چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید از راه رسید

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید یا چری تیگو ۸ پرو dpi جدیدترین محصول کمپانی چری است که ماه آینده عرضه آن در بازار چین آغاز خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چری تیگو ۸ پرو نقطه عطفی در تاریخ کمپانی چری در تولید کراس اوور است. این خودرو به همراه تیگو ۷ پرو سبک جدید طراحی های کمپانی چری را در بدنه داشتند و در نسخه های فول، امکانات آن ها فراتر از چیزی بود که تابه‌حال از خودروهای چری دیده بودیم. این پیشرفت و طراحی جذاب باعث شد بازارهای هدف به تیگو ۸ پرو روی خوش نشان دهند و در برابر، چری هم تصمیم گرفت تیپ های متنوعی را برای این خودرو عرضه کند. تیگو ۸ پرو در نسخه پرومکس گزینه دو دیفرانسیل ۲ لیتر این کراس اوور است و نیر به زودی هم به بازار ایران خواهد آمد، اما این جا با چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید هستیم که احتمال دارد این خودرو را هم به زودی در ایران ببینیم.

طراحی و ابعاد چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید یا dpi سبک طراحی کلی‌ای شبیه به تیگو ۸ پرو دارد، اما در جزییات تغییراتی می بینیم. برای مثال، در جلو طراحی جلوپنجره کاملاً متفاوت شده است و طرح مشبک جلوپنجره الگوی جدید دارد. گرافیک چراغ ها و ورودی های هوا هم متفاوت است و باعث شده نسخه پلاگین هیبرید چهره ای متمایز نسبت به نسخه هیبرید داشته باشد. در نمای عقب هم تفاوت های طراحی ادامه دارد. در چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید چراغ ها به هم پیوسته طراحی شده اند و نشان dpi را در عقب می بینیم.

چری تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

طراحی دیفیوزر و سپر هم اندکی با نسخه معمولی تفاوت دارد. کراس اوور پلاگین هیبرید چری ۴,۷۴۵ میلی متر ارتفاع، ۱,۸۶۰ میلی متر عرض، ۱,۷۴۷ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۷۱۰ میلی متری دارد. درون کابین طراحی درست همان چیزی است که در تیگو ۸ پرو دیده می شد و تغییری نداریم، در بحث امکانات هم همان آپشن های کاربردی را در این کراس اوور می بینیم. براساس اطلاعات منتشرشده، قرار است این کراس اوور ماه آینده در نسخه های پنج و هفت‌نفره به بازار چین بیاید.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

کراس اوور جدید چری به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در کنار پیشرانه برقی مجهز است که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر را تولید می کند. و قدرت از طریق جعبه دنده CVT مخصوص پلاگین هیبرید به چرخ ها منتقل می شود. تنها با شارژ پک باتری چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید می توان مسافت ۸۲ کیلومتر را پیمود که البته این عدد براساس استاندارد NEDC حساب شده است.

قرار است تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید با قیمتی در محدوده ۲۵,۷۰۰ دلار به فروش برسد. در این رده و در بازار چین سانگ پلاس بی وای دی حرف اول را می زند که اتفاقاً قیمت پایین تری هم دارد. فروش نسخه معمولی تیگو ۸ پرو در چین حدود ۱۲۱ هزار دستگاه بوده و بی وای دی سانگ پلاس در سال گذشته ۳۸۸ هزار دستگاه فروش داشته است. آمار نشان می دهد بی وای دی امپراتوری برقی های چین را دارد و باید دید چری می تواند سهم خوبی از این بازار داشته باشد و با بی وای دی رقابت کند یا نه.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

کراس اوور جدید چری به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در کنار پیشرانه برقی مجهز است که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر را تولید می کند. و قدرت از طریق جعبه دنده CVT مخصوص پلاگین هیبرید به چرخ ها منتقل می شود.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید با چه قیمتی به بازار می آید؟

قرار است تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید با قیمتی در محدوده ۲۵,۷۰۰ دلار به فروش برسد.

۴.۳ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.