مراسم خداحافظی با پراید ۱۳۱ برگزار شد + تصاویر

مراسم پایان تولید پراید

غروب پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۹) در آستانه عید غدیر خم و روز خبرنگار، گروه خودروسازی سایپا طی مراسمی به صورت رسمی از خانواده سواری X100 و پراید خداحافظی کرد و برای همیشه تولید و عرضه «سایپا ۱۳۱» متوقف شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ این مراسم با حضور محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری، همراه بود و برخی مدیران دولتی و صنایع خودرویی دیگر هم در این برنامه حضور داشتند. گروه خودروسازی سایپا در بهمن ۱۳۹۸ تولید پراید ۱۳۲ را متوقف کرد و سپس در اردیبهشت ۹۹، تولید نسخه هاچ بک این خودرو یعنی پراید ۱۱۱ به پایان رسید. در اواخر تیر ۱۳۹۹ هم تولید ۱۳۱ خاتمه پیدا کرد و مراسم امشب تنها به رسم یادبود و ثبت در رسانه ها برگزار گردید. در این برنامه خودروهایی مانند SP100 کراس، ساینا S، کوییک فیس لیفت (کوییک S و G) هم معرفی شدند و برنامه های سایپا برای آینده توسط مدیرعامل این خودروساز اعلام شد.

مراسم پایان تولید پراید

حتما بخوانید: سایپا SP100 کراس رونمایی شد + تصاویر

در مراسم خداحافظی با پراید، یک دستگاه سایپا ۱۳۱ به صورت نمادین در محل برگزاری این برنامه حاضر شد و محمود واعظی با نوشتن پیام یادگاری بر روی کاپوت این خودرو، رسما پایان حضور خانواده سواری پراید را در ایران اعلام کرد.

یکی از حواشی های این برنامه، متن نوشته شده توسط رئیس دفتر ریاست جمهوری بر روی کاپوت پراید ۱۳۱ است. این خودرو که قرار است در موزه سایپا به یادگار بماند، با دست نوشته یادگاری محمود واعظی همراه شده است. با کمی دقت به متن نوشته شده، متوجه خواهید شد که جمله بندی این مقام مسئول آنچنان صحیح نیست و متن او بر روی این خودروی یادگاری، چندان معنای خاصی ندارد!

متن نوشته شده توسط واعظی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به امید اینکه این شرکت بعد از اتمام تولید پراید خودرو جایگزین ایمن، زیبایی با قیمت مناسب در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرد.

محمود واعظی

رئیس دفتر رئیس جمهور

۱۳۹۹/۵/۱۶

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.