کاهش امکانات دنا پلاس توربو ؛ حذف آپشن در ایران خودرو شروع شد

کاهش امکانات دنا پلاس توربو ؛ حذف آپشن در ایران خودرو شروع شد
کاهش امکانات دنا پلاس توربو ؛ حذف آپشن در ایران خودرو شروع شد

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو تیپ جدیدی از دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است که امکانات کمتری نسبت به تولیدات ماه های گذشته دارد. گویا دوباره بزرگترین خودروساز کشور در مسیر حذف آپشن برای تولید آسان تر قرار گرفته و این بار امکانات ایمنی دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی را کاهش داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پیش از این دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی تنها با کد کلاس ۷۰۴۰۶ در کارخانه ایران خودرو تولید می شد. این تیپ دنا پلاس به پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربو مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته دستی (۱+۶ دنده) توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی با کد کلاس ۷۰۴۰۶ به امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، ۴ کیسه هوا، صندلی های برقی، جلو، رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سانروف، شیشه های عقب دودی، آینه های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، چراغ روشنایی روز و… مجهز است.

اما بر اساس اطلاعات منتشر شده بر روی وبسایت گروه صنعتی ایران خودرو، قرار است تا دنا پلاس توربو دنده ای با کد کلاس ۷۰۴۰۹ هم به تولید می رسد. این تیپ دنا پلاس تفاوت فنی با کد کلاس ۷۰۴۰۶ ندارد و صرفاً در بحث ایمنی ضعیف تر از نمونه های قبلی است. ایران خودرو در وبسایت خود اعلام کرده است که دنا پلاس ۷۰۴۰۹ دیگر با کیسه هوای جانبی تولید نمی شود و صرفاً دو کیسه هوای اجباری را دارد.

چندی پیش هم شاهد بودیم که ایران خودرو به خاطر گلوگاه های تولید و مشکلات تامین قطعه شروع به ساده سازی خودروها کرد و در اقدامی، دنا پلاس های بورس کالا را بدون رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی پذیره نویسی کرد. آن طور که مشخص است، هنوز مشکلات تامین قطعه با توجه به برنامه افزایش تولید خودروسازان رفع نشده و مدیران ایران خودرو مجبور هستند تا برای ثبت رکورد تولید خودروهایی را با امکانات کمتر تولید کنند.

۳.۱ امتیاز از ۲۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.