تفاوت های دایون Y7 و دایون Y5 صنایع خودروسازی ایلیا

دایون Y7
دایون Y7

پس معرفی دایون Y5 توسط صنایع خودروسازی ایلیا به عنوان تنها SUV چینی و صفر کیلومتر بازار ایران، این شرکت نسخه ارتقا یافته این خودرو را به نام Y7 راهی بازار کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال های گذشته شاهد ورود انواع خودروهای چینی به بازار ایران بودیم. اما بیشتر این خودروها در سگمنت خودروهای کراس اوور و یا سدان بودند. دایون Y5 پس از سال ها به عنوان اولین SUV شاسی مستقل توسط ایلیا موتور وارد کشور شد.

حتما ببینید: ویدیو تست و بررسی دایون Y5

این خودرو که در جایگاه خودروهای شاسی بلند قرار می گیرد، علاوه بر جادار بودن، قابلیت آفرودی خوبی هم از خود نشان داده است. صنایع خودروسازی ایلیا برای تکمیل سبد محصولات خود و افزایش رضایت مشتریان، نسخه جدیدی از دایون Y5 را با امکانات بیشتر راهی بازار کرده است. در ادامه به تفاوت های دایون Y7 و دایون Y5 خواهیم پرداخت.

تفاوت های ظاهری دایون Y5 و Y7

در نمای ظاهری این ۲ نسخه تغییر ویژه ای رخ نداده است و تنها نشان Y7 و بج ۲.۴T بر روی درب صندوق عقب این خودرو اضافه شده است.

تفاوت های فنی دایون Y7 و دایون Y5

در نسخه Y7 موتور ۲ لیتری جای خود را به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ ۴K22 ساخت میتسوبیشی داده و اکنون این خودرو ۲۱۵ اسب‌ بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌ متر گشتاور ارائه می نماید. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دایون Y7 هم دقیقاً مانند Y5 از نوع AT است. دیفرانسیل عقب دایون Y7 به قفل دیفرانسیل مکانیکی و اتوماتیک محور عقب مجهز است و دیفرانسیل مرکزی این شاسی بلند چینی در سه حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین تنظیم می شود.

دایون Y5دایون Y7
۲ لیتری توربوشارژ ۲.۴ لیتری توربوشارژ
۲۰۲ اسب بخار۲۱۵ اسب‌ بخار
۲۸۰ نیوتن متر۳۲۰ نیوتن‌ متر  
۶ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک

مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی دایون Y7 و Y5

در هر دو نسخه شاهد به کارگیری امکانات ایمنی و رفاهی شامل نمایشگر لمسی، هفت صندلی، صندلی راننده برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، استارت دکمه ای، سانروف، دوربین عقب، ره‌یاب ماهواره ای، آینه های تاشوی برقی، تنظیم الکتریکی شدت پرتاب باد ردیف دوم و سوم، تریم داخلی چرم، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، تهویه الکتریکی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین، دو عدد ایربگ، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک و مکانیکی، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، تایرهای  M+S، ترمزهای ABS ،EBD ،BA و… هستیم. 

در دایون Y7 علاوه بر امکانات ذکر شده، دی لایت های دایون Y7 روی مه شکن های خودرو نصب شده و اکنون این شاسی بلند به امکانات جدیدی نظیر سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور نور و باران تجهیز شده است.

سوالات متداول

دایون Y7 و دایون Y5 چه تفاوت فنی ای دارند؟

در نسخه Y7 موتور ۲ لیتری ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور جای خود را به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ ۴K22 ساخت میتسوبیشی داده و اکنون این خودرو ۲۱۵ اسب‌ بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌ متر گشتاور ارائه می نماید.

تفاوت امکانات دایون Y7 و دایون Y5 در چیست؟

دی لایت های دایون Y7 روی مه شکن های خودرو نصب شده و اکنون این شاسی بلند به امکانات جدیدی نظیر سنسور پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور نور و باران تجهیز شده است.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.