خودروسازی فردا تولید FMC 511 را آغاز کرد

تولید FMC 511 خودروسازی فردا
تولید FMC 511 خودروسازی فردا

تولید سدان FMC 511 در کارخانه سمنان خودروسازی فردا آغاز شد.

براساس تصویر منتشرشده در وبسایت رسمی شرکت خودروسازی فردا، مشخص است که تولید سدان جدید FMC 511 در کارخانه سمنان این شرکت خصوصی آغاز شده است.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در ابتدای خردادماه جاری، شرکت خودروسازی فردا مراسم رونمایی از محصول جدید خود را برگزار کرد. FMC 511 سومین خودروی مونتاژی این شرکت خصوصی به حساب می آید که در جایگاه یک سدان کلاس B پلاس به بازار کشور معرفی شده است. پس از معرفی رسمی ۵۱۱، خودروسازی فردا فروش فوری این سدان جدید را با قیمت قطعی و به صورت محدود آغاز نمود و پس از اتمام ظرفیت اولیه، پیش فروش ۱۲۰ روزه FMC 511 را با قیمت قطعی اعلام کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکنون در کم تر از یک ماه شاهد هستیم که این شرکت خصوصی، خط تولید FMC 511 را راه اندازی کرده و با توجه به تصاویر منتشرشده، تعدادی از این سدان جدید بازار را مونتاژ نموده است. گفته می شود که در آینده نزدیک شماره گذاری ۵۱۱ آغاز می شود و سری اول این سدان اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در هفته های گذشته هم این شرکت خودروساز، سری اول FMC SX5 را با پلاک ملی به مشتریان تحویل داد و همچنان فرایند صدور دعوتنامه ها و شماره گذاری این کراس اوور جهت تحویل به خریداران ادامه دارد.

حتماً بخوانید: شرایط فروش جدید فردا ۵۱۱ اعلام شد – خرداد ۱۴۰۰

سدان 511
سدان ۵۱۱

مشخصات فنی و امکانات FMC 511

سدان ۵۱۱ خودروسازی فردا در جایگاه یک محصول B پلاس قرار می گیرد که این روزها با داخلی سازی ۲۰ درصدی در کارخانه سمنان خودروسازی فردا مونتاژ می شود. با توجه به ابعاد ۵۱۱ و همچنین مشخصات ساختاری آن، می توان این سدان خودروسازی فردا را رقیب اصلی خودروهایی مانند جک J4، جیلی GC6 اکسلنت ، پژو ۲۰۷i صندوق دار و… دانست. از سویی، در بحث قیمت FMC 511 یکی از رقبای دنا پلاس توربو اتوماتیک، فاو بسترن B30، رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک و… به حساب می آید. اما باید در نظر گرفت که از میان رقبای نام برده، برخی از گزینه ها به دلیل مشکلات مربوط به تحریم از خطوط تولید ایرانی خداحافظی کرده اند و نمونه های صفر کیلومتر این خودروها به سختی در بازار آزاد یافت می شوند. در حال حاضر، اعلام قیمت ۴۲۹ میلیون تومان برای سدان ۵۱۱ از سوی خودروسازی فردا اعلام شده است.

پیشرانه سدان FMC 511 خودروسازی فردا
پیشرانه سدان FMC 511 خودروسازی فردا

مشخصات فنی سدان جدید ۵۱۱ خودروسازی فردا

فردا ۵۱۱، که FMC 511 هم گفته می شود، خودرویی است که در قالب قراردادهای مشارکتی با یکی از شرکای چینی خودروسازی فردا و با تغییر نشان تجاری و برخی جزییات فنی، به بازار ایران آمده است. این سدان اقتصادی به پیشرانه ۱۴۸۰ سی سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است که ساختار NVH و سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ ها در آن دیده می شود. این پیشرانه که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و در شرایط بهینه مصرف سوخت ۶٫۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت می کند، ۱۰۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می نماید و این توان را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو می رساند.

مشخصات فنی فردا FMC 511
مشخصات فنی فردا FMC 511

سیستم انتقال قدرت فردا ۵۱۱ دارای ساختار روغن کاری متغییر و یا همان WDCT است. همچنین جعبه فرمان این سدان جدید از نوع کمکی برقی است و در رده SEPSها قرار می گیرد. جرم خالص FMC 511 کم تر از هزار و ۱۰۰ کیلومتر است و در جایگاه یک سدان ۵ نفره حضور دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی فردا ۵۱۱

محصول جدید خودروسازی فردا در جایگاه یک سدان B پلاس به بازار عرضه می شود. وقتی بحث سدان رده B و B پلاس می شود، به عبارت ساده تر، هدف گذاری برای بازار خودروهای اقتصادی است و با وجود قیمت ۴۲۹ میلیون تومانی برای فردا ۵۱۱، باید این سدان جمع و جور را در جایگاه خودروهای اقتصادی و خانوادگی دانست. FMC 511 در بحث ایمنی به ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب مجهز است و ساختار ABS، EBD و BAS در آن وجود دارد. همچنین در کنار دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی در سدان ۵۱۱ دیده می شود.

سانروف، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت تیپ ترونیک و اسپرت جعبه دنده، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، جلوآمپر دیجیتال و آنالوگ، شیشه ها و آینه های برقی، بازشو درِ صندوق عقب از روی ریموت، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر مستقل، بلوتوث، کامپیوتر سفر، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و… از جمله امکانات رفاهی فردا ۵۱۱ به حساب می آید.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس های تولیدی : علیرضا پاداش / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.