توضیحات اولیه در مورد آتش سوزی سایپا شاهین اعلام شد

آتش سوزی سایپا شاهین
آتش سوزی سایپا شاهین

روز گذشته ویدیو و تصاویری از یک دستگاه سایپا شاهین آتش گرفته در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و جنجال بسیاری را به دنبال داشت. بدیهی است که با توجه به آغاز تحویل این خودرو، گذر از آتش سوزی این خودرو ساده نیست و باید دلایل مختلف آن بررسی شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، پس از نشر تصاویر آتش سوزی سایپا شاهین در یکی از نمایندگی های این شرکت گمانه زنی های مختلفی توسط کاربران فضای مجازی در صفحات اینستاگرامی اعلام شد. برخی می گفتند که این آتش سوزی عمدی بوده و با توجه به ظاهر شاهین آتش گرفته، این اتفاق به دلیل نقص فنی خودرو نبوده است. از سویی برخی دیگر عنوان می کردند که آتش سوزی این خودروی جدید به خاطر وجود ایراد در ساختار فنی آن بوده و قطعاً به خاطر ضعف کیفی و مهندسی چنین حادثه ای رخ داده است.

اما با انتشار این تصاویر، خبرنگاران اسب بخار از شب گذشته پیگیری های خود را در این موضوع آغاز کردند. با توجه به حضور ماموران آتش نشانی در محل حادثه، رابط خبری اسب بخار در آتش نشانی انتشار اطلاعات دقیق سانحه را به پس از اتمام تحقیقات موکول کرد. همچنین در پیگیری اولیه از شرکت سایپا مشخص شد که این خودرو هنوز به دست مشتری نرسیده بوده و خوشبختانه مشکلات پیش رو این اتفاق برای خریدار این خودرو دردسرساز نخواهد بود. همچنین در ساعات اولیه نشر تصاویر شاهین آتش گرفته مشخص شد که این حادثه تلفات جانی نداشته و نیروهای آتش نشانی با حضور به موقع خود از گسترش این حادثه جلوگیری کرده اند.

پس از گذشت یک روز از این حادثه معاون کیفیت سایپا توضیحات اولیه را در مورد سانحه آتش سوزی شاهین به رسانه ارائه کرد. جبلی جوان در ابتدا تایید کرد که حادثه روز گذشته تلفات جانی نداشته و خودرو پیش از تحویل به مشتری با چنین مشکلی مواجه شده است. همچنین وی اعلام نمود که بررسی های اولیه کارشناسان خبر از دخالت عامل بیرونی در این آتش سوزی می دهد. اما بدیهی است که برای روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه باید تحقیقات کامل تری انجام شود.

آخرین پیگیری های خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که مفهوم ” عامل بیرونی “، اشاره به دلایل غیر کیفی و مهندسی دارد و اشکال پیش آمده را از سوی نیروی انسانی می داند. ولی به این معنی نیست که به صورت عمدی شاهین مورد نظر آتش گرفته باشد و به خطای رخ داده توسط یک فرد اشاره می کند. اما بدیهی است که برای روشن شدن تمام جزئیات، باید گزارش های تکمیلی هم در روزهای آتی منتشر شود و از سویی نوع خطای رخ داده و عامل بیرونی مشخص گردد. لذا پایگاه خبری اسب بخار همچنان پیگیری خود در این موضوع را ادامه خواهد داد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.