۳۳۰ میلیون یورو قرارداد داخلی سازی با قطعه سازان

مهدی صادقی نیارکی

معاون امور وزارت صنعت در حاشیه مراسم خداحافظی با پراید و آغاز تولید محصولات جدید، از رشد ۱۵ درصدی تولید محصولات سایپا خبر داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ “مهدی صادقی نیارکی” که دومین سخنران مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا و اعلام رسمی توقف تولید پراید بود، با اشاره به اینکه سایپا در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۱۵ درصد بیشتر خودرو تولید کرده است، گفت: «صنعت خودرو اولین صنعت تحریم شده در ایران بود، زیرا این صنعت با ۳۵ رشته فعالیت ارتباط دارد و تحریم‌کنندگان به دنبال ایجاد نارضایتی بودند».
وی افزود: «در اوج تحریم و کرونا، تا ۱۵ مرداد ۳۳۷ هزار خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۷۹ هزار خودرو) رشد ۱۵ درصدی دارد».

حتما بخوانید: مراسم خداحافظی با پراید ۱۳۱ برگزار شد + تصاویر

معاون امور صنایع وزارت صمت که در حضور رییس دفتر ریاست جمهوری درباره عملکرد گروه خودرو سازی سایپا در حال ارایه گزارش بود ادامه داد: «همچنین تاکنون ۲۴۴ هزار خودرو تحویل مشتریان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۰۶ هزار خودرو) رشد ۲۰ درصدی دارد و تولید خودروی ناقصِ کف نیز به میزان ۱۳۰ هزار عدد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال (۱۷۷ هزار)، ۳۰ درصد کاهش داشته است».
صادقی نیارکی همچنین با اشاره به رویکرد جدید وزارت صمت اظهار کرد: «محور نخست جهش تولید، توسعه و تعمیق ساخت داخل است؛ برنامه داریم در ۳ سال آینده ارزبری را به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کاهش دهیم».
وی گفت: «سال گذشته ۲۷۵ میلیون یورو و امسال ۶۶ میلیون یورو با بخش قطعه‌سازی عقد قرارداد برای داخلی سازی داشتیم که از این بیش از ۳۳۰ میلیون یورو عقد قرارداد، فقط ۶۰ میلیون یورو عرضه شده است».
معاون وزارت صمت افزود: «محور دوم مدیریت واردات و توسعه صادرات است؛ از ۸ هزار ردیف، ثبت‌سفارش ۲۶۰۰ ردیف تعرفه محدود شد که ۳.۵ میلیارد دلار ارزش داشت. برای توسعه صادرات هم برنامه داریم و باید اعلام کنم که امروز کشور به‌جای ارز نفت، با ارز صادرکننده اداره می‌شود».
وی گفت: «محور سوم نیز مربوط به طرح‌های نیمه‌تمام و محور چهارم مربوط به مدیریت و تنظیم بازار است که ما در تلاش هستیم در تمامی این محور‌ها به سمت جلو پیش برویم.
وی در پایان با اشاره که چهارمین محور درباره قیمت گذاری است،توضیح دراین خصوص را به زمان دیگری موکول کرد».

پایگاه خبری اسب بخار

علی طجوزی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.