قیمت هایما 8S مشخص شد – آذر 1401

قیمت هایما 8S مشخص شد - آذر 1401
قیمت هایما ۸S مشخص شد – آذر ۱۴۰۱

گروه صنعتی ایران خودرو که چندی وقتی است تولید هایما ۸S را در کارخانه خراسان آغاز کرده است، قیمت این کراس اوور جدید را برای عرضه در بورس کالا مشخص کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، عرضه هایما ۸S در بورس کالا تایید شده و قرار است تا بزودی فروش این خودروی جدید آغاز شود. این خودرو در گام نخست به بورس کالا می آید و بر اساس اعداد پیشنهادی متقاضیان به فروش می رسد. هایما ۸S در آذر ۱۴۰۱ قیمت پایه و مصوب ۹۳۴ میلیون تومان را در کارخانه ایران خودرو دارد. این عدد بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، بیمه، عوارض و… است و متقاضیان باید در هنگام ثبت نام، بهای پیشنهادی خود را بر اساس قیمت پایه اعلام کنند.

نام خودروقیمت مصوب آذر ۱۴۰۱ بدون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض و…(تومان)
هایما ۸ اِس۹۳۴.۰۰۰.۰۰۰

هایما ۸S به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۱۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی ۸ اِس منتقل می شود. جعبه دنده هایما ۸S ساخت کمپانی DAE چین است و فناوری HPT یا همان هیوندای پاورتک را دارد. مصرف سوخت بهینه این کراس اوور ۵ نفره ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده حداکثر سرعت پایدار برای ۸S توسط کمپانی سازنده ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین این کراس اوور هایما در بازار چین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حالت ایده آل، طی ۷.۸ ثانیه ثبت کرده است. اما با توجه به تطبیق پیشرانه با کیفیت بنزین ایران، در بهترین حالت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هایما ۸S نزدیک به ۸ ثانیه اعلام می شود. در صورت تحقق این اعداد در جاده های ایران و با بنزین های رایج کشور، می توان گفت که هایما ۸S پرشتاب ترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران است.

هایما ۸S مونتاژ شده در ایران خودرو خراسان از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه فول آپشن ترین نسخه موجود از این کراس اوور قرار دارد و نسبت به نسخه چینی، با حذف و یا تغییر آپشنی مواجه نشده است. این کراس اوور جدید به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی های جلوی برقی با گرمکن، پشتی صندلی های جلو و عقب به صورت یکپارچه، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک دوکاناله با فناوری پاکسازی هوای کابین، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت تنظیم طرح گرافیکی، فناوری LED چراغ ها و نوردهی با چرخاندن فرمان، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، اخطار پیشگیری از تصادف، سامانه ترمز اضطراری هوشمند، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی و… مجهز است.

عکس ها: علیرضا پاداش

۴.۵ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.