خط تولید هایما 7X فردا افتتاح می شود

خط تولید هایما 7X فردا افتتاح می شود
خط تولید هایما ۷X فردا افتتاح می شود

گروه صنعتی ایران خودرو برنامه دارد تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ خط تولید انبوه هایما ۷X را به صورت رسمی افتتاح کنید. ۷X اولین خودروی ۷ نفره ایران خودرو است که در کلاس کراس اوورهای لارج تورینگ (یو – تورینگ) و یا همان خودروهای خانوادگی چند منظوره ( Family MPV ) قرار می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آن طور که گفته می شود، تولید ۷X به صورت CKD در کارخانه ایران خودرو خراسان انجام خواهد شد و قرار است تا در روز ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ به صورت مجازی از دفتر تهران این گروه خودروسازی، مراسم افتتاح خط تولید محصول جدید هایما در ایران برگزار شود.

هایما ۷X برای اولین بار در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران (اردیبهشت ۱۴۰۱) معرفی شد و ایران خودرو برنامه دارد تا نسخه نهایی این خودروی خانوادگی ۷ نفره را رونمایی کند. این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است و ۱۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۷X از نوع ۶ سرعته AT ساخت کمپانی DAE و با فناوری HPT است و توان را به چرخ های جلوی این خودروی ۷ نفره می رساند. ترتیب صندلی های ۷X به صورت ۲+۲+۳ است و در ردیف اول و دوم فضایی به نسبت لوکس و تشریفاتی را برای سرنشینان طراحی کرده است. سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمز پارک برقی، شش ایربگ ده نقطه ای، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، دوربین کابین، سقف پانوراما، رانندگی بین خطوط خودکار، سیستم پارک اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، درِ صندوق عقب برقی، پنل تهویه سرنشینان عقب و… از جمله امکاناتی است که در هایما ۷X ایران خودرو می بینیم.

۴.۲ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.