تولید دنا پلاس توربو 6 دنده دستی آغاز شد

دنا پلاس توربو دنده ای جدید قیمت گذاری شد - بهمن 1400
دنا پلاس توربو دنده ای جدید قیمت گذاری شد – بهمن ۱۴۰۰

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که تولید انبوه دنا پلاس توربو با جعبه دنده ۶ سرعته دستی آغاز شده و قرار است تا بزودی تحویل این محصول به خریداران آغاز شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ایران خودرو اعلام کرده است که تا پایان سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۵ هزار دستگاه دنا پلاس توربو را با جعبه دنده شش سرعته دستی به بازار عرضه خواهد کرد و برنامه دارد تا بزودی این جعبه دنده را با پیشرانه های EF7 پلاس و TC7 پلاس بر روی دنا پلاس و سورن پلاس نصب کند. در حال حاضر تولید آزمایشی سورن پلاس شش دنده هم در کارخانه ایران خودرو تبریز آغاز شده است.

حتماً ببینید:

ویدیوی تست و بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک در اسب بخار

ویدیوی معرفی رانا پلاس شش دنده پانوراما در اسب بخار

مشخصات دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی اعلام شد + تصاویر و قیمت (۲۱ بهمن ۱۴۰۱)

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو، کاتالوگ و مشخصات رسمی دنا پلاس توربو جدید و ۶ دنده دستی را بر روی وبسایت خود قرار داده است.

دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی با کد کلاس ۷۰۴۰۶ به بازار عرضه می شود و قرار است تا در بحث سطح امکانات برابر با نسخه توربو اتوماتیک باشد. این خودرو فعلاً از نظر پیشرانه تفاونی با دنا پلاس توربو قبلی ندارد و از همان پیشرانه TC7 با توان ۱۵۰ اسب بخار و ۲۱۵ نیوتن متر در دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی استفاده شده است.

کاتالوگ دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی

مشخصات رسمی دنا پلاس توربو 6 دنده دستی اعلام شد
مشخصات رسمی دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی اعلام شد

مشخصات فنی دنا پلاس توربو شش دنده دستی

دنا پلاس توربوشارژر جدید (شش سرعته دستی) با پیشرانه TC7 تولید می شود. این پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری توربو شارژر ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند و استاندارد آلایندگی یورو ۵ در آن رعایت شده است. در حال حاضر پیشرانه TC7 به فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی (CVVT) مجهز است و گفته می شود که بزودی نسخه TC7 پلاس این پیشرانه با قابلیت DVVT و برخی ویژگی های ارتقا یافته، امکان تولید ۱۶۳ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر برای خانواده دنا پلاس فراهم خواهد کرد.

ضرایب دنده های دنا پلاس توربو شش سرعته دستی به شرح زیر است:

دنده یک : ۳.۵۸

دنده دو : ۲.۰۴۷

دنده سه : ۱.۲۹

دنده چهار : ۰.۹

دنده پنج : ۰.۶۸

دنده شش : ۰.۵۳

دنده عقب: ۳.۳۳

لازم به ذکر است که ضریب خروجی دیفرانسیل نیز در نسخه شش سرعته دنا پلاس توربو نسبت به نسخه پنج سرعته تغییر کرده است.

امکانات دنا پلاس توربو جدید

در دنا پلاس توربو شش سرعته دستی و جدید مانند نسخه اتوماتیک از فرمان کمکی برقی استفاده شده است. در کنار این ویژگی امکاناتی مانند سانروف ، کروز کنترل ، تهویه اتوماتیک، صندلی های جلوی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، چراغ روشنایی روز، رهیاب ماهواره ای، آینه های تاشو برقی، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، چهار کیسه هوا و… در این سدان ارتقا یافته نصب شده است.

دنا پلاس توربو دنده ای جدید قیمت گذاری شد – (۱۷ بهمن ۱۴۰۰)

گروه صنعتی ایران خودرو با انتشار فهرست قیمت محصولاتش در بهمن ۱۴۰۰، بهای تمام شده دنا پلاس توربو دنده ای جدید را برای اولین بار اعلام کرد. دنا پلاس توربو دنده ای جدید به جعبه دنده شش سرعته و فرمان کمکی برقی مجهز است.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در حال حاضر دنا پلاس توربو دنده ای جدید با جعبه دنده شش سرعته و فرمان کمکی برقی (کد کلاس ۷۰۴۰۶) قیمت مصوب ۳۵۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان را در بهمن ۱۴۰۰ دارد. این مبلغ نهایی برای خریداران نسخه جدید دنا پلاس توربو دنده دستی بوده و مالیات بر ارزش افزوده، هزینه بیمه، شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال، عوارض و… در آن لحاظ شده است. با توجه به فهرست قیمت محصولات ایران خودرو در بهمن ۱۴۰۰، نسخه جدید دنا پلاس توربو دنده دستی اختلاف قیمت حدود ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار تومانی را با نسخه ۵ سرعته دارد.

عکس ها: حسین دلاور / پایگاه خبری اسب بخار

سوال های متداول

قیمت دنا پلاس توربو شش سرعته دستی چقدر است؟

در حال حاضر دنا پلاس توربو دنده ای جدید با جعبه دنده شش سرعته و فرمان کمکی برقی (کد کلاس ۷۰۴۰۶) قیمت مصوب ۳۵۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان را در بهمن ۱۴۰۰ دارد

مشخصات فنی دنا پلاس توربو شش دنده و جدید چیست؟

پیشرانه TC7 با حجم ۱۶۵۰ سی سی ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر در این خودرو تولید می کند و استاندارد آلایندگی یورو ۵ در آن رعایت شده است. در حال حاضر پیشرانه TC7 به فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی مجهز است و توان از طریق جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

امکانات دنا پلاس توربو شش سرعته دستی چیست؟

در دنا پلاس توربو شش سرعته دستی و جدید مانند نسخه اتوماتیک از فرمان کمکی برقی استفاده شده است. در کنار این ویژگی امکاناتی مانند سانروف ، کروز کنترل ، تهویه اتوماتیک، صندلی های جلوی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، چراغ روشنایی روز، رهیاب ماهواره ای، آینه های تاشو برقی، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، چهار کیسه هوا و… در این سدان ارتقا یافته نصب شده است.

۱ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.