نسخه جدید فوتون تونلند به بازار آمد + تصاویر

فوتون تونلند S جدید بنزینی با پیشرانه دو لیتری توربو
فوتون تونلند S جدید بنزینی با پیشرانه دو لیتری توربو

آن طور که مشخص است، از چند ماه قبل عرضه فوتون تونلند جدید بنزینی با مشخصات متفاوت آغاز شده و این پیکاپ آفرودی جدید نیز به فروش رسیده است. اما هنوز ایران خودرو ویژگی های نسخه قدیمی را بر روی وبسایت رسمی خود گذاشته و بسیاری فکر می کنند که همچنان تونلند بنزینی با امکانات سطح پایین و ویژگی های فنی نه چندان قوی تولید می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در گذشته فوتون تونلند بنزینی با پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴G69 در ایران خودرو دیزل تولید می شد. این پیشرانه تنفس طبیعی آن چنان برتری رقابتی را برای تونلند فراهم نمی ساخت و همین مسئله باعث شده بود تا در بازار آزاد، رقبای این پیکاپ چینی و مونتاژی، فروش بهتری را تجربه کنند. از سال گذشته شاهد بودیم که ایران خودرو دیزل نسخه S دیزلی را به بازار معرفی کرد و امکانات و تریم داخلی جدیدی را بر روی آن قرار داد. اما در آن زمان گفته می شد که فوتون تونلند بنزینی تغییرات خاصی را ندارد و همچنان مانند گذشته تولید می شود. با مراجعه به وبسایت رسمی ایران خودرو هم می بینیم که مشخصات تونلند بنزینی با پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ثبت شده و در چند وقت اخیر هم با اعلام بخشنامه های فروش این خودرو، بسیاری توجیه منطقی را برای خرید تونلند بنزینی نسبت به رقبا نمی دیدند.

مدیران 777 مدیران 777

اما با کمی دقت و مراجعه به وبسایت مستقل ایران خودرو دیزل، با ویژگی های جدیدی برای فوتون تونلند بنزینی مواجه خواهیم شد که حتی برخی نمایندگی های این شرکت هم در هنگام ثبت نام از آن خبر ندارند. در حال حاضر تونلند بنزینی هم در نسخه جدید و S تولید می شود و در اصل قیمت های اعلام شده برای این محصول، مربوط به نسخه جدید آن است.

مشخصات فوتون تونلند S جدید بنزینی با پیشرانه دو لیتری توربو
مشخصات فوتون تونلند S جدید بنزینی با پیشرانه دو لیتری توربو

نسخه جدید فوتون تونلند (مدل S) بنزینی چه ویژگی هایی دارد؟

مدت هاست که تولید نسخه جدید فوتون تونلند بنزینی در نسخه S آغاز شده و به نوعی تولید نمونه ۲.۴ لیتری آن متوقف گردیده است. این خودرو در حال حاضر به پیشرانه دو لیتری توربو و GDi مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه یکی از معروف ترین قوای محرکه طراحی شده توسط کمپانی میتسوبیشی و بورگوارنر است و به طول عمر بالا در کنار توان حرکتی مناسب در بازار جهانی شناخته می شود و در حال حاضر بر روی پیکاپ ها و شاسی بلندهای مختلفی وجود دارد. تولید حداکثر گشتاور در دور کمتر از ۱۵۰۰RPM از ویژگی های خوب این پیشرانه است که در کنار جعبه دنده دستی آیسین، توان حرکتی قابل توجهی را برای نسخه جدید فوتون تونلند بنزینی یا همان فوتون تونلند S فراهم می کند و سبب می شود تا این خودرو تا حد قابل توجهی فراتر از برخی رقبا در بازار حضور داشته باشد. همچنین جعبه دنده از نوع ارتقا یافته ۵ سرعته دستی شده و کمپانی آیسین آن را طراحی نموده است.

در نسخه جدید تونلند بنزینی امکانات زیر دیده می شود:

دو کیسه هوا

تریم داخلی چرم

سامانه کنترل پایداری الکتریکی

سامانه کنترل سرعت در سراشیبی

نمایشگر لمسی

تهویه الکتریکی

کروز کنترل

تنظیم حالت انتقال قدرت ( تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک، دو دیفرانسیل سنگین)

سنسور نور

دوربین عقب و سنسور پارک

کامپیوتر سفر

تریم داخلی جدید

قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب

رهیاب ماهواره ای

شیشه ها و آینه های برقی

عکس ها: حسین دلاور / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.