با پیکاپ KMC T8 کرمان موتور آشنا شوید + قیمت و تصاویر جدید

 پیکاپ KMC T8 کرمان موتور  - جک T8
پیکاپ KMC T8 کرمان موتور – جک T8

روز گذشته این امکان فراهم شد که خبرنگار اسب بخار بازدیدی از پیکاپ KMC T8 کرمان موتور داشته باشد و گزارشی جدید از این خودروی دو دیفرانسیل و مونتاژی را تهیه کند. در حال حاضر شماره گذاری و تحویل اولین پیکاپ و خودروی دو دیفرانسیل شرکت کرمان موتور با مدل ۱۴۰۰ آغاز شده و روزانه ده ها دستگاه از KMC T8 در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، پیکاپ T8 به روش CKD در کارخانه کرمان موتور ساخته می شود و نسخه بومی سازی شده جک T8 به حساب می آید. این خودرو دارای خط تولید مستقل در شرکت کرمان موتور است و فرایندهای مختلف مونتاژ و تولید برای آن اتفاق می افتد. از چند هفته قبل این خودروساز تولید KMC T8 را آغاز کرده و این روزها تحویل گسترده این خودروی آفرودی را به مشتریان خود آغاز نموده است. سری اول پیکاپ T8 در برخی بخش ها مانند نشان رینگ، قاب روی موتور، لوگوی روی فرمان و… نشان جک ( JAC ) را با خود به همراه دارد. اما قرار است تا در هفته های آتی با افزایش داخلی سازی این خودرو، نشان KMC بر روی این بخش ها دیده شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی KMC T8 کرمان موتور:

پیکاپ T8 اولین خودروی باری و دو دیفرانسیل شرکت کرمان موتور به حساب می آید. این خودرو مانند سایر خودروهای آفرودی و کار و تجاری نیمه سبک دارای شاسی و اتاق مستقل است. پیشرانه دو لیتری توربو شارژر KMC T8 قدرت ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند و به جعبه دنده ۶ سرعته دستی منتقل می نماید. با توجه به اینکه ساختار توربو و ویژگی های پیشرانه این خودروی آفرودی سبب تولید حداکثر گشتاور در بازه ۱۸۰۰RPM تا ۴۰۰۰RPM شده است، با توان حرکتی قابل قبولی در دورهای پایین این خودرو مواجه هستیم و می توان پیش بینی کرد که در شیب نوردی های مختلف، KMC T8 می تواند قابلیت های خوبی را از خود به نمایش بگذارد. البته که این تحلیل بر اساس اطلاعات تئوری به دست آمده و باید در بررسی عملی شاهد عملکرد پیشرانه و جعبه دنده در شرایط مختلف باشیم.

انتقال قدرت در KMC T8 به صورت استاندارد به چرخ های عقب می رسد. اما با توجه به نیاز راننده می توان به صورت الکتریکی و از طریق پنل موجود در زیر تنظیمات تهویه، خودرو را در حالت ۴ چرخ محرک سبک ( ۴H ) و چهار چرخ محرک سنگین ( ۴L ) قرار داد. پیکاپ KMC T8 کرمان موتور جرم خالص ۱۹۶۵ کیلوگرم را دارد و می تواند به صورت مجاز ۸۴۰ کیلوگرم بار را حمل کند. فضای بار این خودرو مربوط به نسخه استاندارد جک T8 بوده و هنوز کرمان موتور نمونه کشیده و با فضای بار بیشتر این پیکاپ را به ایران نیاورده است. سیستم تعلیق KMC T8 در بخش جلو از نوع دوبل جناقی است و در بخش عقب مانند بسیاری از پیکاپ ها میان رده از ساختار فنر تخت و غیر مستقل استفاده شده است. ترمزهای جلو و عقب این خودروی کار و تجاری دیسکی هستند و سیستم فرمان هیدرولیک ( HPS ) بر روی آن نصب شده است.

حجم باک KMC T8 توسط کرمان موتور و کمپانی جک ۷۶ لیتر اعلام شده و استاندارد آلایندگی این خودرو هم یورو ۵ است. به گفته برخی مالکان که در چند روز گذشته تجربه رانندگی با T8 داشته اند، این خودرو در استفاده عادی و شهری مصرف سوختی حدود ۱۰ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور:

این خودرو که در جایگاه یک خودروی کار و تجاری اما آفرودی قرار می گیرد، سطح امکانات رقابتی را نسبت به سایر گزینه های موجود در بازار به مشتریان ارائه می دهد. در حال حاضر می توان گفت که KMC T8 در جایگاه یک پیکاپ مونتاژی، از نظر امکانات قوی تر از سایر رقبا در بازار حاضر شده است. با این وجود در برخی کشورها، جک T8 با امکانات بیشتر و یا کمتری عرضه شده و این امکان فراهم است که مشتریان آسیایی و آمریکای جنوبی این خودرو، T8 را با امکانات لوکس و یا بسیار ساده خریداری کنند.

در نهایت پیکاپ KMC T8 کرمان موتور امکانات زیر را به مشتریان ارائه می دهد:

دو کیسه هوا

سامانه کنترل پایداری الکتریکی

رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی

سنسور پارک و دوربین عقب

چراغ های جلوی LED و زنون

سنسور نور

کروز کنترل

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

تریم داخلی چرم مصنوعی

استارت دکمه ای

سنسور باد و دمای تایرها

تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها

نمایشگر لمسی با قابلیت نصب نرم افزار

رهیاب ماهواره ای

کامپیوتر سفر

شیشه ها و آینه های برقی

جک گازی کاپوت

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

سامانه کنترل حرکت در سراشیبی

ترمز ABS، EBD، BOS و HBA

تهویه الکتریکی دستی

رکاب جانبی مستقل

و…

با وجود این امکانات در KMC T8 ، نبود برخی ویژگی ها مانند کف پوش پلاستیکی فضای بار، قلاب روی گلگیر مهار بار، دوربین جلو و یا دوربین ۳۶۰ درجه برخی برخی مشتریان به چشم می آید و بسیاری از کارشناسان خودروهای آفرودی توقع دارند تا کرمان موتور برخی از این ویژگی ها را به صورت آپشن اختیاری به مشتریان T8 ارائه دهد.

آیا KMC T8 را می توان برای آفرود تجهیز کرد؟

با توجه به اینکه T8 به تازگی وارد خیابان ها شده است و از سویی در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ به سر می بریم، هنوز هیچ کدام از شرکت های ارائه دهنده تجهیزات آفرودی و ارتقای خودرو، قطعات تقویتی برای KMC T8 معرفی نکرده اند. اما پروژه مهندسی ساخت قطعات مخصوص این خودرو در برخی مجموعه های آفرودی مانند ” دلفان آفرود ” آغاز شده و به احتمال زیاد در بهار ۱۴۰۰، تجهیزات حرفه ای T8 برای سفرهای آفرودی معرفی می می شود. مخزن آب، سپرهای تقویتی جلو و عقب با قابلیت نصب وینچ، اسنورکل، چراغ های تقویتی، کیت افزایش ارتفاع و بهبود عملکرد سیستم تعلیق، روکش صندلی های آفرودی، باربند، رکاب تمام فلزی، کف پوش فضای بار، پوشش کامل و جعبه های کاربردی فضای بار عقب، قفل های دیفرانسیل، کیت مکش تقویتی و… از جمله امکانات آفرودی بوده که طراحی و تطبیق آن ها برای KMC T8 آغاز شده است.

قیمت T8 در کارخانه و بازار چه قدرت است؟

اولین عرضه KMC T8 با قیمت قطعی ۵۹۹ میلیون تومان آغاز شد و این روزها بخش زیادی از مالکان این پیکاپ چینی و مونتاژی، با قیمتی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان T8 را با مدل ۱۴۰۰ تحویل گرفته اند. اما چندی پیش شرکت کرمان موتور قیمت مصوب KMC T8 را برای تحویل در سال جدید ۶۹۹ میلیون تومان اعلام کرد و کمی بعد هم پیش فروش این خودروی جدید را با قیمت غیر قطعی انجام داد. با این حال در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ قیمت مصوب KMC T8 توسط شرکت کرمان موتور ۶۹۹ میلیون تومان تعیین شده است و فعلا نمی تواند در مورد قیمت آتی این پیکاپ در سال جدید اظهار نظری کرد.

در حال حاضر برخی دلالان و نمایشگاه داران قیمت پیکاپ T8 کرمان موتور را در بازار آزاد بیش از ۸۰۰ میلیون تومان تعیین کرده اند و برخی هم قیمتی نزدیک به ۸۶۰ میلیون تومان را برای این محصول جدید اعلام می کنند. با این وجود هنوز معامله ای برای خرید و فروش KMC T8 در بازار آزاد گزارش نشده و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که در شرایط رکود فعلی بازار خودرو، این محصول راه زیادی را برای پیدا کردن جایگاه قیمتی خود در میان مشتریان و دلالان دارد.

عکس ها: حسین دلاور / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.