توقف تولید وانت مزدا (کارا) ؛ کاپرا B یا تک کابین جایگزین می شود

وانت کارا و کاپرا
کاپرا B جایگزین وانت مزدا

گروه بهمن اعلام کرد که قصد دارد به زودی تولید وانت مزدا (کارا) را متوقف کند و کاپرا تک کابین یا کاپرا B جایگزین آن شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وانت مزدا یا کارا سال هاست که در خط تولید بهمن موتور حضور دارد و با توجه به استهلاک پایین و کم دردسر بودنش همیشه مورد استقبال خریداران خودروهای کار و تجاری نیز قرار گرفته.

حال اما مشخص شده که بهمن موتور قصد دارد تا این وانت محبوب بازار ایران را از خط تولید خارج کند و نسخه تک دیفرانسیل و تک کابین کاپرا ۲ را به عنوان جایگزین کارا به فروش برساند.

در نتیجه می توان گفت که به زودی تولید کارا متوقف و کاپرا با مشخصات فنی جدید در خط تولید مونتاژ خواهد شد.

مشخصات فنی کاپرا تک دیفرانسیل یا B

کاپرا تک کابین جدید به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند حداکثر توان ۱۴۰ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۱۹۰ نیوتن متری را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به  چرخ  های عقب تحویل دهد.

امکانات کاپرا تک دیفرانسیل

از مهم ترین امکانات این خودروی باری که آن را با استانداردهای اجباری نیز سازگار کرده است می توان به کنترل پایداری، سنسور پایش فشار تایر (tpms)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دی لایت و دو ایربگ اشاره کرد.

قیمت کاپرا B

قیمت کاپرا دو کابین و دو دیفرانسیل حدود ۹۶۰ میلیون تومان است اما نسخه تک دیفرانسیل و تک کابین به دلیل مشخصات فنی ضعیف تر و امکانات کمتر احتمالا حدود ۸۰۰ میلیون قیمت گذاری شود.

شرکت بهمن موتور اعلام کرده علاوه بر کاپرا B قصد دارد تا کاپرا U را نیز در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه کند. به این ترتیب در ماه های آینده قرار است اولین نسخه اتوماتیک کاپرا نیز با پیشرانه جدید به بازار عرضه شود.

در پایان باید گفت که به طور کلی محصولات ZX اتو چین مانند کاپرا در مقایسه با وانت کارا استهلاک بیشتری دارند و به همین دلیل شاید کاپرا تک دیفرانسیل نتواند مانند وانت مزدا موفق عمل کند و در بازار پرفروش شود.

۴.۱ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.