تولید انبوه تارا سال و جدید آغاز شد

تولید انبوه تارا سال و جدید آغاز شد

امروز گروه صنعتی ایران خودرو بدون حضور رسانه ها و خبرنگاران تولید انبوه دنا پلاس جوانان (EFP) و تارا سال را آغاز کرد. تارا سال نمونه جدید و بهبود یافته تارا فعلی بوده که با تیپ های V3 و V4 به بازار عرضه می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، تارا اتوماتیک تیپ V4 از نظر فنی تفاوتی با نسخه فعلی (تیپ V2) ندارد و همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس بر روی آن نصب است. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان ملی انتقال می دهد. هنوز مشخص نیست که تارا اتوماتیک V4 از جعبه دنده های ساخت DAE استفاده می کند و یا لندای (Landay) بر روی آن نصب می شود.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی تارا اتوماتیک در اسب بخار

در تارا V4 امکانات بیشتری نسبت به نسخه فعلی وجود دارد. تارا اتوماتیک فعلی به امکاناتی مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور باران، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، سانروف، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، چهار کیسه هوا، پشتی برقی صندلی های جلو، تنظیم برقی زاویه کفی صندلی راننده، استارت دکمه ای و… مجهز است.

اما در تارا اتوماتیک V4 امکاناتی مانند بازشو برقی صندوق عقب با سنسور حرکتی پا، صندلی برقی شش حالته راننده، دوربین عقب با خطوط پارک متحرک، چراغ خوشامدگویی زیر درها و زیرپایی و… مجهز است.

در بحث طراحی تارا اتوماتیک جدید تا حدی متفاوت از نسخه فعلی است و جایگاه دکمه های شیشه بالابر و طراحی کنسول میانی این خودرو تغییر کرده است. آن طور که گفته می شود، صندلی های عقب این خودرو هم به زیرآرنجی مرکزی مجهز شده اند. تارا V3 در اصل همان تارا سال دنده دستی است که امکانات رفاهی بیشتری را نسبت به نسخه دنده ای فعلی دارد.

نکته جالب در آیین آغاز تولید انبوه تارا جدید این است که ایران خودرو هنوز تصویری از کابین و تغییرات این خودرو منتشر نکرده و صرفاً به تصاویر خط تولید که نمایی از تغییر گرافیک چراغ عقب نشان می دهد، اکتفا نموده است.

تارا سال و جدید چه مشخصات فنی دارد؟

تارا اتوماتیک تیپ V4 از نظر فنی تفاوتی با نسخه فعلی (تیپ V2) ندارد و همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس بر روی آن نصب است. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان ملی انتقال می دهد. هنوز مشخص نیست که تارا اتوماتیک V4 از جعبه دنده های ساخت DAE استفاده می کند و یا لندای (Landay) بر روی آن نصب می شود.

چه مشخصاتی در تارا اتوماتیک V4 وجود دارد؟

در تارا V4 امکاناتی مانند بازشو برقی صندوق عقب با سنسور حرکتی پا، صندلی برقی شش حالته راننده، دوربین عقب با خطوط پارک متحرک، چراغ خوشامدگویی زیر درها و زیرپایی و… مجهز است.
در بحث طراحی تارا اتوماتیک جدید تا حدی متفاوت از نسخه فعلی است و جایگاه دکمه های شیشه بالابر و طراحی کنسول میانی این خودرو تغییر کرده است. آن طور که گفته می شود، صندلی های عقب این خودرو هم به زیرآرنجی مرکزی مجهز شده اند.

۴.۳ امتیاز از ۶۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.