پیکاپ دایون V5 وارد بازار ایران شد + تصاویر و مشخصات

پیکاپ دایون V5
پیکاپ دایون V5

چندی پیش اعلام شد که بزودی پیکاپ دو دیفرانسیل جدیدی وارد بازار ایران می شود و قرار است یک خودروساز خصوصی مونتاژ این محصول را با نشان اختصاصی خود بر عهده بگیرد. حال بر اساس تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان اسب بخار ، مشخص است که پیکاپ جدید بازار ایران دایون V5 است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، پیکاپ دایون V5 یک خودروی شاسی مستقل است که در بازارهای مختلف با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود و امکان سفارش گذاری آن در نسخه دو دیفرانسیل فراهم است. این خودرو از نظر ساختار و پلتفرم مشابه به دانگ فنگ P16 و فودی F22 بوده و با توجه به تصاویر موجود قرار است که با پیشرانه دو لیتری توربو میتسوبیشی وارد بازار ایران شود. پیشرانه دایون V5 به ۴F20TC معروف است که بر روی فوتون تونلند جدید ایران خودرو هم نصب شده و ۲۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه میتسوبیشی در خودروهای مختلف، قدرتی در بازه ۱۶۰ تا ۲۲۱ اسب بخار دارد و هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که بر روی دایون V5 چه مقدار قدرت و توان گشتاوری را تولید می کند.

مدیران 777 مدیران 777

اما آن چه که مشخص است، دایون V5 با پیشرانه دو لیتری توربو به جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز بوده و در این بحث ساختار فنی متفاوتی نسبت به فوتون تونلند توربو بنزینی دارد. همچنین با نگاهی به تصاویر تهیه شده توسط مخاطبان اسب بخار معلوم می شود که شریک ایرانی دایون، نمونه استاندارد V5 را در بحث ابعاد به ایران آورده و نسخه کشیده و بزرگتر این خودروی دو دیفرانسیل را جهت عرضه انتخاب نکرده است.

امکانات دایون V5:

با توجه به اطلاعات اولیه و تصاویر منتشر شده، نمونه های اولیه دایون V5 با دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ های آلومینیومی، کامپیوتر سفر، تهویه الکتریکی و دیجیتال، نمایشگر لمسی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت و… به ایران آمده اند و بدیهی است که این خودرو جهت انجام تست های فنی استفاده خواهند شد. از سویی با توجه به ویژگی های فنی این پیکاپ جدید و حضور رقبایی چون KMC T8، فوتون تونلند S بنزینی توربو و…، این احتمال داده می شود که شریک ایرانی دایون، پیکاپ V5 را با امکانات بیشتری مانند سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، دوربین عقب، سنسور نور و… رونمایی کند.

هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که این پیکاپ چینی و مونتاژی توسط کدام خودروساز وارد بازار ایران می شود. اما آن چه که منابع آگاه می گویند، عرضه V5 با نشان اختصاصی طرف ایرانی بوده است. از سویی این احتمال مطرح شده است که یکی از شرکت های خصوصی و فعال در زمینه عرضه محصولات کار و تجاری، پیکاپ دایون V5 را با پیشرانه توربو و دو دیفرانسیل در بازار عرضه کند.

حتماً بخوانید: با فوتون تونلند S بنزینی توربو آشنا شوید + تصاویر

حتماً بخوانید: با KMC T8 کرمان موتور آشنا شوید + تصاویر

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.