکس ها: حسین دلاور / اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.