دومین روز از دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تأکید بر فرهنگ سازی

فرهنگ سازی نمایشگاه تحول صنعت خودرو
فرهنگ سازی نمایشگاه تحول صنعت خودرو

دومین روز از دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، با تأکید بر فرهنگ سازی، در حالی برگزار شد که علاوه بر تشکیل سلسله نشست های مرتبط با موضوع، بازدیدکنندگان شاهد تست درایو یکی از جدیدترین خودروهای برقی بازار و تفاهم نامه ها پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری نیز بودند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودر با حضور وزیر صمت، معاونان خودرویی وزارت صمت، مدیران ارشد خودروسازان کشور و رسانه های تخصصی آغاز شد. دومین روز این نمایشگاه نیز در حالی برگزار شد که با توجه به ماهیت و موضوع این رویداد، نشست های متعددی برای تبیین و آشنایی هر چه بیش تر مردم، سیاست گذاران، مسئولان و متولیان برگزار شد.

مدیران 777 مدیران 777

این نشست ها از این نظر مهم هستند که بنا به گفته کارشناسان، برقی سازی خودروها یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام و ضرورت است، بنابراین برای نیل به این هدف نیاز به یک عزم ملی و بسیار جدی و همگانی است. به همین دلیل، نشست هایی که در خلال روزهای برگزاری این رویداد در نظرگرفته و برنامه ریزی شده است، همگی حول محور این موضوع متمرکز هستند. در واقع، هر چه اطلاعات و آگاهی عمومی از سطوح مختلف جامعه از نیاز به برقی سازی خودروها بیش تر و بیش تر شود، به همان میزان نیز سرعت حرکت در این مسیر بیش تر خواهد شد.

روز چهارشنبه ۲۴ آبان، این رویداد شاهد برگزاری نشست هایی با موضوعات ذیل بود:

«نشست تخصصی چالش های سیاستی گذار از خودروهای سوخت فسیلی به خودروهای برقی ؛ نشست تخصصی تبیین فرصت های نوآوری و فناوری گروه صنعتی ایران خودرو نشست تخصصی تبیین؛ فرصت های نوآوری و فناوری شرکت کرمان موتور؛ سمینار تخصصی خودروهای برقی؛ مزایا و روندها؛ سمینار تخصصی خودروهای خودران و هوشمند؛ مغزی متفکر در دلی پوالدین.»

در این نشست ها، که با حضور متخصصان و افراد صاحب دانش و مطلع برگزار شد، مدعوان شاهد تبیین و تشریح موضوعات به زبان ساده بودند تا بتوانند به درک کامل تر و نزدیک تری به مفهوم چرایی نیاز به برقی سازی برسند. همچنین در دومین روز بازدیدکنندگان با تست درایو ونوسیا D60 ev plus، یکی از جدیدترین محصولات مکث موتور از نزدیک حس و تجربه رانندگی با این نوع خودروها را لمس کردند.

در اولین روز این رویداد نیز تفاهم‌نامه همکاری با موضوع پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ بین شرکت ارتباطات سیار ایران، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ونقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو منعقد شد.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در روزهای ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران (سئول) برگزارخواهد شد. علاقه‌مندان طی این روزها از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ می توانند به بازدید از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور بپردازند و همچنین می توانند برای آگاهی بیش تر در سلسله نشست های تخصصی حضور پیدا کنند.

۴.۷ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.